https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Polo GTI salaisuus paljastui

T

trollhater1

Vieras
Taas innostuin joutessani tonkimaan asioita jotka eivät minulle 'kuulu' mutta tulostakin tuli...

Toivon Adminiltä kärsivällisyyttä, tämä oli pakko julkaista kun on niin mehevä teoria ja hyvin todennäköisesti täyttä totta, tämä selittäisi ihmeelliset viat joita ei mitenkään muuten ole voitu selittää.

Polo GTI salaisuus siis paljastui

http://www.kolumbus.fi/keni1/Polo_GTI_salaisuus_paljastui.jpg

http://www.kolumbus.fi/keni1/uusi_ja_kaytetty.jpg

Näyttäisi siltä, että aivan kaikki Polo GTI:t eivät ole kasattu tehtaalla vaan jossain autotallissa.

Näyttäisi siltä, että minulle myyty Polo GTI 6R oli alkujaan ihan tavallinen Polo 6R kunnes se jossain autotallissa muutettiin ja varusteltiin GTI:ksi. erot perus Polon ja GTI välillä ovat niin pienet, että tuollainen oli varsin helppo toteuttaa.

Ostetaan halvalla perus Polo josta otetaan ja kierrätetään varaosiksi kaikki se mikä pitää vaihtaa GTI mallin mukaiseksi, laitetaan keulille käytetty DSG 7 ja käytetty 1.4 litrainen moottori, moottoriin isketään kaksoisahdetun kilkkeet ja vot meillä on kotikutoinen aivan 'uusi' GTI Polo.

Nyt tuli Polo GTI 6R episodiin sellainen tietoa vastaan jota jo vähän ounastelin, mutta tästäkö tosiaan olikin kyse (katso kuva)

http://www.kolumbus.fi/keni1/Polo_GTI_salaisuus_paljastui.jpg

No joo, kuvassa näkyy, että autoni oli alunperin vuoden 2010 Polo Manuaali ja 75 hevosvoimainen 1400 kuutioinen, okei.

Polo GTI 6R myytiin vain DSG 7 vaihteisena, moottori oli 1400 kuutioinen, mutta siinä oli sekä mekaaninen ahdin että pakokaasuahdin eli remmiahdin sekä Turbo joilla irtosi 180 hevosvoimaa.

Nyt mielikuvitus alkoi laukata ja koska kaikki Polo GTI 6R autot olivat moniviallisia, päästään tuosta kuvasta helposti seuraavaan yhtälöön varsin selkeän päättelyketjun tuloksena ja teoria on täysin aukoton, näin ne on tehty.

- Unkarissa on moottoritehdas joka tekee sekä uudet että kierrättää vanhat moottorit ja vaihteistot.
- Polo GTI mallit olivat pieni erikoispainos muuhun valmistukseen nähden ja ne kasattiin 'valmiiksi' jossain muualla kuin tehtaalla, ne kasattiin Puolassa jossain autotallissa.
- Lähtökohdaksi otettiin ihan perus Polo 6R, siihen laitettiin käytetty DSG 7 vaihteisto manuaalivaihteiston tilalle.
- Autoon laitettiin vanha käytetty 1400 kuutioinen moottori joka sitten varustettiin uusilla ahtimilla, sähköillä ja muoviosilla sekä letkuilla.
- Näin homma saatiin hoidettua todella siististi eikä kukaan tajunnut mitään ennenkuin ongelmat alkoivat
- Näyttäisi siis, että valtaosa toimitetuista Polo GTI autoista olisi kasattu aivan tavallisen Polon pohjalta, autoissahan on todella vähän ulkoisia eroja

Moni kakku päältä kaunis...katso vielä miltä minun autoni moottori näytti versus aivan tehdasuusi moottori.

http://www.kolumbus.fi/keni1/uusi_ja_kaytetty.jpg

Toi on ollut aivan helvetillinen kusetus jos päätelmäni pitää paikkaansa! Ei siis mikään ihme ettei alkuperäisiä moottorin eikä vaihteiston valmistenumeroita löydy mistään ja että moottori ja vaihteisto olivat niin vanhan näköisiä jo uudessa autossa.
 
VIN:WVWZZZ6RZBY175015
Manufacturer:  Volkswagen AG Germany Passenger cars
Brand:Volkswagen
Model:polo V
Region/Plant:Barcelona Pamplona
Year:2011

Maker VW
Name Polo GTI
Region Other
Date 11.12.2010
Color B4B4
Country Finland (X1B)
Transmission MPP
Engine CAVE
Model PO
Manufactured 2011
Produced from 1975
Trim color XE

Ja tossa moottori kuvassa: Vasemmalla on vaihtomoottori, tuollaisia varaosa tarroja ei ole uusissa autoissa. Oikealla kuvassa on tehdas asteinen moottori, missä tuo punainen tarra on joku ylimääräinen. Viivakoodi tarra on tehtaan alkuperäinen tapa merkitä uusi autossa ollut moottori.