https://tummennuskalvot.fi/

Pyöräilyä fanaattisen autoilun korvaajaksi

Työkamu teki mulle ’sormukset’ jotta pääsisin testaamaan nämä mainostetut kammet - herran lettas kun tuntuvat hyviltä!!!!!
 

Liitteet

  • 5272E84A-B42B-4CA4-B041-76AD55FF4E8F.jpeg
    5272E84A-B42B-4CA4-B041-76AD55FF4E8F.jpeg
    284,1 KB · Katsottu: 77
  • 457B0650-C10C-4F80-B717-918598191413.jpeg
    457B0650-C10C-4F80-B717-918598191413.jpeg
    144,4 KB · Katsottu: 57
  • CD0BCA70-CD44-4023-9B9A-A573ABD5BCCA.jpeg
    CD0BCA70-CD44-4023-9B9A-A573ABD5BCCA.jpeg
    273,2 KB · Katsottu: 75
Mietin, mitenköhän nuo on porattu kun vaikea saada 3d suoraa kulmaa niinkin epätasaisesta kappaleesta kuin kampi.. Alkuperäisestä reiästä kiinni johonkin ja tukee siihen?
 
Hyvä kysymys! Sinänsä asteen pari heittoja ei varmaankaan kukaan tunnista. En ollut paikalla kun kaveri nuo poraili, oli juttua että ottaa suuntimon akselista ( eli akseli porakoneen alustan ruustukin pystysuoraan koloon kiinni). Toinen hyvä suuntimo olisi juurikin arvuuttelemallasi tavalla laittaa alkuperäiseen reikään se jengatappi, sitten ottaa sen jengatapin varsi siihen ruustukin hahloon kiinni. Jos rupeen näitä virittelemään enemmänkin niin ostan jonkun pylväskoneen ja toteuttanen tätä jälkimmäistä tapaa.

Nämä tuntuivat nyt ensituntumaltaan hyvin onnistuneilta noilta kulmiltaan.
 
Hyvä kysymys! Sinänsä asteen pari heittoja ei varmaankaan kukaan tunnista.
Sinäänsä jännä lukea tuo kommentti juuri sinun kirjoittamana koska tunnut monessa muussa asiassa olevan todella tarkka. Esim bemun "vinossa" kallellaan ollessa kun kuski on paikallaan.😉 Ihmettelisin suuresti jos tietäisit tuon olevan viksallaan mutta se ei haittaisi.
 
Sinäänsä jännä lukea tuo kommentti juuri sinun kirjoittamana koska tunnut monessa muussa asiassa olevan todella tarkka. Esim bemun "vinossa" kallellaan ollessa kun kuski on paikallaan.😉

Heh, näinhän asia on ...... bemarin ollessa melkein 2 metriä leveä niin asteen kymmenystenkin ero aiheuttaa melkoista notkoa ( jonka saattaa havaita ajossa), jos taas poljin on näillä präkätyillä kammilla asteen pari vino niin saattaa olla että se on juurikin samaan suuntaan vino kuin se oli edellisilläkin kammilla - eroa ei polkiessa huomaa.
 
Olin taas tällä pyörällä lenkillä joskin 170 mm kammilla. Ja vaikka ne kammet ovat ’arvokkaat’ hiilikuitukammet niin niissä polkimet tuntuvat olevan enempi kierot kuin noissa itse poratuissa.
 
Vuosi sitten Electrobikesta tilatusta Raymon luomu täpärin toimituksesta ei tietoakaan.
Meidän firman työtuhdepyörät voi tilata vain tästä liikkeestä.

Olen harkinnut vaihtaa tilauksen sähkö täpäriin josko niiden toimitus olisi nopeampaa.
Mitä mieltä olette tästä mallista? Tulisi kevyeen metsäpolku ajoon ja mahdollisesti 10-20 km työmatkaan.

 
Koitin katsella myös Electrobiken kautta noita työsuhdepyöriä mutta mahtaako se teidän firmassa olla kannattavaa? Mitään hintoja en löytänyt niin hautasin koko homman.
 
Vuosi sitten Electrobikesta tilatusta Raymon luomu täpärin toimituksesta ei tietoakaan.
Meidän firman työtuhdepyörät voi tilata vain tästä liikkeestä.

Olen harkinnut vaihtaa tilauksen sähkö täpäriin josko niiden toimitus olisi nopeampaa.
Mitä mieltä olette tästä mallista? Tulisi kevyeen metsäpolku ajoon ja mahdollisesti 10-20 km työmatkaan.

Muuten en osaa kommentoida mutta minulla on jäykkäperäinen Haibike samalla Yamahan moottorilla ja se on ainakin minun makuun erinomainen kampe. En osaa kaivata siihen moottoriin tai sen ohjaukseen mitään muuta.
 
Koitin katsella myös Electrobiken kautta noita työsuhdepyöriä mutta mahtaako se teidän firmassa olla kannattavaa? Mitään hintoja en löytänyt niin hautasin koko homman.
Hommattiin emännän kanssa tuolta Electrobikesta Raymon sähköpyörät työsuhdepyöriksi. Hinnat olivat esillä ja pyörät olivat alla muutamassa päivässä.
 
