Siis testivoittajassa pelataan varman päälle. Muut vaihtoehdot on sekä uhkia että mahdollisuuksia.Mikäs noissa testivoittajissa pelottaa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis testivoittajassa pelataan varman päälle. Muut vaihtoehdot on sekä uhkia että mahdollisuuksia.Mikäs noissa testivoittajissa pelottaa?
Onko sulla omakohtaista kokemusta kiinan kesäkumeista? Sailun on vähän raskas 12,3kg tuossa 225/55-18” koossa. Contin Ecocontact6 olisi10kg nurkilla mutta soratiellä tullut niin paljon puhkeamisia että skippaan.Erittäin hyvä intuitio![]()
Siis testivoittajassa pelataan varman päälle. Muut vaihtoehdot on sekä uhkia että mahdollisuuksia.
Onko sulla omakohtaista kokemusta kiinan kesäkumeista? Sailun on vähän raskas 12,3kg tuossa 225/55-18” koossa. Contin Ecocontact6 olisi10kg nurkilla mutta soratiellä tullut niin paljon puhkeamisia että skippaan.
Ei sillä normiajossa liene merkitystä mutta onhan nämä 30kg lähentelevät massat huimia imo. Mietin jopa alle 8kg vanteiden etsimistä maailmalta mutta ne alkaa olla 2-4k€ nurkilla, suorasovitteisia en löytänyt ja saattaahan ne olla myös yöntimojen tarkkailulistalla…Onko sulla kokemuksia, mikä tuon pyörän painon optimoinnin vaikutus on?
Ei sillä normiajossa liene merkitystä mutta onhan nämä 30kg lähentelevät massat huimia imo. Mietin jopa alle 8kg vanteiden etsimistä maailmalta mutta ne alkaa olla 2-4k€ nurkilla, suorasovitteisia en löytänyt ja saattaahan ne olla myös yöntimojen tarkkailulistalla…
Silloin kun olen ladannut autoni akun 100 prosenttiin, niin olen ottanut kuvakaappauksen niistä mitä auto näyttää dynaamiseksi rangeksi. Kesärengaskausien aikana noita kuvakaappauksia on 43 kappaletta ja rangeksi auto on näyttänyt keskimäärin 473 km, talvirengaskausien osalta kuvakaappauksia on 19 kappaletta ja rangeksi auto ilmoittanut tuolloin keskimäärin 343 km, WLTP:n ollessa 481 km.
Silloin kun olen ladannut autoni akun 100 prosenttiin, niin olen ottanut kuvakaappauksen niistä mitä auto näyttää dynaamiseksi rangeksi. Kesärengaskausien aikana noita kuvakaappauksia on 43 kappaletta ja rangeksi auto on näyttänyt keskimäärin 473 km, talvirengaskausien osalta kuvakaappauksia on 19 kappaletta ja rangeksi auto ilmoittanut tuolloin keskimäärin 343 km, WLTP:n ollessa 481 km.
Omilla ajoillani siis tuo WLTP on saavutettavissa kesällä, talvikaudella sitten 70 prosenttisesti.
katso liitettä 122611
Täällä näytetään nyt näin. Kesärajoitukset kun oli viikolla tullut niin sen näki heti, varsinkin kun lämpötilakin oli aamusta vielä nippanappa plussan puolella.Viikonlopun vähänkulutuksisten kruisailuiden jälkeen auto näyttäisi arvioivan toimintamatkaksi 449 km ((310/69)x100).
katso liitettä 122612
En edes muista mikä oli oman auton WLTP-mittaustulos mutta paljon vähemmän kuitenkin kuin sinulla (20" rengastuksella/pumputon). Enkä kyllä muista milloin olisin viimeksi täyteen ladannut mutta eikös tuon arvion voi aika hyvin laskea millä varauksella tahansa?
Saa. Toimintamatka-avustimen asetuksista.. Dynaaminen pitää kyllä hyvin matka-ajossa kutinsa, saako sen ratin taakse?
Koeajolenkki oli yllättävä... Kun syksyllä vaihdon kitkat alle niin melutaso pieneni huomattavasti. Ja nyt kitkat pois ja melutaso pysyi ennallaan. Hyvä näin.
