https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Posti karttaa DSG-vaihteistoja

Ostaakohan posti sitten manuaalivaihteisia Volkkareita, mikä tuntuisi vaikealta uskoa ? Eikös kaikissa Transportereissa ja Caddyissä automaatti ole DSG ?
 
Markku J sanoi:
Ostaakohan posti sitten manuaalivaihteisia Volkkareita, mikä tuntuisi vaikealta uskoa ? Eikös kaikissa Transportereissa ja Caddyissä automaatti ole DSG ?

En tiedä, mutta tamperelaisen firman pihalla on aina kymmeniä uusia postiautoja varustelussa ja kovin Citroën-pitoiselta se piha on viime aikoina näyttänyt.
 
Ainakin Itä-Suomessa olen nähnyt Postin jakeluautoja, missä on ollut DSG vaihteisto. Kyseessä on ollut siis VW Caddy.
 
Totenkopf sanoi:
Ainakin Itä-Suomessa olen nähnyt Postin jakeluautoja, missä on ollut DSG vaihteisto. Kyseessä on ollut siis VW Caddy.

Onhan niitä viime vuosina tullut Postille varmaankin satoja, mutta olisko nyt alkanut porsimaan? Siinä laivastossa voi olla merkkikorjaamon takatukallekin vaikea mennä sanomaan asiakkaalle, että on yksittäistapauksia.  :p

Tuossa uutisessahan sanottiin, että nyt panostetaan Citroëniin.

Eikös viime kesänä Ruotsin maahantuojakin ilmoittanut, ettei suostu enää myymään Ecofuelin jatkona olevaa DSG:tä Tukholman takseille. Ei varmaankaan ollut yksittäistapauksia sielläkään..
 
Pikkukoneella varustetuissa Caddyissä on kuiva DSG7, on aivan varmasti ongelma postin ajoissa kun ei se kestä kunnolla siivilikäytössäkään.
 
Postin pienissä tavarakuljetuksissa suosima automerkki on nykyisin Volkswagen. Yhteistyö Renault Kangoon kanssa loppui muun muassa vaihteisto-ongelmiin. Volkswagenin DSG-vaihteistoja kuitenkin kartetaan. :rolleyes:
 
Zaasa sanoi:
Postin pienissä tavarakuljetuksissa suosima automerkki on nykyisin Volkswagen. Yhteistyö Renault Kangoon kanssa loppui muun muassa vaihteisto-ongelmiin. Volkswagenin DSG-vaihteistoja kuitenkin kartetaan. :rolleyes:

Kyllä täällä ainakin ajavat DSG Caddyillä ja Yetillä, ei kai kukaan ala käsin hämmentämään tuollaisessa ajossa :eek:
 
Tuttu osteli juuri pari käytöstä poistettua Caddyä dsg:llä. Hyvin kai toimivat. No omistaja istuu Laakkosen huoltotiskillä. Halavalla oli kai saanut.
 
Nurmijärvellä näkyvät varustelevan Postille Volkswageneita ja tuossa niitä on Ilvesvuoren teollisuusalueella Postin pihallakin kymmenittäin. Sen mitä meille postia jakavia näkee ja kuulee, niin manuaali Transportereita ovat. Eipä nuo tosin kovin usein tässäkään vaihda, meidän kohdalle kun pysähtyy niin vaihtaa pienemmälle ja seuraavan kilometrien ajelee ykkösellä eteenpäin.
 
Kaveri ainakin kehuu kun on raskoneella asentajana, että postin autoissa toimii älyttömän hyvin tuo dsg, että harvoin on paskana... tiedä sit puhuuko totta vai ei, vai johtuuko siitä kun on itellä skoodia ollu  :rolleyes:
 
Se mitä itse aiheesta olen kuullut, niin postin autoissa on laskettu softalla vääntöjä alemmas jotta laatikot kestävät paremmin..
 
Postista en tiedä (ajotapa on mitä on), mutta jos vagilla jatkaisin ei kuuna päivänä tulisi talouteemme manuaaliloodaa. Se on antiikkia kuten kaukosäätimetön mustavalkotelkkari tai lankapuhelin. Seiskalovinen lienee ollut kestossa kehnohko, mutta uudemmat sukupolvet varmasti jo parempia. Eikös TM:n kestotestissä seiskadeeäsgee kestänyt Ocu 1,6 TDI:ssäkin ok? Kutos-DSG lienee nykyisin erinomaisen kestävä. Taksissa tuota on runsaasti, ja jos se olisi susi, viidakkorumpu pärisisi ja niiden osto loppuisi taatusti. Omassani tosin vasta 11 tkm lasissa mutta ei ole ollut ensimmäistäkään häikkää tai oikuttelua lootassa. D:ltä pakille oleva viive on ominaisuus lootatyypille, ei vika.

Jos joku on huono looda tomaatissa, se on koeajojeni perusteella Tojotan Multi mode-ropottilooda. Tilasin kesällä 2007 uuden Corolla 1,4 d4d:n sillä, ja peruin tilauksen maksaen 1200 sopimussakkoa -sain vasta jälkikäteen selville loodan oikut ja vikaherkkyyden. Olihan se myöskin aika keskittymistä ajaessa vaativa "tomaatti".

 
No multimodea ei enää valmisteta ja varmaan ihan syystä.

