- 18.1.2015 klo 20:53 / Premium auton tunnusmerkit
Juu, katoin myös "ei vtu voi olla totta" ihan oikeesti...noh,valintakysymyksiä.Tikka sanoi:Todella hieno, mutta kyllä melkein (naurunsekainen) itku pääsee, kun näkee tuon pakoputken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu, katoin myös "ei vtu voi olla totta" ihan oikeesti...noh,valintakysymyksiä.Tikka sanoi:Todella hieno, mutta kyllä melkein (naurunsekainen) itku pääsee, kun näkee tuon pakoputken.
Penguin sanoi:Siitä designista. Varmaan sitä kaikissa autoissa on jossain mielessä ja siten myös premiumeissa, mutta kyllä ne harvassa ovat premiumit, jotka silmään näyttävät hyvältä. A6 mainittiin tuolla aiemmin ja mielestäni se on hirveännäköinen lahna. Mitä vanhempaan mennään sen enemmän se on lahna. Jos nyt hyvän näköistä Audia lähtee etsimään, niin mieleen ei tule kuin A5 Coupe, vai mikä se on. No se 3-ovinen A5 kuitenkin.
Makuasioita nämä on kuitenkin.
Tikka sanoi:Todella hieno, mutta kyllä melkein (naurunsekainen) itku pääsee, kun näkee tuon pakoputken.
Joo. Vanhemmista mersuista ne hyvännäköiset on kaikki S-coupemersuja, siis jos ei mennä 20-30 vuotta enempää ajassa taaksepäin. 60-70 luvulla toki oli hienoja sporttimalleja.Penguin sanoi:....Hyvä design on mielestäni sellaista, että se auto näyttää hyvältä vielä 10 vuoden ja 20 vuoden kuluttua. Jotkut mersut on sellaisia, Jaguaarilla on paljon sellaisia malleja ja BMW:n 7-sarja on aika hyvännäköinen vielä 20 vuoden iässäkin. Audilta ei tule mieleen yhtään ja Volvolta vain se C70, joka siis 2/3 hyvännäköinen ja on sitä edelleen.
Makuasioita nämä on kuitenkin.
Makkis sanoi:Yksi sellainen Premium tunnusmerkki ei koske yleensä auton ensimmäistä eikä toistakaan omistajaa. Eli natisemattomuus myös iän ja kilometrien myötä. Esimerkkinä vaimon museobemari 520i vuodelta 1998. Autohan on hinnat alkaen kulimalli koska on "suomiauto" eli maahantuoja on itse rustannut noihin Hangossa ilmastoinnin ja tehtaan jäljiltä ei taida olla kuin valopaketti (joka tuo myös sadeanturin yms.) koska tuolloin maassa vaadittiin valonpesimet.
Kukaan ei kiistä sitä etteikö auto olisi nykyautoihin verrattuna vanhanaikainen. Ei ole multimeedioita, himmeneviä peilejä (hei... itseasiassa onhan ne tuon valopaketin myötä) mutta siis kaikenlainen bling bling puuttuu. Nyt 17 vuoden iässä ja 220tkm ajettuna se ei silti nitise, ei natise, ei kitise, ei kolise vaan toimii kuin se kuuluisa junan vessa. öljyjä kun vaihtaa 15tkm välein ja joka toinen vuosi muutaman kympin linnunluut etuvakaajan ja tukivarren väliin niin ei kun kovaa ajoa. Myös kaikki materiaalit, esimerkkinä ne juuttikankaiset penkit, ovat täysin ehjät.
Tottakai aika on jättänyt jälkensä eikä esimerkiksi maalipinta ole todellakaan uudenveroinen mutta toisaalta hyppykuppa (ruoste) ei vaivaa missään rakenteita haittaavissa paikoissa. Pakoputkisto on alkuperäinen. Ainakin meidän aikaan isoin ja kallein remontti on ollut taka-apurungon runkopuslien vaihto (aika hapertanut) joka kustansi vajaan tonnin merkkiliikkeessä.
Rahallista arvoa tällaisellä autolla ei ole, paisti nyt tuon romutusmaksun tullessa sille tulee rahallista arvoa se 500-1500 euroa. Koska mitään vikoja ei ole, kaikki toimii ja esimerkiksi moottorin ominaisuudet pesee mennen tullen keskivertoisen nykymoottorin, niin käyttöarvo on hyvinkin korkea jos ego vaan kestää ajaa.
