https://yliteippaus.fi/

Porsche Taycan

ePa

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Porschen ekohimmelit alkaa saada muotoja.

12004909_10153757295262668_1599454835917618371_n.jpg


12032890_10153757295737668_8507694872067886059_o.jpg



Naamakirjan albumi

http://www.porsche.com/microsite/mission-e/international.aspx


Vielä on vaikea sanoa mitämieltä tuosta muotoilusta on, mutta sisältä on aika hieno ainakin omaan makuun. Ilmeisesti Teslan menestys on laittanut vauhtia myös tähän projektiin.

Jään mielenkiinnolla odottamaan. Tuskin kumminkaan ikinä tulee olemaan realistisesti hankittavissa itselle.  :'(
 
Sitten kun taas ensi viikolla Suomeen osuu eurojackpot päävoitto niin niillä rahoilla mitkä voitan saa varmaan maksettua tästä käsirahan. Noh, kyllä sekin kelpais. Upea laite, visuaalisesti aikakarkki ja tekniikka ainakin paperilla jäätävä.
 
Erittäin onnistunut ns. venytetty 4-ovinen 911. Kaappariovet ovat jo vähän liian hyvää ollakseen totta. Toivottavasti ne säilytetään ehdottomasti jos tämä selviytyy tuotantoon asti.

 
Mission e -Tribute to tomorrow on hieno avaus Porschelta sähköisten urheiluautojen merkkinoille. On hyvä saada kunnon kilpailua tähän huippusegmenttiin, jota Tesla nykyisin dominoi. Kukapa olisi siihen kovempi haastaja, kuin Porsche.

Kun katsoo e:n röntgenkuvaa, vakuuttuu taas kerran sähköautojen rakenteen hienoudesta. Selkeätä ja suoraviivaista tekniikkaa. Suunnittelijat voivat keskittyä ajo-ominaisuuksien ja urheilullisuuden hiomiseen, monimutkaisten voimalinjojen optimoinnin ja polttomoottoripäästöjen kanssa tuskailun sijasta.

==================

Ilmestyisipä Teslan voluumimallillekin (Model 3) varteenotettava kilpailija...
 

Liitteet

  • porsche-e.jpg
    porsche-e.jpg
    43,2 KB · Katsottu: 332
Porsche on päättänyt, että Mission E (tuskimpa kuitenkaan tuolla nimellä) menee tuotantoon. Tosin artikkelin mukaan vasta about 2020…. Hyvää on se, että Autocar:n mukaan auton tuotantoversio tulee säilymään pitkälti konseptin kaltaisena. Tykkään, kuten kaikista Possuista (lukuunottamatta maastureita joita minun mielestäni ei pitäisi olla olemassakaan Porschen valikoimassa).

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/porsche-mission-e-confirmed-production
 
Ei nyt aivan suoraan liity Mission E-konseptiin mutta Panamera lienee samaa kokoluokkaa? Uusi ladattava hybridimalli esitelty:

 
Hintaikkuna alkaa hahmottumaan.

Kuulemma myös varausmaksun (vielä) olemattomasta tuotteesta voi jättää myymiöön.

http://nordic.businessinsider.com/porsche-mission-e-electric-car-price-features-sale-date-2017-9

En ole ennen huomannut tässä olevan tuota langatonta latausta. Eihän tuo ennen kuulumatonta ole, kun BMW530e saa varusteena samankaltaisen. Aavistuksen epäilyttää myös tuo liikkuva etulokari. Joku normaali keväinen kurap4skakeli jossa loska loiskuu, niin eiköhän tuokin jäädy aika tukevasti kiinni.

59bfde9e38d20d20008b74a9.jpg


59bfdecb38d20d2a008b74eb.jpg


Tuleekohan tästäkin sitten joskus S/GTS/RS versiot?  :rolleyes:

Ihan vaan siksi, että lyö suoritusarvoissa kilpailijat? Nythän tämä jää esimerkiksi Teslalle tärkemmässä mitattavassa arvossa eli 0 - 60 mph...  ;D
 
Varmaan sarjassaan pätevä toteutus mutta sen verran vanhanaikainen olen, että tuohon kategoriaan kuuluu ehdottomasti polttomoottorin äänimaailma.
 
