https://tummennuskalvot.fi/

Pulsar (2014-)

Lopultakin Nissanilla ovat tajunneet, että ihmiset haluavat jotain muutakin kuin helvetin katumaastureita ja tilaihmeitä.

P.Alikka sanoi:
Saas nähdä vieläkö ex-Almera kuskit lähtevät tuohon vaihtamaan

Saa olla aika hyvän näköinen jos tuohon lähtis. N16 oli jo niin perkeleen ruma..
N15 tekis mieli vieläkin ostaa takaisin.


Tämä toimis jopa normaalilla etupuskurilla ja ilman lintulautaa.
attachment.php


Tämä ei
2013-Nissan-Pulsar-SSS-12.jpg


( huomaa muodot lokarien kaarien kohdalla. )
Jäätävän korkea, pienet sekä battleship lookki vanteissa ei vaan toimi..
 
^Kyllä, ymmärtääkseni näin on. Onhan tuossa Tiidan nähden iso hyppäys ulkonäöllisesti. Saas nähdä leipovatko tästä myös farmarimallin eurooppaan?
 
On tämä iso askel eteenpäin vanhasta Tiidasta. Kummasti Nissan antoi muille tasoitusta pitäen tauon tämän volyymiluokan tarjonnan osalta. Toki Qashqai hieman paikkasi aukkoa.

Pulsarin tunnistaa heti "japanilaiseksi" autoksi. Piirteet ovat saman oloiset kuin Auriksessa ja Civicissä, kun isompia linjoja tarkastelee. Hyvähän se, että kaikki autot eivät ole samasta saksalaisesta kynästä lähtöisin.
 
Pulsar on kiertueella Autokeskuksen toimipaikoissa. Onko joku jo käynyt tutkailemassa? Ajamaan tuskin pääsee, ellei sitten ole Datsunin VIP-asiakkaita.

http://www.autokeskus.fi/nissan/ennakkoesittelyssa_nissan_pulsar/e2065e1bef8f0afa0cc79fddaab08b8d/

Jos vähänkään on samalla tasolla II-kopan Qashqain kanssa, niin Pulsar on kilpailukykyinen tuote. Rekisteröintitilastojen kärkeen ei varmaankaan pääse, kun ei ole farmaria, mutta oletettavasti muutoin on varsin kilpailukykyinen kampe. Lähimmät kilpailijat ovat varmaankin Auris ja Civic sekä tietysti Golf ja Octavia.
 
Urlaub sanoi:
Pulsar on kiertueella Autokeskuksen toimipaikoissa. Onko joku jo käynyt tutkailemassa? Ajamaan tuskin pääsee, ellei sitten ole Datsunin VIP-asiakkaita.

http://www.autokeskus.fi/nissan/ennakkoesittelyssa_nissan_pulsar/e2065e1bef8f0afa0cc79fddaab08b8d/

Jos vähänkään on samalla tasolla II-kopan Qashqain kanssa, niin Pulsar on kilpailukykyinen tuote. Rekisteröintitilastojen kärkeen ei varmaankaan pääse, kun ei ole farmaria, mutta oletettavasti muutoin on varsin kilpailukykyinen kampe. Lähimmät kilpailijat ovat varmaankin Auris ja Civic sekä tietysti Golf ja Octavia.
jazz-festareilla oli pulsar nähtävillä, ulkonäkö ok. kyseisessä yksilössä oli väri tumma metallinsininen, joka taisi taittaa hieman violettiin.
 
Heh. Saapa nähdä, milloin joku ensimmäistä kertaa käyttää tästä lempinimeä Pultsari.  :)
 
Tänään töistä tullessa tuli vastaan valkoinen Pulsar. Ainakin edestä nopeasti katsottuna ihan asiallisen näköinen.
 
Onko kukaan käynyt koeajamassa ja millainen vaikutelma? Mielestäni hinta ei ole aivan kohillansa, kun vertaa golffiin, mutta luotettavuus täytynee olla paremmalla mallilla. Myöskin ruosteenesto arveluttaa. Jos tuon bensamallille olisi lupailtu alle 5:n keskikulutusta niin olisin ollut menossa koeajamaan heti kuin mahdollista.
 
Rice sanoi:
Tänään töistä tullessa tuli vastaan valkoinen Pulsar. Ainakin edestä nopeasti katsottuna ihan asiallisen näköinen.

Valkoisen olen itsekin bongannut ja olen samaa mieltä. Ulkoisesti varsin kivan näköinen. Sisätilat eivät kuvien perusteella ole ihan samalla tasolla, mutta pitäisi käydä ottamassa kylmätyypit ennen kuin voi varmaksi sanoa.
 
AutoZeitungin testissä Octaviaa vastaan Pulsar pärjäsi ihan siedettävästi = ei mitään rökäletappiota. Tavaratilan koossa hävisi tietysti selvästi. Sisätilat samat. Jousitusmukavuus sama. Ajo-ominaisuuksien pistetappion merkitystä vaikea arvioida, kun ei ollut muita osallistujia testissä.
 
Uusimmassa TM:ssa testissä Pulsar dCi 110 Tekna. Ihan tyylikkään näköinen koeajoauto (valkoinen ja 17" alupallot alla) ja varsin hyvät arviot sai.

Kiitettävää: Takatilat ja ajovalot
Moitittavaa: Moottorin veto-ominaisuudet ja vaihteiston välitykset.

