jrinnes sanoi:Tarvi enää peuhata tuon piuhan kanssa...![]()
Korkeintaan Eberin huoltopiuhan kanssa... ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jrinnes sanoi:Tarvi enää peuhata tuon piuhan kanssa...![]()
Taky sanoi:Korkeintaan Eberin huoltopiuhan kanssa... ;-)
jrinnes sanoi:^Kiva kuulla positiivisia kokemuksia.Pitkään arvoin Webaston ja Eberin välillä, mutta lopulta sitten hinta sai kallistumaan Eberin kannalle. Lisäksi tuon mukana tulee on/off kytkin kojelautaan, mitä ei olisi taas Webaston mukana tullut.
Markku J sanoi:Automaattikatkaisu tulee aika myöhään, kuten on tilanne myös minun Skodan tehdaswebaston kanssa.
jantsa sanoi:Senhän saa myös napista pois päältä 8)
Penguin sanoi:Ei vois vähempää kiinnostaa milloin webasto on päällä, kunhan kabiinissa on lämmintä sopivasti ja silloin kun minä siellä istun. Ainakin toistaiseksi tuo on hoitunut automaattisesti oli sitten jälki- tai tehdasasennettu webasto.
Penguin sanoi:Ei vois vähempää kiinnostaa milloin webasto on päällä, kunhan kabiinissa on lämmintä sopivasti ja silloin kun minä siellä istun. Ainakin toistaiseksi tuo on hoitunut automaattisesti oli sitten jälki- tai tehdasasennettu webasto.
vakio sanoi:Saahan Webastoonkin pelkän on/off -nappulan kojelautaan. Itsellä on hyviä kokemuksia kummastakin merkistä.
Penguin sanoi:Onko tästä tehtävä sellainen tulkinta, että VW:llä ja Volvolla ei osata tehdä ohjausta, joka kytkee lämmittimen automaattisesti pois, kun sitä ei tarvita? Vai pitääkö tästä tehdä sellainen tulkinta, että kumpikin on kyllä osannut tehdä sen ohjauksen, mutta auton käyttäjä kuvittelee olevansa fiksumpi? Ihmettelyni siis koskee tehdasasennettuja Webastoja, joita auton oma softa käskee ajonaikaisesti oli siellä jokin ajastin tai ei.
Penguin sanoi:Onko tästä tehtävä sellainen tulkinta, että VW:llä ja Volvolla ei osata tehdä ohjausta, joka kytkee lämmittimen automaattisesti pois, kun sitä ei tarvita? Vai pitääkö tästä tehdä sellainen tulkinta, että kumpikin on kyllä osannut tehdä sen ohjauksen, mutta auton käyttäjä kuvittelee olevansa fiksumpi? Ihmettelyni siis koskee tehdasasennettuja Webastoja, joita auton oma softa käskee ajonaikaisesti oli siellä jokin ajastin tai ei.
Penguin sanoi:^^Tätä minäkin epäilen, että kyllä se on osattu tehdä sellaiseksi, että sammuu kun ei enää tarvita. Sammutus vaan ei ole operaatio, jossa vetäistään sähköt pois, vaan polttoainetoiminen lisälämmitin pitää sammuttaa hallitusti ja niinhän ne itse sen tekevätkin.
Automaattikäyttö kannattaakin kytkeä pois, jos ajaa paljon lyhyttä matkaa.
Penguin sanoi:Kai se sammuu, kun neste on riittävän lämmintä eli käytännössä, kun sitä ei enää tarvita?
Penguin sanoi:Onko tästä tehtävä sellainen tulkinta, että VW:llä ja Volvolla ei osata tehdä ohjausta, joka kytkee lämmittimen automaattisesti pois, kun sitä ei tarvita? Vai pitääkö tästä tehdä sellainen tulkinta, että kumpikin on kyllä osannut tehdä sen ohjauksen, mutta auton käyttäjä kuvittelee olevansa fiksumpi? Ihmettelyni siis koskee tehdasasennettuja Webastoja, joita auton oma softa käskee ajonaikaisesti oli siellä jokin ajastin tai ei.
jrinnes sanoi:Ei tosin ole ollut valittamista tuossa webassakaan, viiden vuoden aikana ei ole vielä kertaakaan jäänyt auto kylmäksi.
Markku J sanoi:Aikanaan hankin Jetta TDI:n Eberin (taisi olla vm. 2007). Tuo on/off -kytkin oli silloin minulle tärkeä valintakriteeri. Kun laitoin Eberin päälle kaukosäätimellä, niin oli näppärää usein lopettaa sen toiminta ajon aikana lämmön ollessa riittävä. Automaattikatkaisu tulee aika myöhään, kuten on tilanne myös minun Skodan tehdaswebaston kanssa.
Markku J sanoi:Joo, Skodan tehdaswebaston saa toki pois päältä myös napista. Joskus olen ajellut sen unohtaen ja todennut, että aika pitkään se pysyy päällä, vaikka moottorin lämpö näyttää normaalia 90 astetta.