JakeS sanoi:
Varmaan sarjassaan pätevä toteutus mutta sen verran vanhanaikainen olen, että tuohon kategoriaan kuuluu ehdottomasti polttomoottorin äänimaailma.

Maailma muuttuu. Muuttuisimpa minäkin.

Äänimaailmanhan saa kaiuttimista, kuten tälläkin hetkellä.  ;D
 
pantero sanoi:
...
Ilmestyisipä Teslan voluumimallillekin (Model 3) varteenotettava kilpailija...
Eiköhän niitä ilmesty.. ennenkuin Tesla saa Model3:sia juuri kenellekkään toimitettua :)
https://tekniikanmaailma.fi/autot/tesla-joutui-myontamaan-massamarkkinoille-tarkoitettua-model-3ta-valmistettiin-vain-260-kappaletta/

Porschen Mission e on kova kilpailija teslan kalliimmille malleille. Todennäköisesti laatukin on kohdallaan, kuten Porschella yleensä.. Ja tulee muiden kilpailijoiden kera samalle julkisen tuen hunajapurkille, jolle koko Teslan bisnes on perustunut.
Oma arvaus on, että Tesla katoaa pikkuhiljaa markkinoilta.. suuria puheita, odotuksien luomista ja hypeä, mutta aika vähän tekoja kuluttajien näkökulmasta.
 
Onkohan nyt jollakin lähtenyt taas vähän laukalle homma.

28515974_10156228798869036_1568136362283182051_o.jpg


”Mission E Cross Turismo on Porschen näkemys tulevaisuuden sähköautosta. Siinä yhdistyvät urheilullisuus, jokapäiväinen käytännöllisyys ja ainutlaatuinen tyyli. Se on todella nopea auto, mutta myös akun lataaminen käy ripeästi, eikä suorituskyky heikkene missään vaiheessa dynaamisessakaan ajossa.”

Porsche antaa Geneven autonäyttelyssä esimakua autoilun tulevaisuudesta esittelemällä Mission E Cross Turismo ‑konseptin, joka on täysin sähkökäyttöinen crossover- eli CUV-malli. Neliovisen konseptiauton vahvuuksia ovat tunteisiin vetoava muotoilu, joka sisältää näyttäviä maasturimaisia elementtejä, sekä ohjaamon innovatiivinen näyttö- ja hallintalaitekonsepti, jossa hyödynnetään kosketusnäyttöjä ja katseenseurantaa.

Mission E Cross Turismossa on kaksi kestomagnetoitua synkronimoottoria, joiden 600 hv:n (440 kW) yhteisteho lennättää konseptin nollasta sataan kilometriin tunnissa 3,5 sekunnissa ja 200 km/h:n nopeuteen alle 12 sekunnissa. Myös moottorien jatkuva teho on tasoa, jota ei sähköautoissa ole ennen koettu: useatkaan peräkkäiset nopeat liikkeellelähdöt eivät heikennä auton suorituskykyä. Katso tästä ensimmäiset kuvat!


https://www.facebook.com/porschefinland/posts/10156228799844036

:rolleyes:
 
Ohessa hiukan faktatietoa Mission E:stä. Voi sitten verrata tuohon ^^hypetykseen...

http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20180306/porsche-mission-e-cross-turismo-snabbladdande-och-forhojd-kombiversion/

Mielenkiintoisia ovat pikalatausmahdollisuudet:

”Porsche Mission E Cross Turismo använder också 800V-laddning, vilket i bästa fall (med rätt laddstolpe) ska kunna ge tio mils räckvidd efter endast fyra minuters laddning. Efter 20 minuters laddning med 800 volt ska batteripaketet nå 80 procent laddningsnivå. I USA ska Porsche förse alla sina 189 återförsäljare med dessa "superladdare" på 350 kW och förmodligen blir det en liknande satsning i Europa.”

Eli 100 km rangea neljässä minuutissa ja 400 km 20 minuutissa (NEDC), jolloin hyödynnetään 800V /350 kW hyperlatausta. Nopeampi kuin SuperCharger.

======================

https://www.youtube.com/watch?time_continue=15&v=oa5F1cWLnRg

 
Kyllähän se alkaa virta kulkemaan, kun nostetaan laturin tehoja, 145kW Teslalla vs 350kW Porschella.

