https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Polestar 2

KaiKU sanoi:
Joo, tuo on joltain reilulta viikolta ja pääasiallisesti tuota samaa työmatkaa kuin tuo oikeanpuolimmainen.

Liitekuvassa 11/2021 - 03/2022 ensimmäisen reilu 5000km:n talviajot Oulun korkeudella.

Mulla Kona vei marraskuu - maaliskuu välisenä aikana ajotietokoneen mukaan 18 kWh/100km ja kuinka ollakaan, se samainen 18 kWh/100km on keskikulutus vuoden ajalta sitten kun laskee mukaan lataushäviöt.

Polestarissa 28 kWh/100km, olisikohan se vuoden keskikulutus vai millaista keskikulutusta se nyt näyttää vuoden ajalta?
 
ihaa sanoi:
Mulla Kona vei marraskuu - maaliskuu välisenä aikana ajotietokoneen mukaan 18 kWh/100km ja kuinka ollakaan, se samainen 18 kWh/100km on keskikulutus vuoden ajalta sitten kun laskee mukaan lataushäviöt.

Polestarissa 28 kWh/100km, olisikohan se vuoden keskikulutus vai millaista keskikulutusta se nyt näyttää vuoden ajalta?
Polestar kun ominpäin nollailee tuota TM-tripin kulutusta, niin ei saa ulos tarkkaa faktaa.

Tuossa kulutus "kesältä" eli 05/2022-10/2022

Jos noiden avulla laskee, niin 13tkm keskikulutus on 25,45kWh/100km. 4tkm:n lukemat puuttuu.

 

Liitteet

  • kulutus_05_2022_10_2022.JPG
    kulutus_05_2022_10_2022.JPG
    28,9 KB · Katsottu: 37
Se nelivetoinen Polestar minkä koeajoin, vasemmanpuoleinen ajotietokone näytti auton historian ajan keskikulutusta ja se oikean puoleinen ilmeisesti nollaa sen automaattisesti jonkin ajan kuluttua.

Vai miten se tuota vasemmanpuoleista ajotietokonetta oikein nollailee?
 
ihaa sanoi:
Se nelivetoinen Polestar minkä koeajoin, vasemmanpuoleinen ajotietokone näytti auton historian ajan keskikulutusta ja se oikean puoleinen ilmeisesti nollaa sen automaattisesti jonkin ajan kuluttua.

Vai miten se tuota vasemmanpuoleista ajotietokonetta oikein nollailee?
Yleinen ominaisuus eli epämääräisen säännöllisesti se nollaa tuon vasemmanpuoleisen tripin ja vain kulutuksen osalta eli kilometrit, ajoaika ja keskinopeus säilyy oikeina. Mutta kulutus menee nollaan.

Näin itsellä tehnyt n. 6000 ajokilometrin jälkeen ja nyt syksyllä reilun 7000km:n jälkeen. Mitään logiikkaa tuossa ei ole.
 
ihaa sanoi:
No johan on outoa, ihan kuin olisi jokin bugi.
Vasemman puoleinen nollaantuu itsestään 10tkm jälkeen. Ainakin näin teki mulla kun ensimmäinen 10tkm tuli täyteen. Ensiviikolla tulee toinen 10tkm täyteen niin uskoisin sen nollaantuvan uudestaan.
 
Torstaina oli ilmestynyt rek.nro portaaliin.  8)

On tää hauskaa, kun fiilis on sama kuin 15v pojalla, kun odottaa että saa uudella mopolla päästellä.
Jokainen pienikin napsahdus ja tilan muutos pitää täälä ilmoitella.
Te, kenellä auto jo on, miettii että rauhoitu nyt jo  ;D

Rahoituksen pääsee kans nyt vahvistamaan.
 
Torstaina oli ilmestynyt rek.nro portaaliin. 8)

On tää hauskaa, kun fiilis on sama kuin 15v pojalla, kun odottaa että saa uudella mopolla päästellä.
Jokainen pienikin napsahdus ja tilan muutos pitää täälä ilmoitella.
Te, kenellä auto jo on, miettii että rauhoitu nyt jo ;D

Rahoituksen pääsee kans nyt vahvistamaan.
Kyllä itsellä menee jo mopon odotuksesta yli. Kyllähän tämä on enemminkin kuin 5 vuotias odottamassa joulupukkia, varsinkin kun tietää että ihan lähiaikoina pitäisi se rek.nro ilmestyä itsellenikin (auto nousi laivaan 18.10).
 