Itse en pidä 7-vaihteisen DSG:n käytöksestä sitten yhtään. VAG:n manuaalit on sen verran sujuva toimisia, että ajan ennemmin sellaisella kuin kuivalla DSG:llä. Märkä 6-vaihteinen DSG on varmaan parempi.
 
Niin ne mielipiteet vaihtelee. Itselleni DSG-7 oli ensimmäinen automaatti, jonka toiminnasta tykkäsin, toki sekään ei ajatuksia lue eli tekee virheitä siinä kuin mikä tahansa muukin automaatti.
 
Kyllä minullakin nykyisen Golfin 1.6 TDI + DSG7-yhdistelmä pelaa tosi hyvin yhteen. Ei nyi, eikä rytkäyttele ja vaihdot huomaa kierroslukumittarista. Edellisen 2009 vuosimallin Octavian 1.8 TSI + DSG7-yhdistelmä ei ollut niin hyvä. Auto meni sopimuksen loputtua liisarifirmalle takaisin 75 000 km ajettuna. Loppuvaiheessa alkoi esiintymää tärinää liikkellelähdön jälkeen kakkosvaihteella kevyesti kaasua painettaessa. Omalla rahalla en uskalla DSG:tä hankkia, mutta näin "firman piikkiin" hankittaessa ei tarvitse huolehtia tuhansien remonttikustannuksista, niin voi ottaa riskin.
 
Uusimman tiedon mukaan jonka Esson baarissa kuulin äsken Posti ajattaa vain kakkosluokan ja alle 50g paketteja noilla ransporttereilla. Ovat kuulemma siirtymässä käyttämään ainoastaan sähköpostien kuljettamiseen jonkin ajan kuluttua....
 
Välillä tuntuu ettei postin autoissa ole vaihteistoa ollenkaan, kun tulee millon sattuun. Itellä on tullut jokin mersun malli (pikkukoppero) postiautona yleensä vastaan. Maallahan ne jakajat taitaa kuskata omilla autoillaan.

Parhaiten postin käyttöön soveltuisi iso pakettiauto jota ajaa oma kuski ja jakaja heittää postin sivuovesta laatikkoon.
 
^Sillähän nimenomaan säästää. Pakettiautoon sopii pienemmän pitäjän kaikki postit kerralla, jolloin pärjätään yhdellä yksiköllä.
 
Meillä on kyllä (sivukylällä) käynyt jo hemmetin pitkään DSG Caddy TDI. Kilpeä en ole mieleen painanut onko sama kippo vai monesko kenties menossa. En ole myöskään kuskia jututtanut. Tämä siis lehtien, kirjeiden ja muun roskapostin jaossa. Isompia paketteja jaetaan muistaakseni---- hmm--- niin, joo, Craftereilla. En ole katsonut onko manuaaleja vai automaatteja.

Lankomies jakaa postia jossain Heinäveden takahikiällä, ajaa työnantajansa autoilla jotka ovat aina jotain muutaman satasen dieselritsoja manuaalilla. Kun edellinen porsii tai leima menee vanhaksi, hommataan vaan uusi vastaava ritsa. Ainoa rahanarvoinen osuus noissa ajokeissa on leiman pituus. Siis kyseessä yksityinen yrittäjä joka jakaa Postille alihankintana ja taitaa lankomies olla se ainoa palkollinen tuossa firmassa.
 
Peeveli sanoi:
Taksissa tuota on runsaasti, ja jos se olisi susi, viidakkorumpu pärisisi ja niiden osto loppuisi taatusti.

Tämä olikin hyvä kommentti. Vastikään juteltiin aiheesta taksikuski kaverin kanssa. Hän siis ajaa renkinä satunnaisesti tarvittaessa, ja useampaa autoa. Kun DSG:stä juteltiin, niin totes vain että ne ongelmat oli joskus vuosia sitten. Ei ollut törmännyt minkäänlaisiin laatikko-ongelmiin Caddyissä, eikä Transportereissa, joita on ajanut. Toki otanta on tälleen pieni, mutta sellainen oli ammatikseen ajavan mielipide.
Ajaa itsekin Transporterilla siviilissä, mutta se tais olla manuaali.

Täälläpäin Posti jakaa meille diesel Caddyllä. Vaihteistosta ei havaintoa varmuudella, mutta äänen perusteella sanoisin että DSG.
 
Meillä ajetaan postia tällä kylällä Caddylla (Hesari, klo 1:30 pysähtyy tuohon meidän laatikolle), Crafterilla (paketit, klo 8 aikoihin tässä meidän nurkilla liikenteessä), Transporterilla (kirjeposti, klo 11 aikoihin) ja tuolla tiheämmin rakennetulla alueella kirjepostit jaetaan Yamahan mönkijällä. Joku "mopo" se on, kun siinä on sellaiset kilvet. Saman kunnan eteläisessä taajamassa on käytössä myös Posti-Jopo.

Mainittakoon, että lehden jakajan Caddysta on nyt puolitoista vuotta ollut vasen takaparkki pimeänä. Mainittakoon myös että Caddy ja Transporter ovat oikealta ohjattavia, Crafteria ohjastetaan vasemmalta.
 
Meille posti kannetaan päivästä riippuen Caddylla, Transportterilla tai Qasqailla. Oikealta ohjattavia jonkinsortin automaatteja tuntuu olevan kaikki. Joskus käy myös sähköpolkupyöräilijä.

Ilmaisjakelulehtiä näkyy tulevan fillarilla, mopedilla tai kasiseiskalla corollalla.