Ajovalot toteutettu siis led-lähivaloilla ja halogeeni kaukovaloilla. Nuo led-valot siis kiitettävät, voittaa valokuviossa ja kantamassa Leonin ja Passatin toteutukset... Myös siis tilat sai kehuja ja varustelu ei tuossa Teknassa juuri jätä toiveita. Kaiken kaikkiaan Nissan tehnyt varsin hyvän oloisen auton testin mukaan. Täytyy joskus käydä livenä tutkimassa.
 
Kävin tuossa viime vuoden puolella tyyppäämässä uutukaisen Pulsarin. Olisin halunnut ajaa bensa-automaatin, mutta tarjolla oli vain manuaalilaatikolla oleva auto. Olihan se muuttunut paljon sitten Almeran päivien, eikä ollenkaan negatiiviseen suuntaan. Tilaa oli, kuten jokainen media hehkuttaa. Ei ihan meikäläisen auto, vaikka Nissaneita on ollut omistuksessa useita. Muutaman Nissanin koeajettuani lämpesin eniten uudelle Qashqaille.

Koska kirjoittelen noita Rutinoffin kuskin tarinoita, on Pulsarista luettavissa koeajotarina ja katsottavissa koeajovideo sivuilani osoitteessa www.korvikeautot.net, ketä sellainen kiinnostaa.
 
1.6 DIG-T versiot ovat ilmestyneet hinnastoon. Business 360 karvan yli 27 tonnia ja Tekna parisen tonnia kalliimpi. Hmm... Löytyisiköhän jo koeajoon jostain.
 
Passatin kärsittyä parkkipaikkakolhun työpaikalla olen ajellut pari päivää sijaisautona Nissan Pulsaria. Kyseessä on mitä ilmeisimmin Acenta-varustetasolla oleva manuaalivaihteinen bensaversio. Tässä muutama lyhyt vaikutelma autosta:

Ajoasennosta saa kohtuullisen hyvän yli 190cm mittainenkin. Ratti jää tosin omaan makuuni hieman liian kauas, ja reisituki jää tässä aivan olemattomaksi. Lyhyellä ajolenkillä alkaa paikat jo tästä syystä väsyä. Tätä ei helpota ehkäpä pehmein kuljettajan istuin mihin olen törmännyt. Penkki on myös liian pienen tuntuinen joka suuntaan itselleni. Pienemmälle ja kevyemmälle kuljettajalle tämä on varmasti parempi. Jousitus tuntuu hieman nypyttävältä, mitä ehkä korostaa penkin pehmeys, kun ajaessa selvästi kroppa liikkuu penkin pehmusteissa ylös-alas. Nojatessa taaksepäin pehmusteet antavat myös reilusti periksi. Toisaalta olen tottunut VAG:eissa koviin istuimiin, mutta tässä suhteessa Nissan ei miellytä.

Itse ajaminen on ongelmatonta, ja kytkintä ja vaihteistoa ei tule ajaessa sen enempää havainnoitua; mikään ei siis ärsytä suuremmin. Ajomelukaan ei häiritse niin, että olisin sitä jotenkin noteerannut. Moottori on melko hengetön pienillä kierroksilla dieseliin tottuneelle. Radio on myös aika huono äänentoistoltaan, mutta puhelimen bluetooth-kaiutin on ääneltään ihan ok.

Ykkösautoksi tästä ei meille tiloiltaan olisi, joten houkuttelevuutta on aika vaikea arvioida objektiivisesti. Istuimen vajavaisuuksien suhteen tähän en varmaankaan päätyisi kakkosautonakaan. Auton hinta hieman yllätti, eli hinnastossa näyttäisi olevan 22890€. Samaan hintaan saisi mm. Seat Leon 1,4TSI Stylen, Mazda 3 Premiumin, Peugeot 308 Activen tai Nissaniltakin Qashqain. Valinnanvaraa hintaluokassa siis on. Toisaalta pienemmässä kokoluokassa rahalla saisi jo lähes Polo BlueGT:n.



 
Yksi ärsytys jäi mainitsematta. Vaihdekepin ja käsijarrukahvan sijoittelu keskenään on sellainen, että itselläni ainakin ranne osuu aina vaihtaessa käsijarrukahvaan. Pysäköintitutkiakin niihin tottuneena kaipaisin.
 
Tänään liikennevaloissa seisoi vieressä uudehkon näköinen Nissan, kyljessä luki Pultsar.

Onko Tiida vaihtanut nimeä, koska näytti FL Tiidalta vai oliko joku tuontiauto tjsp?

Tuli vaan mieleen kun Qashqaita lukuunottamatta kauppa ei ymmärtääkseni ole kamalan hyvin käynyt (enkä uutta QQ:ta katsellessa ihmettele että sen kauppa käy, pieksee satanolla premiumkilpailijansa) voisi nimetä noilla perinteisillä nimillä malleja? Pultsarin sijaan jos tuossa olisi lukenut Sunny, niin olisi herättänyt huomattavasti positiivisemman fiiliksen ja voisin kuvitella myyvänkin paremmin. Sunnyt oli kuitenkin aikanaan Cherryn, Patrollin, Bluebirdien yms. tapaan laadukkaina autoina tunnettuja, ymmärtääkseni aivan samaa tasoa Toyotien kanssa.

Otsikkoa rukattu. - Quality