Passatin kärsittyä parkkipaikkakolhun työpaikalla olen ajellut pari päivää sijaisautona Nissan Pulsaria. Kyseessä on mitä ilmeisimmin Acenta-varustetasolla oleva manuaalivaihteinen bensaversio. Tässä muutama lyhyt vaikutelma autosta:
Ajoasennosta saa kohtuullisen hyvän yli 190cm mittainenkin. Ratti jää tosin omaan makuuni hieman liian kauas, ja reisituki jää tässä aivan olemattomaksi. Lyhyellä ajolenkillä alkaa paikat jo tästä syystä väsyä. Tätä ei helpota ehkäpä pehmein kuljettajan istuin mihin olen törmännyt. Penkki on myös liian pienen tuntuinen joka suuntaan itselleni. Pienemmälle ja kevyemmälle kuljettajalle tämä on varmasti parempi. Jousitus tuntuu hieman nypyttävältä, mitä ehkä korostaa penkin pehmeys, kun ajaessa selvästi kroppa liikkuu penkin pehmusteissa ylös-alas. Nojatessa taaksepäin pehmusteet antavat myös reilusti periksi. Toisaalta olen tottunut VAG:eissa koviin istuimiin, mutta tässä suhteessa Nissan ei miellytä.
Itse ajaminen on ongelmatonta, ja kytkintä ja vaihteistoa ei tule ajaessa sen enempää havainnoitua; mikään ei siis ärsytä suuremmin. Ajomelukaan ei häiritse niin, että olisin sitä jotenkin noteerannut. Moottori on melko hengetön pienillä kierroksilla dieseliin tottuneelle. Radio on myös aika huono äänentoistoltaan, mutta puhelimen bluetooth-kaiutin on ääneltään ihan ok.
Ykkösautoksi tästä ei meille tiloiltaan olisi, joten houkuttelevuutta on aika vaikea arvioida objektiivisesti. Istuimen vajavaisuuksien suhteen tähän en varmaankaan päätyisi kakkosautonakaan. Auton hinta hieman yllätti, eli hinnastossa näyttäisi olevan 22890€. Samaan hintaan saisi mm. Seat Leon 1,4TSI Stylen, Mazda 3 Premiumin, Peugeot 308 Activen tai Nissaniltakin Qashqain. Valinnanvaraa hintaluokassa siis on. Toisaalta pienemmässä kokoluokassa rahalla saisi jo lähes Polo BlueGT:n.