- 22.3.2021 klo 22:08 / Porsche Taycan
On kyllä oikein työsuhdeautojen työsuhdeauto. Onneksi sähköautoista taitaa saada satasen vai kaksi verotusarvosta pois. ;D
Tosi hieno laitos!
Tosi hieno laitos!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
vkarasja sanoi:Jos unohdetaan maksimaalinen suorituskyky, niin olihan tämä äärettömän helppo ajaa, niin taajamassa rauhallisesti kuin mutkapätkällä vähän vauhdikkaammin. Oikein hyvä allrounder siis. Ja tuolla vauhdikkaammalla mutkapätkällä tarkoitan ihan järkeviä vauhteja kuitenkin eli oikeasta rata-ajosta ei mitään kokemusta tällä ja mitä paino sinne äärirajoille sitten tuo.
vkarasja sanoi:Väännöksi valmistajan sivuilla tosin lukee pienen oloinen 357 Nm.
Taky sanoi:Siltä vaiikuttaa.
KIA E-NIRO - TEKNISET TIEDOT
Enimmäisvääntömomentti (Nm): 395
Tavallaan kyllä ja ei.K70 sanoi:Näitä on nyt naapurustossa kaksi. Aika kovaääninen ulina kuuluu, kun kiihdyttää. Onko näissä jotkut keinotekoiset äänet, vai kuuluuko tuo ulina moottorista?
Yllätyin miten pieni akku näissä on tuon hintaluokan autoksi, nettona pienimmillään 71 kWh ja suurimmillaan 84 kWh joten eihän se range ole hintaluokan tasolla vaan jää 395 - 475 km.Miksi porukka näihin on sitten lopulta ollut pettynyt? Range?
Kertokaas muutamat omistajat kokemuksia millaista on ollut Taycanin kanssa.
Koko ajan näitä tulee seurattua sillä silmällä. Laittanut merkille, että aika moni suomiauto on vaihtanut jo pariinkin kertaan omistajaa pienillä kilsoilla. Miksi porukka näihin on sitten lopulta ollut pettynyt? Range? Viat pitäisi vielä olla takuujuttuja (jos niitä on ollut)... Joitain akkukeissejä ainakin ollut ensimmäisen vuoden autoissa. Vai ollaanko siinä segmentissä, missä omistajilla on pinkka kunnossa ja autoja voi vaihdella kerran pari vuoteen fiiliksen mukaan?
Jännä nähdä kun nyt pitäisi syksyllä tulla facelift, tuleeko isoja muutoksia ja miten vaikuttaa alkupään mallien hintoihin.
Onhan tuossa varmaan alustallakin näppinsä pelissä miltä teho tuntuu. Turbo ois kyllä jees mutta hinta on vielä aika suolainen, vaikka niissä on hyvät varusteet käytännössä kaikissa. Saksassa on jonkun verran aikalailla voll-varusteltuja 4S-malleja eikä käytetyissä (onneksi) näytä hirveästi varusteet näkyvän hinnassa.Taycanin tehot kyllä vähän "hukkuu koriin" vielä tuon 4S:n kanssa, koska siihen kiihdytykseen ei sisälly tasan yhtään mitään dramatiikkaa. Tuntuu samalta kuin hitaasti ajaisi. Eikä se sen dramaattisempi oikeaasta ole Turbo-mallin kanssa, mutta siinä painuu jo penkkiin enemmän, niin pakko se on uskoa. Lisäksi se Turbon tehokkaampi takamoottori tuo mun mielestä kivasti fiilistä menemiseen. Turbo S ja Turbo mallin erona on vain launch control ja etumoottorin teho (nojoo ja vakiovarusteet).
Tässä on se suurin ero tohon omaan BMW i4, kun sitä ei yhtään tee mieli ohjata samalla kun antaa tehoa. Taycanissa ei ole tämmöstä samanlaista muskeliauton fiilistä.