https://tummennuskalvot.fi/

Peugeot pakettiautot

Jysky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Itse jonkin verran kiinnostunut seuraavaks pakettiautoksi Expert, Jumpy, Proace, Scudo pakettiautosta.
Onko tuo malli jotenkin uudistumassa kun Jumpya myydään kampanja mallilla ja Expertit maasta loppu?
Peugeotina ehkä mieluiten ostais, mutta eivät saa tarjoustakaan tehtyä.

Tarkotus oli ostaa Transit Connect, mutta on hinnaltaan näiden pikkusen isompien kanssa samassa tasossa, ja näihin sais 163 hp&automaatin yhdistelmän.

Proacea saa, mut on tonneja muita kalliimpi- tosin varustellumpikin.

Edit: Siivosin otsikosta ylimääräisen teen -tlindstr
 
Jysky sanoi:
Proacea saa, mut on tonneja muita kalliimpi- tosin varustellumpikin.
Proacen kohdalla ainakin oman kokemuksen mukaan huolto pelaa melko mukavasti tuolla Tammer-autossa. Mutta haluaako tuosta sitten touhutonneja maksaa niin...
 
Saisiko samasta laatikosta Toyota-merkkisenä ne tonnit myyntivaiheessa takaisin? Tämä siis ilman omia ennakkoluuloja, mutta muiden ennakkoluuloja arvuutellen.
 
^ kyllä siitä saa kolmasosan ehkä hyvityshinnassakin pois ja näköjään leasingfirmat mm Santander uskoo Toyotan jälleenmyyntiarvon hieman muita kovemmaksi. Reksiteröinti tilastot ehkä juuri tästä johtuen Toyotan eduksi 10-2.
Ja toyotaan sais rahoituksenkin 0 korolla ja kuluilla.
 
Poistuva malli Vivarokin, mutta minusta Opelissa saa aika paljon enemmän vastinetta rahalle kuin PSA-kolmikossa. Firmaan vaihdettiin pakettiautoa ja tässä oli ihan oikeasti alennusta hinnassa eli vaihtohyvitys samaa tasoa kilpailijoiden kanssa huolimatta nettohinnoittelusta ja lisävarusteista. Päädyttiin kuitenkin tuoreempaan malliin eli Transit Customiin.
 

Liitteet

  • 0503_jrj_vivaroedition.jpg
    0503_jrj_vivaroedition.jpg
    175,3 KB · Katsottu: 255
jf sanoi:
Paljonko sinne viivan alle jää eroksi? Ranskikset vs toyo?

Siis lähtöhinnassa on autoilla eroa 3 900 euroo ja kaikki varusteet kans ylihinnoiteltu mm vanerointi melkein tuplat. Toyon varusteissa on BT vakiona, mikä muihin maksaa n 400,- mut epäilen tuon toimivuutta pakun äänimaailmassa.
Nyt kun vielä ohut otanta vaihtotarjouksista niin paras hyvitys on Toyotaan 1 500 enemmän kun muihin, mut välirahassa siitäkin sulaa 500 ylihintaisiin varusteisiin.
Tietenkin vaneroinnin voi teettää itsekin suoraan tekijällä.

Kun hintaeroa perustellaan paremmalla myynti/huolto-organisaatiolla niin vaikea ennustaa mitä tuosta hintaerosta on jäljellä käytettynä jos ajaa tällä 7 vuotta niinkun nyt MBllä. Itse oon ajatellut et oisko muutaman vuoden päästä tonni enemmän saatavissa, kun Hiacen historian apu on haihtunut.

nemos sanoi:
Poistuva malli Vivarokin, mutta minusta Opelissa saa aika paljon enemmän vastinetta rahalle kuin PSA-kolmikossa.

Joo, Vivaronkin kävin katsomassa mutta kun 11 vuotta sitten ostin vastaavan Primastarina ei ähde kinnostaan kilpailukykysestä hinnasta huolimatta. Auto on hyvähkö, mutta tosi vanhahtava eikä saa kunnon automaatilla.

 
P.Alikka sanoi:
Proacen kohdalla ainakin oman kokemuksen mukaan huolto pelaa melko mukavasti tuolla Tammer-autossa. Mutta haluaako tuosta sitten touhutonneja maksaa niin...

Voihan sen Expertin, Jumpyn tai Scudonkin siellä huollattaa, ei se merkki nokalla sitä auto muuksi muuta, vaikka ne Toyota-miehet Teboilin kahvilassa muuta jupisevatkin.

Keskusteluja näistä on välillä hauska seurata vierestä, kun kerrotaan "Proace on hyvä, Vivaro on hyvä ja Primastarkin on hyvä, mutta ranskalaista en ostaisi koskaan". Niinpä. Ne vaan kaikki ovat ranskalaisia.
 