Järeimmät laturit taitaa tällä hetkellä olla 600kW, eli vieläkin voitaisiin nopeuttaa.
 
Se onnyt sitten Taycan.

S18_1831_fine.jpg


Atlanta, Georgia. The future of mobility is another step closer: Series production of the first purely electric Porsche is set to begin next year. In preparation, the vehicle previously operating under the working title “Mission E” has now been given its official name: Taycan. The name can be roughly translated as “lively young horse,” referencing the imagery at the heart of the Porsche crest, which has featured a leaping steed since 1952. “Our new electric sports car is strong and dependable; it’s a vehicle that can consistently cover long distances and that epitomizes freedom,” Oliver Blume, Chairman of the Executive Board of Porsche AG, explains. The Eurasian name also signifies the launch of the first electric sports car with the soul of a Porsche. Porsche announced the name for its first purely electric model as part of the “70 years of Porsche Sports Cars” ceremony.

Two permanently activated synchronous motors (PSM) generating a system output of over 600 horsepower accelerate the electric sports car to 60 miles per hour in well under 3.5 seconds and to 124 miles per hour (200 km/h) on the track in less than twelve seconds. The Porsche Taycan will also offer a consistent level of power that is unprecedented among electric vehicles: multiple launches in a row will be possible without a loss in performance, and the vehicle’s maximum range will be over 300 miles as measured in accordance with the New European Driving Cycle (NEDC).



Names with meaning

At Porsche, the vehicle names generally have a concrete connection with the corresponding model and its characteristics. The name “Boxster” describes the combination of the boxer engine and the roadster design; Cayenne denotes fieriness; the Cayman is sharp and agile; and the Panamera, inspired by the Carrera Panamericana long-distance race, offers more than any standard sedan. The name Macan is derived from the Indonesian word for tiger, with connotations of suppleness, power, fascination, and dynamics.



Future investment doubled

Porsche plans to invest more than six billion Euros in electromobility by 2022, doubling the investment that the company had originally planned. Of the additional three billion Euros, some 500 million Euros will be used for the development of Taycan variants and derivatives, around one billion Euros for electrification and hybridization of the existing product range, several hundred million for the expansion of production sites, and around 700 million Euros for new technologies, charging infrastructure, and smart mobility.



Extensive construction and expansion at the Stuttgart-Zuffenhausen headquarters

At the Porsche headquarters in Stuttgart-Zuffenhausen, a new paint shop, dedicated assembly area for the Taycan, and a conveyor bridge for transporting the painted bodies and drive units to the final assembly area all are currently being built. The existing engine plant is being expanded to manufacture electric motors, and a new body shop will also be developed. Investments are also planned for the Weissach Development Center. Production of the Taycan is creating around 1,200 new jobs in Zuffenhausen alone.
 
Onko tälle annettu mitään hinta-arviota mihin luokkaan sijoittuu ja milloin alkaa tuotanto ?
 
^ Vaikka nuo nimet ovat perinteisiä, niin toivon todellakin, etteivät niitä oikeasti käytä. Ihan hölmö idea laittaa tuollaisia nimiä sähkärille.

Taycan Carrera/s ja Carrera 4/4S nyt toimii, jos puhdas takatuuppari tulee myös tarjolle. Mutta
nuo Turbot ovat ihan mottipäisiä... Niissä olisi ehkä voinut miettiä GTS nimikettä tjsp, jos halutaan väkisin perinteisiä nimikkeitä käyttää.
 
No onhan noita Turbo nimikkeitä ollut sähköpeleissä jo pitkään: Vatkaimet, imurit, föönit yms.
Porscheen nuo saa kyllä tulla.
 
jlindstrom sanoi:
^ Vaikka nuo nimet ovat perinteisiä, niin toivon todellakin, etteivät niitä oikeasti käytä. Ihan hölmö idea laittaa tuollaisia nimiä sähkärille.

Taycan Carrera/s ja Carrera 4/4S nyt toimii, jos puhdas takatuuppari tulee myös tarjolle. Mutta
nuo Turbot ovat ihan mottipäisiä... Niissä olisi ehkä voinut miettiä GTS nimikettä tjsp, jos halutaan väkisin perinteisiä nimikkeitä käyttää.
Käyttihän bemarikin twinturbo nimitystä vaparista[emoji1786] (f10)