Silti, paalihan tuota odottaa heti kun vaimo aloittaa käytännön toimet auton vaihdon eteen. Siihen voi mennä vuorokausi tai viisi vuotta. Otappa selvää. Itse en siihen halua puuttua.
Kyllä minä tuollaisen pakoputken sallin täysin esim. 2000-luvun alun Bemariin ja ihan mihin tahansa muuhunkin merkkiin, ei minkäänlaista ongelmaa. Mutta vuonna 2015 ja Bemarissa, juu ei... Vähän sama kun hommaisi uuteen S-sarjan Mersuun kangaspenkit. Sopii yhtä hyvin.Children of the damned sanoi:Se on kuitenkin entisaikojen mittapuulla sentään melko iso putkenpää ja kuitenkin näkyvillä, eikä piilossa.
HatYai sanoi:Alumiinikori ja ilmajousitus, myös panssaroitu malli saatavana presidenttejä yms. VIPejä varten 8)
Makkis sanoi:Oikeasti hämääviä tosiaan ovat "oikeat Premium autot" eli ei todellakaan mitkään Audit alkuunkaan vaan Maybachit, S-Mersut, 7xx-Bemut, Bentleyt, Rolssit yms. Näissä (vaikka en ole monilla ajanutkaan) tulee sellainen turbiiniefekti joka kertoo että voimaa on "riittävästi" ja sen tason näkee vain mittarin "kaatumisesta" ja perseen ja selän kautta tuntemasta massasta.
Eiköhän A8 Audi ole ihan yhtä premium kun 700 sarjan BMW tai S-mersu...
Makkis sanoi:Ei.
Audi ei ole Premium -statuksen omaava brändi. Lisäksi A8 on nelivetoinen ja premiumauto ei ole. Se on vagina siinä missä joku Phaetonkin. Samoista syistä.
Makkis sanoi:Ei.
Audi ei ole Premium -statuksen omaava brändi. Lisäksi A8 on nelivetoinen ja premiumauto ei ole. Se on vagina siinä missä joku Phaetonkin. Samoista syistä.
vaginakonsernista löytyy Premium -merkki, se kulkee nimellä Bentley. Menee tosin sitten jo yli 7xx bemun tai s-mersun, mutta on Premium. ehdottomasti. Löytyyhän mersulatkin Maybach (nykyisin tosin sekin mersu) ja BMW:ltä Rolls-Royce. Mutta siis bemaun ja mersun brändit riittävät Premium statukseen jo noilla tavismalleilla. Businessmallit toki vain varauksin, kuleissa Premiumia juuri ole mutta niihinkin rahalla saa.
Eikö Bentley mene jo aavistuksen luksusluokan puolelle? Audillakin on ollut premium-statusta jo pitkän aikaa vaikka kuinka yrittäisi vielä silmät ummessa jotain muuta väittää.Makkis sanoi:Ei.
Audi ei ole Premium -statuksen omaava brändi. Lisäksi A8 on nelivetoinen ja premiumauto ei ole. Se on vagina siinä missä joku Phaetonkin. Samoista syistä.
vaginakonsernista löytyy Premium -merkki, se kulkee nimellä Bentley. Menee tosin sitten jo yli 7xx bemun tai s-mersun, mutta on Premium. ehdottomasti. Löytyyhän mersulatkin Maybach (nykyisin tosin sekin mersu) ja BMW:ltä Rolls-Royce. Mutta siis bemaun ja mersun brändit riittävät Premium statukseen jo noilla tavismalleilla. Businessmallit toki vain varauksin, kuleissa Premiumia juuri ole mutta niihinkin rahalla saa.
batman14 sanoi:Menee pahasti OT:n puolelle...
No minun silmissä audilla on premium brändiä ihan niinkuin BMW ja Mersu. Moni ei luokittele Audia premiumiksi koska sen omistaa juuri VW ja se tekee siitä jonkun punaisen vaatteen.
Makkis sanoi:Etuveto flopaisi sen vähänkin premiumin....
pyllerö sanoi:Ainakin minun osalta sen tekee vetotapa eikä volkkari. Hyvä auto Audikin on, ei siinä mitään.