Penguin sanoi:
Keskusteluja näistä on välillä hauska seurata vierestä, kun kerrotaan "Proace on hyvä, Vivaro on hyvä ja Primastarkin on hyvä, mutta ranskalaista en ostaisi koskaan". Niinpä. Ne vaan kaikki ovat ranskalaisia.

Minun käsityksen mukaan tämä Jumpy/Expert tuote on näistä ainut Ranskassa tehty.

Trafic/Vivarot Espanjassa Renaultin tehtaalla.

Pikkupakut PSA lta tullee myös Espanjasta ja isot Italiasta.
 
Citroën Jumpy, Peugeot Expert, Fiat Scudo ja Toyota Proace tulevat kaikki samasta PSA:n Sevel Nord -tehtaalta, Ranskasta.

Pienemmät pakut Peugeot Partner ja Citroën Berlingo tehdään Euroopan markkinoille joko Ranskassa, Portugalissa tai Espanjassa, riippuen siitä mitä tilaa ja muualla myytävät mallit Marokossa, Turkissa, Argentinassa ja Uruguayssa.

Minipakut Peugeot Bipper, Citroën Nemo, Fiat Fiorino/Qubo tehdään Sevel LVA:n tehtaalla Turkissa.

Suurimmat eli Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Fiat Ducato, Ram ProMaster tehdään Fiatin Sevel Sudin tehtaalla, Italiassa.
 
Penguin sanoi:
Voihan sen Expertin, Jumpyn tai Scudonkin siellä huollattaa, ei se merkki nokalla sitä auto muuksi muuta, vaikka ne Toyota-miehet Teboilin kahvilassa muuta jupisevatkin.
Näin tietysti ja ei itsellä tietoa miten Tampereella Pösön\Citikan huollot pelaa, voivat toki olla parempiakin?

Edit. Ja Tammer-autosta saa yrittäjät sijaisauton huollon ajaksi maksutta, jos ovat paikallisen jaoston jäseniä.  :D Tosin en tiedä saako sieltä pakettiautoa tilalle, mutta muita Toipon tuotteita kyllä. Yksi bonus huollattaa Se Expert tai Jumpykin tuolla...
 
Sitikan huolloista en tiedä, mutta Peugeotin huollot eivät toimi Tampereella. Aiemmin toimi Autokeskuksessa laskutus, tämän päivän tilannetta en tiedä toimiiko sekään Peugeotin osalta. Onhan tuossa varmaan joku sellainen tehty, että Toyota-huollon testeri tunnistaa ettei auto ole Toyota ja sillä ei voi tehdä mitään Peugeotille tai Citroënille.
 
Jysky sanoi:
Kun hintaeroa perustellaan paremmalla myynti/huolto-organisaatiolla niin vaikea ennustaa mitä tuosta hintaerosta on jäljellä käytettynä jos ajaa tällä 7 vuotta niinkun nyt MBllä. Itse oon ajatellut et oisko muutaman vuoden päästä tonni enemmän saatavissa, kun Hiacen historian apu on haihtunut.
Se huolto-organisaatio saattaa yhdellä takuun päättymisen jälkeisellä korjauksella toyolla kuitata sen hintaeron... Ranskiksilla kädet nostetaan pystyyn jo takuu aikana jos vain jotain mahdollisuutta löytyy.
 
jf sanoi:
Se huolto-organisaatio saattaa yhdellä takuun päättymisen jälkeisellä korjauksella toyolla kuitata sen hintaeron... Ranskiksilla kädet nostetaan pystyyn jo takuu aikana jos vain jotain mahdollisuutta löytyy.

Joko LC:n lämmityslaite toimii, vai onko nostettu kädet pystyyn?
 
Karvis sanoi:
Joko LC:n lämmityslaite toimii, vai onko nostettu kädet pystyyn?
Noup, ei toimi eikä noi vinosilmät edes ymmärrä mikä on ongelma. Sama vika tuntuu olevan kaikilla aasialaisilla (vai aaseilla), johtuu tottumisesta paskaan... Valitettavasti kun pitää valita liikkuvan japsipaskan ja korjaamalla seisovan eurotrashin välillä valinta kohdistuu siihen liikkuvaan paskaan.

Marty McFly sanoi:
Enpäs yleistäisi, riippunee täysin huoltopaikasta.
Ainakaan veholla ei oman ranskalaisen merkin homma toimi... Tietysti jos kuukausien korjausajat ovat OK, niin sittenhän se ei haittaa!
 
