https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Polestar 3

Jaska

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
30.8.2015
Kolmas Polestar on tuloillaan. Valmistusmaana Jenkkilä.

https://www.polestar.com/fi/news/polestar-3-will-be-manufactured-in-the-us/?utm_kxconfid=sugsso2g2&utm_source=crm&utm_medium=em&utm_campaign=1200_FI_News_PolestarProduction_Email_SubscribersOwners=124bfd5be87f6f1bcdf628173b78d01283b293b506ce8fb3ece2ebeebb979d39

"Polestar 3 valmistetaan Amerikassa amerikkalaisille", sanoo Polestarin toimitusjohtaja Thomas Ingenlath. ”Tästä lähtien USA ei ole enää vientimarkkina, vaan kotimarkkina. Meillä on autot ja valmistuskapasiteetti. Nyt kyse on myynnistä, tuotoista ja laajentumisesta. "
 
lnaukkar sanoi:
Oisko tää nyt uuden tulevan XC90 volvon kopio?

Kovasti väittävät että olisi muutakin kuin vain vähän muokattu kopio

https://www.auto123.com/en/news/polestar-3-coupe-style-suv-2021/65680/
“The Polestar 3 will be a coupe-style SUV and it’s not our plan to do a re-skinned XC90 or anything like that. The XC90 is very much a Volvo car, the Polestar 3 will be about drivability, it’ll be about design and about offering something different.”

Jää nähtäväksi kun tulee kuitenkin samalle alustalle. Markkinointipuheet on aina markkinointipuheita.
 
Nykyinen XC90 alkaa olemaan vanha sekin. Mahtaako olla jo 10 vuotta täynnä?

"Valmistetaan Amerikassa amerikkalaisille", entäs me muut? Onko 3:n tulosta Eurooppaan mitään tietoa?
 
Urlaub sanoi:
Nykyinen XC90 alkaa olemaan vanha sekin. Mahtaako olla jo 10 vuotta täynnä?

"Valmistetaan Amerikassa amerikkalaisille", entäs me muut? Onko 3:n tulosta Eurooppaan mitään tietoa?
No ei ihan 10 vuotta vielä. Esiteltiin 2014 ja varmaan 2015 on ollut ensimmäisiä tilauksia.
 
Saattaisi olla mahdollisuus taas vaihteeksi siirtyä oman auton käyttöön täysautohaitan asemesta. Halu olisi istua vähän korkeammalla ja terästä turvallisuudeksi enemmän ympärillä, sekä kohtuullinen range. Tämän hetken saatavilla olevista ei oikein muut täytä edes jotenkin vaatimuksia kuin Tesla Y. Mutta katsoin YuoTuben tästä Polestar 3:sta ja  kiinnostus heräsi. Range oli vieläkin heikko mitä arvuuteltiin, mutta luulisi sen olevan parannettavissa.

Ymmärtääkseni Polestarin organisaatio alkaa kehittyä ja niitä ei enää esitellä pimeässä parkkihallissa, mikä sai viime kesänä lopahtamaan kiinnostukseni P2-malliin.
 
Pole 3 on varmaan hyvä sitten aikanaan. Pole 2 alkuajat oli juuri, kuten kerroit mutta nyt homma rokkaa hienoissa tiloissa, ainakin Herttoniemessä. Palveluun saavat silti panostaa.
 
Oletin tuon näyttävän enemmän perinteiseltä suv:lta, mutta näyttää tuossa korotetulta farkulta tai isolta puoli-coupeelta - ja siltä Volvon Emblan sisarmallilta. Tietty mittasuhteet saattavat vääristää, varmaan iso möhkäle. Keulassa on varsin erikoinen spoileri konepellin päällä…tuolta saa varmaan kivasti ronkkia lunta ja jäätä :rolleyes:
 
Yllättävän hyvän näköinen, vaikka olen kohtuullisen tympääntynyt Volvon/Polestarin muotokieleen. Toki tuo rikkoo perinteistä Volvo-muotoilua varsin mukavasti.
 
Tykkään myös. Jos kokoluokka jossain XC60-XC90 välissä niin kiinnostaa kovasti. Mitä raati arvioi hinnaksi Suomessa?
 
On kyllä kieltämättä houkuttelevan näköinen.

Tämä vai sähköpassat? Siinäpä vasta pulma. [emoji848]
 
Eikös tämän pitänyt pohjautua samaan rakenteeseen kuin xc90:n korvaava 'Embla'? Joten kokoluokassa xc60-xc90.
Tästä on polestar tainnut kertoa että tästä tulee vain 5-paikkainen kun 'emblasta' tullenee myös 7-paikkaiset. Ja erona tässä on tuollainen sporttinen laskeva kattolinja...
 
on kyllä hieno!
valitettavasti vaan myös varmasti kovin kallis ja tuo arveltu 100 k€ varmaan lähellä jos edes riittää.

Erikoinen keularatkaisu, jossa jotain ilma-aukkoja "konepellin" etureunassa.
ilmavirtauksia kai tuolla ohjataan edullisimmiksi?
 

Liitteet

  • Pole 3.jpg
    Pole 3.jpg
    26,7 KB · Katsottu: 320
EkaVolvo sanoi:
Tykkään myös. Jos kokoluokka jossain XC60-XC90 välissä niin kiinnostaa kovasti. Mitä raati arvioi hinnaksi Suomessa?

Pitäisi olla n. 5m pituutta, itse olen puheiden perusteella tulkinnut että olisi tyyliin V90CC jossa farkkua ja SUVia lähdetty parittamaan yhteen. Samaan tyyliin kuin esim. Kia EV6 ja Skoda Enyaq - molemmat mielestäni samaa sarjaa eivätkä perinteisiä möhkö-SUVeja.

Hinnat alkaen tähän asti puhuttu n. 75k ja sitten siihen verot sun muut päälle niin veikkaan että n. 90kEUR alkaen.

Taky sanoi:
Onko tämä 2:sen CC-versio vai jotain muuta?

Tulee sille uudelle SPA2-alustalle joka suunniteltu vain sähköautoja varten. Pitäisi olla 800V akusto, keskustietokone joka hallitsee autoa (vrt. Teslan meno vs perinteinen miljoona ECUa erikseen) ym.

Ja kokoluokkaa isompi kuten yllä mainitsinkin jo.