Täällä range 100% 360km. Akku SOH 90%. Eli ollut uutena ehkäpä 400km. En ole ikinä ymmärtänyt mitä auton oston jälkeen teen tuolla tiedolla.
Kiitos tarjouksesta. Katsellaan nyt mitä tuo myyjä ensin vastaa, kun tarjouksessa lupaa kesärenkaat vanteilla autoon. Jospa nyt siellä saisi suoraan 20". Itselle ei ole niinkään väliä onko ne 19" vai 20", kunhan vain mahtuvat kunnolla autoon.Joo, minä siis olen tässä aprikoinut että nuo talvikumet saisi lähteä vaihtoon. Ne on tuossa nyt 20" orkkisalujen päällä. Nuillakin joku arvo lie olisi JOS nuo saisi myytyä. 19" voisi olla mieluisampi koko etenkin talveksi ja kesäksi jäisi vielä tuo toinen 20" orkkissetti jota nyt tänäänkin hinkkailin puhtaaksi tallissa. Asia siis on ollut jonkin verran mielenpäällä...
JOS nuista omista aluista pääsisi sopivaan tarpeeseen eroon, niin minä ostaisin talveksi 20" vanteistuksen tilalle 19" vanteistuksen koska sinne talvirenkaatkin ovat edukkaammat kuin vakiokoossa. Mutta tuossa tosiaan pitäisi saada senverta nuista orkkisaluista rahaa että paljoa ei persnetolle jäisi tämä harrastus.
Mutta... ostappa tuosta vanteet ja tinkaa vähän lisää että saat kumit niille päälle.![]()
Kesällä mielenkiinnosta vois käyttää autoa AVILOO-testissä, niin näkisi hieman dataa.
Tee sinäkin se Premium testi minkä itse aion kesällä tehdä, nuo Flash testit on niitä mitä näkee netistä muttei sitä premiumia.Kesällä mielenkiinnosta vois käyttää autoa AVILOO-testissä, niin näkisi hieman dataa.
Näin kansakoulupohjalta maalaisjärkeä käyttäen ja mediaa seuranneena tullut siihen tulokseen ettei koskaan kannattaisi ladata yli 80%.....Silloin kun latasin , latasin aina max. 90 %:iin (kun tiesin ettei pidempää ajoa ollut tulossa). Mietin nyt, että olisiko pitänyt rajoittaa lataustasoksi 80 % tai jopa alempi, kun auton käyttö tulisi olemaan lähinnä pyörimistä kaupungissa ja lyhyttä työmatka-ajoa?
Toki kiinostaa. Pole2 ajoakku heikkenee käytön ja ajan funktiona. Tarkoitin siis sitä että tuolla tiedolla en tee mitään ajon aikana.Jos auton sielunelämä ei kiinnosta niin totta, sillä tiedolla ei tee mitään.
Sillä ei loppujen lopuksi ole kauheasti väliä, lataako sen auton normaalissa käytössä 80% vai 100% tasolle. Asia millä oikeasti alkaa olla väliä, on että säilyttääkö sitä autoa pitkään tuolla 100% lataustasolla. Se säilytys hyvin korkealla tai matalalla jännitteellä (=lataustasolla) on se mikä alkaa syömään akun kuntoa. Lisäksi akussa on kuitenkin varalla kapasiteettia, esim. oman auton akku on 78 kWh ja siitä on käytössä 75 kWh. 3 kWh on siis akussa uutena varalla ja sitä aletaan käyttämään sitä mukaa, kun akun kunto laskee.Näin kansakoulupohjalta maalaisjärkeä käyttäen ja mediaa seuranneena tullut siihen tulokseen ettei koskaan kannattaisi ladata yli 80%.
En muista Polestarin sanamuotoa siitä max90% latauksesta mutta mielestäni se on harhaanjohtava ja itse käsitän sen niin ettei koskaan ladattaisi yli 90%.
Se viimeinen 10% on suoranaista väkivaltaa akun kemialle.
Asia millä oikeasti alkaa olla väliä, on että säilyttääkö sitä autoa pitkään tuolla 100% lataustasolla. Se säilytys hyvin korkealla tai matalalla jännitteellä (=lataustasolla) on se mikä alkaa syömään akun kuntoa.