- 27.1.2023 klo 10:32 / Polestar 2
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan samanlainen puolisähköinen se on molemmissa.Jospa tämä jälkiasennettu on siis yleismalli, ei tehdaskoukku, niin sitten on ymmärrettävissä.
Sepä se, mikä lie siihen että tällä saa vetää 1500 kg ja toisella 1400 kg.
Kiitos vinkistä. Minusta Polestarin telineiden ainoa ura kulkee kiskojen yläpuolella ja niihin laitettiin kumiset listat peitoksi.Juhani ! Jos taakkatelineen aisan alapinnassa on rako keskellä, teippaa ne umpeen, sillä saattaa ujellus loppua !
Ok.Mahdollisesti ensimmäisessä lähdössä oli esilämmitys kun auto oli johdon päässä, muuten ei ollut.
edit: autoa en ole vielä ladannut, enkä kyllä näekään paljonko sinne menisi
Volvon aiempi softa (pitäisi tarkistaa nykyisen toiminta) lisäsi kaupassa käynnin aikaisen esilämmityksen kulutuksen keskikulutukseen. Esim kaupan pihaan ajettu kulutus 25kwh, esilämmitys päälle ja palaat autolle mittarissa on 27kwh/100km.Ei ainakaan oma autoni ilmoita esilämmityksiä ajotietokoneessa kuten esim. Kona teki.
Tuolla tavalla en olekaan tullut kokeilleeksi, pitäisi joku kerta kokeilla.Esim kaupan pihaan ajettu kulutus 25kwh, esilämmitys päälle ja palaat autolle mittarissa on 27kwh/100km.
Sehän tuossa ajotietokoneessa on että esilämmityksen jälkeen autoon mentäessä näkyy nolla koska ei ole yhtään metriä ajettu. X kwh x 0km = 0kwh.Tuolla tavalla en olekaan tullut kokeilleeksi, pitäisi joku kerta kokeilla.
Jos laittoi Volvossa ensin esilämmityksen, lähtiessä taisi olla 0 kWh/100km?
Kona näytti silloin heti ties mitä kulutuksia, riippuen tietty kuinka kauan esilämmitti.
Ok.
Seinästä jos se saa esilämmityksessä noin 7kw niin silloin akku ei vähene, muuten sieltä lähtee siivu pois. Jos vaikka 8A sukossa 1,8kw vs esilämmitys 7kw = -5,2kw.
Tuolloin lähtiessä akku ei olisi enää 90% vaan vajaana x%.
Pitääpäs koettaa huomenna katsoa miten c40:nen käyttäytyy vastaavalla laskutoimituksella sinulla...
Tarkoitatko siis, että esilämmitys käyttäisi virtaa 7kW teholla jolloin esim. täyden 30 minuutin esilämmityksen aikana kuluisi 3,5kWh vai että 30min aikana imaisee 7kWh verran energiaa?
Sepä se, mikä lie siihen että tällä saa vetää 1500 kg ja toisella 1400 kg.
Volvo ottaa seinästä esilämmityksen alussa jopa 7,2kw joka alkaa siitä laskemaan ajan kuluessa.Tarkoitatko siis, että esilämmitys käyttäisi virtaa 7kW teholla jolloin esim. täyden 30 minuutin esilämmityksen aikana kuluisi 3,5kWh
Testasin juuri volvon ajotietokoneen ja esilämmityksen.Tuolla tavalla en olekaan tullut kokeilleeksi, pitäisi joku kerta kokeilla.
Jos laittoi Volvossa ensin esilämmityksen, lähtiessä taisi olla 0 kWh/100km?
Kona näytti silloin heti ties mitä kulutuksia, riippuen tietty kuinka kauan esilämmitti.