Pääasiassa tarjovat Raymon merkkiä joka aika pitkälti saman tehtaan tuotoksia kuin Husqvarna ja GasGas.
Suunnittelija tausta sama kuin Hibike. Menivät näillä aikanaan sukset ristiin.
Toimitusvaikeuksia nimenomaan täysjoustojen kanssa vedoten komponenttipulaan. No kumma kuin muilla merkeillä ei moista🤔
 
Jaahas, nyt on kolmet kammet jengoituksia vailla. Nämä jäävät nyt alustavasti tuplareikäisiksi, siistitään sitten ensi talvena.
 

Liitteet

  • 48EE60A4-796A-4DD5-88C0-6516286EFA30.jpeg
    48EE60A4-796A-4DD5-88C0-6516286EFA30.jpeg
    85,7 KB · Katsottu: 23
Tänän saakka ovat läppäri ja muut tavarat kulkeneet selkärepussa, mutta nyt tilasin 22-litraisen Vaude Recycle Pro-sivulaukun.
 
Kyllästyin lopullisesti työmatkapyöränä toimineeseen uutena ostettuun 2009 Cannondale Bad Boy Disciin sen jyrämäisen ajomukavuuden ja jäykkyydestä huolimatta laukkujen painosta vaappuvan rungon takia.

Olen aikani selaillut tilalle sopivaa gravel-pyörää ja käynyt läpi Canyonin tarjonnan ja melkein tilannut Pelago Stavangerin kuin myös Fairlight Faranin, mutta sitten osuin Buycycle-nimiseen käytettyjen pyörien välityspalveluun ja löysin sopivan kokoisen Niner RLT 9 Steel -teräsgravelin Di2-osin vuodelta 2016. Rakkautta ensi silmäyksellä.

Pienen tinkimisen ja muutamien kysymysten jälkeen tehtiin kaupat ja pyörän pitäisi tulla parin viikon päästä Espanjasta. Hinta on alle uuden vastaavan runkokitin joita ei edes tahdo saada.

Buycycle järjestää kuljetuksen ja velottaa siitä €120 ja lisäksi €75 vakuutusmaksua siltä varalta että pyörä ei vastaa kuvausta. Silloin sen voi palauttaa ilman eri maksua. Myyjä saa rahat vasta kun ostaja on pyörän hyväksynyt.
 

Liitteet

  • IMG_1756.jpeg
    IMG_1756.jpeg
    264,2 KB · Katsottu: 45
^ Minäkin katsoin tovin tuolta seuraava triathlonpyörää, valikoimaa oli laajalti. Hintatason koin hieman korkeaksi.
 
No niin, nyt ovat frouvankin (152,5/172,5 mm.) kammet valmiina. Nämä olivat ensimmäiset joihin väänsin jengat itse.
 

Liitteet

  • FD0F84D9-CCE3-413B-8603-BFC4D8D54BF2.jpeg
    FD0F84D9-CCE3-413B-8603-BFC4D8D54BF2.jpeg
    65,1 KB · Katsottu: 17
Rapatessa roiskuu ....... en ollut riittävän tarkkana tehdessäni omia kampiani ja yksi jenga lähti ihan päin ...... Naamataulusuunta oli suora mutta 90 asteen kulmasta katsottuna meni pisan torniksi :cautious: Taloudellinen tappio on 20-30 euron luokkaa joskin harmittaa että se vino jenga osui mun löytöihin eli uusiin vain 50 egeä maksaneisiin kampiin ( rattaat ja keskiö puolet arvosta).
 
Ihmettelimme koneistajan kanssa case vinoa jengaa ja tuohon kampeen keksittiin korjauskeino. Itse jengaahan ei pelasta enää mikään joskin siitä saa vielä kalun, tehdään siihen vähän isompi reikä ja siihen kannallinen ( kanta jäisi kammen sisäpuolelle) holkki jengalla. Näin saadaan
harjoituspyörän kampi pidettyä käytössä 👌
 
Maaliskuussa tilattu kanjoni tuli ja ekat testit ajeltu. Mietin kokoa tilatessa ja tämä M on just passeli, onneksi en Largea ottanut. Olisi ollut liian iso. Jos satulaputkea olisi niin jopa S saattaisi mennä, vaikka olen 180/9xcm. Todella fiksusti oli pakattu ja pyörä melkein ajokunnossa. Takaiskarin pultti oli jäänyt löysälle, muuten kaikki tiukattu. Nyt kovaa ajoa
 

Liitteet

  • IMG20230525180009.jpg
    IMG20230525180009.jpg
    266,8 KB · Katsottu: 37
  • Tykkää
Reaktiot: TTO
^Kanjonilla on jotenkin normista poikkeavat noi koot. Mulla on kaikki pyörät M-kokoa tai vastaavaa, mutta Kanjonin kohdalla tarjoaa S-kokoa.
 
Ei noita kokomerkintöjä paljoa kannata katsoa vaan niitä oikeita rungon mittoja. Koko numerointi ei ole vertailukelpoinen eri merkkien välillä.