Työmatkalla tulee seurattua kuinka polestarin autojen rivit vain lisääntyy toimipaikalla.
Vielä keväällä ja kesällä oli aidan vieressä jokunen pole odottamassa noutoa.
Nyt jo kaksi riviä tungettu pihalle.
Taitaa useimmat odotella vuotta 2023 alkavaksi🥳
 
Nyt kun on päässyt ajamaan talvisissa olosuhteissa enemmän sekä erityisesti liukkaalla, niin kyllä pakko kehua auton talviominaisuuksia, erityisesti ajettavuutta. Auto on uskomattoman vakaa ja tunnokas ohjaus kertoo kaiken tarvittavan. Nelivetoisessa mallissa kiihtyvyys on liukkaalla pinnalla uskomattoman eleetöntä ja nopeaa (vaikka käyttää nelivetoista polttomoottoriautoa verokkina).

Myös täälläkin raportoimani lämmityksen toimimattomuus jäi kertatapaukseksi ainakin toistaiseksi. Auto lämpiää todella nopeasti ja lämpöä riittää.
 
Kyllä itsellä menee jo mopon odotuksesta yli. Kyllähän tämä on enemminkin kuin 5 vuotias odottamassa joulupukkia, varsinkin kun tietää että ihan lähiaikoina pitäisi se rek.nro ilmestyä itsellenikin (auto nousi laivaan 18.10).
Jännittäviä aikoja tosiaan. Oma SRSM samassa laivassa.
 
Vasemman puoleinen nollaantuu itsestään 10tkm jälkeen. Ainakin näin teki mulla kun ensimmäinen 10tkm tuli täyteen. Ensiviikolla tulee toinen 10tkm täyteen niin uskoisin sen nollaantuvan uudestaan.
Tänään tuli 20tkm täyteen ja vasemman puoleinen nollaantui, eli 10tkm välein menee.
Autolla ajettu 7kk 8pv aikana 20tkm ja hyvin on toiminut.

Ensimmäinen 10tkm meni 16,4 kwh keskikulutuksella, josta 1200km vene perässä.
Jälkimmäinen 10tkm meni 18,8 kwh keskikulutuksella, josta 800km vene perässä.
Veneen kanssa kulutus pyöri 29,5-31 kwh välillä, painoa trailerin kanssa noin 700kg.

Kaksi krt omistuksen aikana täytynyt tehdä TCAM reset ja noin 5krt infortaiment reset. Päivityksen 2.3 jälkeen ei ole tarvinnut tehdä TCAM resettiä enää.
 
Tuosta TCAM resetistä, lokakuussa Polestarin tapahtumassa oli puhetta Polestarin asiakaspalvelupäällikön kanssa TCAM-ongelmista. Tuolloin kertoi että onnistuu myös sulakkeita irroittamalla. Keskusteluista löysin jokin aika sitten ohjetta: "disconnect the Fuses 30 (Infotainment control module), 27 (Antenna module (TCAM)) and 26 (Control module for Internet-connected vehicle) for several hours". Viestien perusteella toimiva juttu.
 
Nyt on viikko ajeltu Polella. Ei voi vielä valittaa mistään, upea ajettava ja kitkoilla lumisilla teillä tuntuu hiljaiseltakin. Varasin keraamisen pinnoitteen ja vaimennuspaketin kun kesällä testailtuna rengasmelu oli oikeastaan se ainoa iso miinus jonka autosta keksi. 2.4 softa oli sisässä, ei ollut ehtinyt 2.5 vielä jakeluun asti.

Point Blur_Nov222022_172357.jpg
 
Hieno on auto. 👍🏻

Tämä oli se uusi Jupiter väri joka on myös Moottori lehden käyttötestiin otetussa autossa. Mitähän eroa on tuossa tulevassa 2.5 versiossa ja milloinkahan se tulee julki?
 
Hieno on auto. 👍🏻

Tämä oli se uusi Jupiter väri joka on myös Moottori lehden käyttötestiin otetussa autossa. Mitähän eroa on tuossa tulevassa 2.5 versiossa ja milloinkahan se tulee julki?
Ilmeisen pian pitäis ota jako alkaa ( esim Volvolla vk49?)
Oisko lähelle samanlaisia korjauksia kuin Volvon softassa. Sen listan löytää volvon sivulta.

