- 1.6.2023 klo 11:13 / Polestar 2
Eikös Volvon liikkeiden kautta hoidu Polestarien myynti, muistelen tuollaista lukeneen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuota minäkin ihmettelen kun moni tuntuu pitävän autoa ahtaana. Itse olen kokeillut istua autossa myös takana ja kyllä tuo neljän hengen autona menee oikein hyvin.Minä en usko ollenkaan siihen, että myynti sakkaisi jonkun "ahtaantuntuisuuden" takia. Tilaahan autossa on vaikka muille jakaa. Ei tietenkään mikään suurperheen kuljetin.
Juu ei munkaan mielestä. Mutta useimmilla pitäisi mahtua kolmet rattaat, 5 matkalaukkua, 2 labradorinnoutajaa sekä muuta rompetta yhteen henkilöautoon näin kärjistetysti niin silloin tuo lienee ahdasTuota minäkin ihmettelen kun moni tuntuu pitävän autoa ahtaana. Itse olen kokeillut istua autossa myös takana ja kyllä tuo neljän hengen autona menee oikein hyvin.
Oviaukko voi olla ehkä hiukan matala mutta sitten sisällä on paremmin tilaa.
Ulkonäön edellähän tämä Polestar menee ja omaan silmään tämä kyllä on oiva peli. Sähköauto joka on tyylikäs. mutta tämähän nyt onkin mun mielipide.
Ja olisi vielä paremman näköinen, kun olisi normaali sedan eikä suv-tyylinen. En ymmärrä miksi lähes kaikista sähkäreistä täytyy tehdä korkeita koppeja sen sijaan, että ne olisivat ihan "normaaleja" henkilöautoja?
Kalliit ja kalliit - ex ID.4 on kuukauden möllöttänyt K-Auton vaihtoautorivissä - samalla hinnalla.Joku varmaan seurannut miten K-Auton kalliit sähköautot liikkuu,
Lähinnä viittasin siihen, että kun korko autoon tipahti 2000e, niin katosi vähemmän yllättäen 2000e rengaspakettikin. Olisi ollut vielä houkuttelevampi tarjous yhdistettynä.talvirengasdiilihän oli voimassa tosiaan 31.5 asti
Juu olisi ollut jo ihan kova diili tuollainen.Lähinnä viittasin siihen, että kun korko autoon tipahti 2000e, niin katosi vähemmän yllättäen 2000e rengaspakettikin. Olisi ollut vielä houkuttelevampi tarjous yhdistettynä.
Visuaalinen harha siis. Noh 10cm madallusta niin tämäkin olis magee.Ehkä ymmärrystä lisää se tieto, että akulle ainoa järkevä paikka on lattian alla. Jos halutaan "normaalin" korkuinen kabiini, niin se akun viemä tila lisää auton korkautta. Itse en kyllä miellä Polestaria suv-tyyppiseksi. Hieman normaalia korkeampi toki, kuin moni muu auto mutta esim. normipassatti on vain sentin korkeampi.
Tuo korkeus"ongelma" vaivaa enemmänkin polttispohjalle tehtyjä sähköautoja, esim Polestar 2, BMW i4 jne. Puhtaasti sähköautopohjalevylle tehdyissä on vähän saatu sitä piiloon, kuten Teslat, Taycan jne. Eipä tuo minua haittaa kummassakaan esimerkissä suuntaan tai toiseen, ja oikeastaan muotoilijat ovat saaneet ne ihan hyvin häivyteltyä erivärisillä korin osilla, viisteillä tms.
Tuota minäkin ihmettelen kun moni tuntuu pitävän autoa ahtaana. Itse olen kokeillut istua autossa myös takana ja kyllä tuo neljän hengen autona menee oikein hyvin.
Oviaukko voi olla ehkä hiukan matala mutta sitten sisällä on paremmin tilaa.
Ja vähän tökkii myös Polestarin verhoilu kun eikö se ole tuollaista teryleenikangasta? Pilaa muuten ihan hienon kabiinin tunnelman mielestäni.
