Tuo Bemun vehje on jo melkoista hifistelyä. No ei se haittaa että asiat kehittyvät.
Pääasia, että on toimintavarma. Siitä kai saadaan aikanaan tietoa.
Kolmas auto menossa, jossa on takatutkat. Ensimmäinen, jossa on tutkat myös edessä pysäköintiavustuksella,
sekä peruutuskamera.
Volvoon otin takatutkan ajatuksella, että silmä ei välttämättä kaikkea näe. Vaikka pientä pipopäätä siellä takana.
Silloin totesin, että tutka on hidas. Eli jos peruuttaa reippaasti, tutka ei ehdi edes piipata ennen kuin kolahtaa.
Niin ei käynyt, mutta tutussa paikassa huomasin että tutka ei ehtinyt mukaan.
Eli maltilla.
Skodassa oli takatutkat ja niitä en koskaan laittanut "rasituskokeeseen".
Nyt Fordissa on tutkat joka nurkalla, sekä peruutuskamera.
Kamera näyttää myös pimeässä melko hyvin. Kuva on rakeinen.
Sen sijaan toteutus ei ole yhtä hyvä kuin Eskoopilla. Jos on sotkussa, ei siitä paljon ole apua.
Lähinnä käyttö on nyt ollut sitä viimeisen sentin hakua.
Siinä vaiheessa tutkat ovat huutaneet punaisella jo hyvän aikaa.
Peileistä peruutan, kamerasta vilkaisen varmistuksen että mitään ei takana näy.
Tutkat tosiaan huutavat hillittömästi jo kun matkaa on vielä sen 30 senttiä.
Tästä voi myös päätellä, että ajan taskuparkkiin pienempään koloon, kuin tuo avustin.
Hyvin olen pärjännyt ilman tutkia ja kameroita, pärjäisin jatkossakin.
Pidän niitä kuitenkin varsin hyvinä tuotteina ja mikäli eivät seuraavaan peliin maksa aivan törkeitä,
löytyy moiset tulevistakin autoistani. Täytyy kuitenkin muistaa, että ovat apuvälineitä,
joiden avulla voi tehdä varmempia päätöksiä, mutta niitä ei passaa syyttää, jos jotain menee pieleen.