https://tummennuskalvot.fi/

Porsche vaihtaa 2014 valmistettujen 911 GT3:n kaikki moottorit.

clima

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
4 689
Ei riitä moottorin vaihto, pitää latoa myös riihikuivaa tiskiin:

http://www.worldcarfans.com/114043074269/unhappy-uk-group-of-porsche-911-gt3-owners-demands-equal

Aika kalliiksi tulee Porschelle tuo GT3 moottorisekoilu.

Jälkikäteen voi todeta että tekivät viisaasti kun aikoinaan lähtivät katumaasturibisnekseen. Nyt Macanin ym. myynnillä saadaan taloutta pidettyä hengissä.
Imagokolausta pitääkin paikkailla pidempään, Porsche kun on kuitenkin mielletty urheiluautopuolella yhdeksi luotettavimmista. Nyt tuossa segmentissä voi käydä kuhina kilpailijaleireihin.
 
N

nokivasara

Vieras
clima sanoi:
Ei riitä moottorin vaihto, pitää latoa myös riihikuivaa tiskiin:

http://www.worldcarfans.com/114043074269/unhappy-uk-group-of-porsche-911-gt3-owners-demands-equal

Aika kalliiksi tulee Porschelle tuo GT3 moottorisekoilu.

Jälkikäteen voi todeta että tekivät viisaasti kun aikoinaan lähtivät katumaasturibisnekseen. Nyt Macanin ym. myynnillä saadaan taloutta pidettyä hengissä.
Imagokolausta pitääkin paikkailla pidempään, Porsche kun on kuitenkin mielletty urheiluautopuolella yhdeksi luotettavimmista. Nyt tuossa segmentissä voi käydä kuhina kilpailijaleireihin.
Koskee 785 autoa maailmanlaajuisesti, eli käytännössä ei isosta ongelmasta kyse.. imagopuolta enempi.
Eikös Ferrareihin yms. Italianhirmuihin vaihdeta moottori melkein joka huollossa.. ja asiakkaan piikkiin :)
 

ePa

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
5 658
Ja huoltojen välillä sitten kaikkea muuta. :D

Sitä varten sporttifiiujen kuskeilla on useampi saman merkkinen tallissa, että on ainakin yksi jolla ajaa, kun muut on huollossa.
 
Liittynyt
6.1.2014
Viestejä
6 607
nokivasara sanoi:
Koskee 785 autoa maailmanlaajuisesti, eli käytännössä ei isosta ongelmasta kyse.. imagopuolta enempi.
Eikös Ferrareihin yms. Italianhirmuihin vaihdeta moottori melkein joka huollossa.. ja asiakkaan piikkiin :)
Jolla on uusiin Ferrareihin varaa, niin ei huoltohinnat taida heitä hetkauttaa.
Tavallinen pulliainen jonka budjettiin alkaa saamaan vanhoja Ferrareita, niin voipi tulla tuollaiset 2000-3000€ vuosi huoltohinnat yllätyksenä.
Puhumattakaan, kun Testarossa taisi vaatia 50tkm välein isomman huollon, joka kustansi joskus muinoin 5000€ :rolleyes:
Niin ja ei ne vakuutuksetkaan taida ilmaisia olla..
 

Gti

Vakiokalustoa
Liittynyt
3.1.2014
Viestejä
530
Ferrarin huoltojen hinnat melkoisia myyttejä.
Uudemmissa malleissa (2000luvun) Ferrareissa ei huoltojen hinnat ole ihan mahdottomia,Suomessakin jo muutama paikka missä huollattaa ettei tarvi viedä maahantuojalle josta ei hyvää sanottavaa ole.

Mitä vakuutuksiin tulee niin kaskoa ei myönnä kovin moni yhtiö tässä maassa.Liikennevakuutus ihan normihintainen.
 

Karvis

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Viestejä
30 581
Gti sanoi:
Ferrarin huoltojen hinnat melkoisia myyttejä.
Uudemmissa malleissa (2000luvun) Ferrareissa ei huoltojen hinnat ole ihan mahdottomia,Suomessakin jo muutama paikka missä huollattaa ettei tarvi viedä maahantuojalle josta ei hyvää sanottavaa ole.

Mitä vakuutuksiin tulee niin kaskoa ei myönnä kovin moni yhtiö tässä maassa.Liikennevakuutus ihan normihintainen.

Onhan siellä sitten normaaliautoihin tottuneelle aika erikoisiakin huoltotoimenpiteitä pienillä kilsoilla ja varsin hinnakkaita sellaisia, kuten kytkimen vaihto ~10000 mailin välein hintaan ~$5000 tai jakohihna 3v välein samaan hintaluokkaan. Tiedä sitten paljonko Suomi-hinnat on, varmaan ainakin saman verran euroja. Toki tuollaiset rahat on uuden tai uudehkon Ferrarin ostajalle pähkinöitä :p
 

ePa

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
5 658
Tästä oli maininta brittilehdessä ja intternetsistä löytyi kirje asian tiimoilta. Tämän perusteella homma olisi korjattu ja takuun pidentämisellä halutaan luoda uskoa sen onnistumiseen.


Dear Mr. XXXX

We are writing with pleasure to inform you of an enhancement to your New Vehicle Limited Warranty on your 2015 Porsche 911 GT3 model having Vehicle Identification Number (XXX). In addition to the bumper-to-bumper coverage, which you have for four years from your vehicle's original in-service date, or 50,000 miles, whichever comes first, we are extending the coverage on your vehicle's engine.

Effective at once, the limited warranty on all your vehicle's internal engine components continues for ten years from your vehicle's original in-service date, up to 120,000 miles, whichever occurs first.

All other terms and conditions of your New Vehicle Limited Warranty remain unchanged and still apply as they appear in the Porsche Warranty Booklet that came with your GT3 model. You do not need to do anything in order to place this extension into effect; we already have applied it to your vehicle. This extended engine coverage, like all other terms and conditions of the Porsche New Vehicle Limited Warranty, are transferable to subsequent owners. Please keep this letter in your Porsche Warranty Booklet and ensure that it remains with your Porsche GT3 should you sell it.

You selected a flagship Porsche model and we are committed to offering you a delightful and worry-free ownership experience. All of us at Porsche appreciate your business and your loyalty.

Sincerely yours,

Glenn Garde
Vice President, Customer Relations