Kaikissa normaalikorkuisissa skateboard-malleissa on korkeusongelma, eli mm kaikissa tesloissa. Y:n ja X:n pelastaa crossoverien korkeus, joten ongelma poistuu.Tuo korkeus"ongelma" vaivaa enemmänkin polttispohjalle tehtyjä sähköautoja, esim Polestar 2, BMW i4 jne. Puhtaasti sähköautopohjalevylle tehdyissä on vähän saatu sitä piiloon, kuten Teslat, Taycan jne. Eipä tuo minua haittaa kummassakaan esimerkissä suuntaan tai toiseen, ja oikeastaan muotoilijat ovat saaneet ne ihan hyvin häivyteltyä erivärisillä korin osilla, viisteillä tms.
Poikkeuksen tähän auton yleiseen istuvuuteen käyttäjälleen tekee sitten tuo suuri keskikonsoli, jossa hukataan käyttökelpoista säilytystilaa paremmin suunniteltuihin autoihin nähden (tuo konsolitila kuluu mm. akkuihin suoraan konsolin alapuolella). Edellisessä autossani (Kia e-Niro) ei ollut ongelmaa sen roinamäärän kanssa, mitä autoon yleensä kertyy ajan kanssa. Nyt Polestarissa on tiettyä ahtautta tuon keskikonsolin suhteen, jossa on rajoitetusti tilaa "ns. tarpeellisille" tavaroille. Samoin autoon täytyy ikään kuin "ahtautua" omalle paikalleen (=sovitella itsensä istuimelle), eikä tähän voi vain "kävellä helposti sisään" samoin kuin niihin suosittuihin (korkeampiin) SUV-malleihin. Tässä kaikessa näkyy auton suunnittelun ikä ja perimä polttomoottoriautoilusta.
Volvo XC40Mihin polttikseen Polestar perustuu? Tämä oli meikäläiselle uutta tietoa.
Kaikkihan ne perustuu volvon bensavehkeisiin, tai no Geelyn. Ex90&30 ja P3 oli ne ensimmäiset ”puhtaalle” pöydälle suunnitellut sähkiksetMihin polttikseen Polestar perustuu? Tämä oli meikäläiselle uutta tietoa.
Tässä on se asian pihvi. Skateboard on aika paska juttu. Se on kompromissi sille, että tehdään halvalla. P2:n/Taycanin tapa on kalliimpi ja parempi. Sähköautoilussa fanitetaan halpuutusta aika käsittämättömän paljon.En siis välttämättä pidä huonona polttomoottorimallin muokkausta sähköautoksi. Akusto on itse asiassa aika fiksusti sijoitettu sekä takapenkkiläisten, että etumatkustajien hanurien alle ja näin saatu riittävän korkea ja ryhdikäs istuma-asento. Edessähän lattia tekeekin mutkan, laskeutuu polkimille ja lisää näin istuinkorkeutta.
En kyllä myöskään osaa allekirjoittaa autoon ahtautumista, minusta autoon on todella helppo asettautua ja poistuminenkin onnistuu aivan normaalisti. Enkä varmasti ole sieltä notkeimmasta päästä, selkä leikattu moneen kertaan enkä honkiakaan kolistele 178 senttisenä. Edellinen auto oli ID.3 ja kyllä, olihan se sisältä avara, lattia tasainen mutta toisaalta tuo Polestarin kuskin "poterossa" on oikein mukava olla, enkä kaipaa yhtään sitä volkkarin avaruutta. Volkkarissa tuntui monesti siltä, että penkiltä tippuisi ilman turvavöitä jos vasemmalle kääntyi vähänkään vauhdikkaammin.
Ei varsinaisesti mihinkään. Tuo koko konsepti (Volvon 40-sarja) on alunperin suunniteltu sekä polttis-, hybridi- että sähkövoimalinjoille.Mihin polttikseen Polestar perustuu? Tämä oli meikäläiselle uutta tietoa.