- 4.6.2023 klo 13:41 / Polestar 2
Onko muuten mahdollista käydä jossain 11 kW laturilla kokeilemassa lataako auto siellä täydellä 11 kW:n teholla vai onko se tosiaan niin että jotkut laturit ovat nyt bugisia Polestarin kanssa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko muuten mahdollista käydä jossain 11 kW laturilla kokeilemassa lataako auto siellä täydellä 11 kW:n teholla vai onko se tosiaan niin että jotkut laturit ovat nyt bugisia Polestarin kanssa.
Parempi noin päin.Eli ongelma ainakin minulla oli ainoastaan tuon kotilaturin kanssa.
Ketjun aloittaja myös listaanLaskin tuossa tästä ketjusta, onko meitä näin monta jo täällä kuka ajaa Polestarilla?
16 itseni lukien, jäikö joku mainitsematta?
jotkut laturit ovat nyt bugisia Polestarin kanssa.
Päivitän casea sen verran, että kyllä tämä taitaa jäädä Polestarin P2.9 ohjelmiston ja Teslan Wall Connector 11 kW kotilatausaseman keskinäiseksi yhteensopimattomuudeksi, kuten Ihaa tässä arvioi:
Tässä kuva illan lataustapahtumista, jossa paikallisen K-Citymarketin Type2 lataus 11 kW teholla toimii ok Polestarin P2.9 kanssa, mutta Tesla Wall Connector v23.8.2 versiolla hidastaa latausta 6 ampeeriin.
katso liitettä 96086
Hyvää tässä asiassa on se, että kumpikin osapuoli voinee korjata asian ohjelmistolla.
Kyllä, mutta jos bugi tulee, niin sekin korjataan pikavauhtia.
On meitä varmasti enemmän kuin 16, täälläkin yksi jo yli 1,5v takana 🖐Laskin tuossa tästä ketjusta, onko meitä näin monta jo täällä kuka ajaa Polestarilla?
16 itseni lukien, jäikö joku mainitsematta? En ihan arvannut että näin paljoa, jotain kahdeksaa epäilin..
Timpe
Wowwo
Polestar
Jkk
Wobbleri
Ocram
Pirhonen
Ratikka
North Star
Pollekuski
Pasih
Jni
Markku J
Turder
Diizei_
Eilen latasin P 2.9 version. Nyt kun luin palstaa, niin piti mennä kokeilemaan heti latausta. Wallen 11 kW latausasema antoi samat lukemat kuin Timpellä, eli 6A. Mielenkiintoista.Latasin tänään tarjolle tulleen P2.9 päivityksen ja voin vahvistaa tuon ohjelmabugin.
Tesla Wall Connector (gen. 3) 11 kW kiinteä kotilatausasema latailee nyt P2.9 version Polestaria reippaalla 4 kW teholla, kun auto rajoittaa latausnopeutta 6 A virtaan per AC-vaihe.
katso liitettä 96029
Ennen päivitystä vastaava 50-90% lataussessio olisi vienyt aikaa noin neljä-viisi tuntia.
Tein Polestarin tukeen kyselyn tästä aiheesta.
katso liitettä 96030
Katsotaan mitä Polestar-tuki vastailee tulevan viikon maanantain-keskiviikon aikana. Meillä autolle ei oile niin ahkeraa käyttöä, että tuosta olisi ollut suurta haittaa, joten latasin päivityksen autooni.
Mutta tämähän alkaa nyt vaikuttaa siltä, että Polestar on ollut yhteydessä Toyotaan ja on päättänyt suojella akkua liian nopealta latausvirralta jo AC-latauksissa... eh?
Onko DC-pikalataus kumminkin pysynyt päivityksessä ennallaan?
Minimi teho, safety moodissa?eli 6A.
Toimii lataus nyt normaalisti. Vikavirtasuojan resetointi auttoi asiaan.Eilen latasin P 2.9 version. Nyt kun luin palstaa, niin piti mennä kokeilemaan heti latausta. Wallen 11 kW latausasema antoi samat lukemat kuin Timpellä, eli 6A. Mielenkiintoista.
Wallessa on valintakytkin 8/16 A, ei vaikutusta, kumpikin antoi samat lukemat.
HähVikavirtasuojan resetointi auttoi asiaan.
Jotenkin persdynolla olin aistivinani hieman parempaa kulkua päivityksen jälkeen. Akun varauksella 74 % otin yhden lähdön rampilta loivaan vastamäkeen ilman launch controllia (100 km/h jälkeen ihan reilu ylämäki). Nelosen pintaan, ellei jopa hieman alle voisi mennä akku täydenpänä ja varsinkin launch controllin avulla.
Minulle ei päivitystä ole vieläkään tarjolla. Auto väittää 2.7:n olevan ajan tasalla.
Kiitos tiedosta. Eilen ajoin, mutta akun varaustaso oli noin 65%. Automaattinen lataus on päällä.Oletko ajanut autolla sen jälkeen, kun päivityksen jakelu Suomessa alkoi? Päivitys ladataan ajaessa/auton ollessa täysissä virroissa (automaattinen lataus päällä). Pelkkä asetusten kautta ohjelmistoversion tarkastaminen ei hae tai näytä mahdollisesti tarjolla olevaa uutta softaa.
Latausasemasta virrat pois.