Mites tuo sinun kuvake vaikuttaa vihjailevasti siltä että Kone tulee vaihtumaan Polestariin... vai joko on vaihtunut:)
 

Updates in software version P2.5​

  • Stability improvements for issue with unlocking the vehicle with physical key.
  • Radio improvements: including fixes for delay in radio text, last selected station lost on next start-up and loss of audio when using DAB radio (DAB availability may vary depending on market and model year).
  • Range Assistant app improvements: center display now also shows instant consumption in the home screen tile when minimized.
  • Remove paired device: possible to remove paired device through new function added in both mobile app and in-vehicle settings.
  • Google Assistant support for SiriusXM added.
Note: Re-enabling of data sharing of information between your vehicle and other vehicles via our cloud service which was temporarily disabled in P2.2 is required. After P2.5 has been installed in your vehicle, you will be able to activate this again through the vehicle's privacy settings. This change only applies to vehicles in Europe and North America.
 
“Range Assistant app improvements: center display now also shows instant consumption in the home screen tile when minimized.” - olisi tosiaan kiva jos tohon mittarinäyttöön voisi myös vaihtaa range assistantin lukeman tuon wltp-pohjaisen tilalle.

Jotenkin jo vähän huonoa PR:ää sähköilylle että on eri lukemia (P2:ssa peräti kolme) jotka näyttää toisistaan reilusti eroavia lukemia. Ja vähän insinörtteilyä selitellä ”no tässä lukemassa on auringonpilkut ja kuunkierrot mukana”.
 
”Jotenkin jo vähän huonoa PR:ää sähköilylle että on eri lukemia (P2:ssa peräti kolme) jotka näyttää toisistaan reilusti eroavia lukemia. Ja vähän insinörtteilyä selitellä ”no tässä lukemassa on auringonpilkut ja kuunkierrot mukana”.

Mersun EQ - autoissa on myös kolme eri lukemaa mittaristossa. Mittaristossa pitäisi olla mielestäni kylläkin se minimilukema jonka autolla uskaltaa ajaa, ei noin kuten Polessa nykyään.
 
Oma LRDM Pilot lite- ja Plus paketeilla ja Jupiter värillä höystettynä on ollut nyt ajossa kolme viikkoa. Ensimmäinen sähköautoni ja myöskin ensimmäinen auto jonka hankin uutena. Kokemukset tähän asti erittäin positiiviset, ainoa miinus tulee oikeastaan melko heppoisesta puhelinsovelluksesta: yhteys toimii melko verkkaista vauhtia, haluttua lataustasoa ei pysty vaihtamaan etänä, sovelluksen kieli ja mittayksiköt vaihtui kerran itsekseen ja sovellus on vaatinut uudelleenkirjautumisen Polestar tunnuksilla muutaman kerran.

Rengasmelu 19" Nokian nastoilla on jopa hieman hiljaisempi kuin odotin koeajoauton 20" kitkojen jälkeen. Vaimennusmateriaalit tilasin tämän viikon alussa BF alennusten takia, asennushommiin tuskin ehdin ennen vuoden vaihdetta. Tarkoituksena on vaimentaa pyöräkotelot joka nurkalta ja ensialkuun ainakin etuovet, vaikka niistä - niinkuin autosta muutenkaan - ei mitään ylimääräisiä kitinöitä kuulukaan.

Omaan laitoin heti ajovaloihin PPF- kalvon ja nurkassa odottaa keulan, konepellin ja luukun reunan kalvot.
Ilmeisesti hommasit jostain valmiiksi muotoon leikatut kalvot? Olisiko heittää linkkiä ja kokemuksia miten hyvin istuvat paikalleen?
Itselläni tarkoitus myöskin kalvottaa ainakin A- ja B pilarit, takaoven musta muovi (josta ovi tulee monesti suljettua) sekä lastausaukon reunus.

Muuten auton suojaksi tuli Nanolex kovapinnoite (2x Si3D BC + Si3D + SiFinish) ja saman valmistajan lasipinnoite jolla pinnoitin myöskin lasikaton. Autossa ei ollut onneksi mitään kuljetusvaurioita, mutta kaikki ovet kaipasivat kevyen kiilloituksen että pinta saatiin täydelliseksi ennen pinnoitteiden laittoa. Pahimmat naarmut omassa autossa olivat takarenkaiden takana sivuposkissa: molemmilla puolilla oli pari pitkää pituussuuntaista naarmua. Toki näitäkään keskiverto autoilija ei olisi huomannut vaaleasta maalipinnasta koskaan.
 

Liitteet

  • PS2_1.jpg
    PS2_1.jpg
    241,6 KB · Katsottu: 66
  • PS2_2.jpg
    PS2_2.jpg
    239,7 KB · Katsottu: 59