Mahtaako siellä Veholla toimia sitten minkään muunkaan merkin korjaus. Itselläni ei ole koskaan ollut yhdenkään Peugeot-merkkisen kulkineen takuukorjauksissa ongelmaa. Suurin vaiva on ollut vian kuvaaminen ja ajan varaaminen, toiseksi suurin auton huoltoon vieminen ja hakeminen. Suurin osa takuufiksauksista on tehty määräaikaishuoltojen yhteydessä, joten olisi nuo huollossa käynnit tarvinnut tehdä muutenkin. Sijaisautonkin olen aina saanut maahantuojan tai jälleenmyyjän piikkiin.

Jopa silloin toimi hommat kun Expertin HDI-kone laukesi, yhden toheloidessa ja tankatessa bensaa tankkiin ja lähtiessä ajamaan. Auto hinurilla stadiin, vakuutusyhtiö korvasi ja korjaus järjestyi alkaen seuraavana aamuna ja viikon päästä auto oli taas ajossa.
 
Penguin sanoi:
Mahtaako siellä Veholla toimia sitten minkään muunkaan merkin korjaus
Ainakin tähtikeulan asioita on hoidettu hyötypuolella ihan toisella tasolla, joten oli aika järkytys kun uusi auto seisoi ensimmäisenä vuotena kolmisen kuukautta vehon pihalla. Tuli kaksi sitruunaa samassa.
 
Ajankuluksi vertailin Santanderin nettilaskurilla All in one hintoja.
Kova on espanjalaisten luotto Toyotaan- vuokrahinta pienempi ja sallivat jättää jäännös-/hyvityshinnan Proacelle reilut 5 te isommaks kun ranskis merkeillä, joiden hinta alun perin on 3 te vähemmän. Kk maksu on 50-70 e pienempi tojolla-sitikka pitää kuolettaa halvimmaks.

Näin kun on ostamassa omaks niin en kyl laske tojosta käytettynä kovinkaan paljoo enempä saavani. Ja nyt kun hyvityshinnatkin on MB stä kumpaankin samat niin munuaiskeula jäänee kauppaan, vaikka huoltopaikkana tuo kiinnostais. Pökötistä en oo saanu tarjoustakaan. Toyon myyjä kyl tietävin, kun sitikka kaupoissa on varamiehet (lomat) myymässä melkein esitteiden varassa.

Ei kai näissä 2 l PSA koneissa oo sitä "urea suodatinta"?

 
Jos kone on toi uudenmallinen ja mallinimeltään BlueHDI niin käsittääkseni urealla mennään. Pelkkä HDI ilman Blueta on ilman ureaa, näin ainakin hlöautopuolella.
 
Marty McFly sanoi:
Jos kone on toi uudenmallinen ja mallinimeltään BlueHDI niin käsittääkseni urealla mennään. Pelkkä HDI ilman Blueta on ilman ureaa, näin ainakin hlöautopuolella.

Mutta onko niissä kuitenkin se Eolys-liemi?
 
On, eikä Adblue sitä korvaa, mutta mitä sillä on väliä kun sitä lisäillään n. 100 tkm:n välein. BlueHDI tulee kyllä näihinkin ja sitähän saa olla lisäämässä määrissä ja ehtymiseen.  Sama homma tosin myös muilla merkeillä.
 
Tää topic nyt sit mun osalta päätöksessään.
Tuli tehtyä jonkinlaisen väännön jälkeen kaupat Proacesta, eli ei niin asiaa enää Peugeot ketjuun.
Onhan tää jo tavallaan mennyt offtopiciksi aiemminkin. Pitäskö perustaa pakettiauto -ketju ja siirtää tää sinne?

Jos oisin käteisellä ostanut niin valinta olisi ollut toinen, mutta tojon 0 rahotuskorko&-kulu puri.
Jäi kyl vieläkin kalliimmaks, mut sai sit pari ylimäärästä varustetta ja jotenkin uteliaan luottavainen huollon asiallisuuteen (joka perustuu mutuun ja kokemuksien puutteeseen) ja toivottavasti paremman hyvityshinnan tulevaisuudessa. Ainakin liisausyhtiöt uskaltaa jättää tähän 3-5 te enemmän jäännösarvoa kun ranskis merkkeihin- siis enemmän kuin uusissa hintaero.
Tuo voi kyllä tulevaisuudessa sulaa- en laske tän varaan tulevaisuutta.
Liekö tuosta alhaisemmasta leasing vuokrasta johtuen tojoja myydään näistä reilut neljä kertaa enemmän kuin muita yhteensä.

Mukavuus vähenee Vitoon verrattuna, mutta 163 hevosessa 13 enemmän, jos se lohduttais sitä että koyhän pitää vilkuilla pussiin.

Ei muuten myyjistä kukaan myöntänyt auton tarvitsevan noita litkuja hiukkasloukkuun?!

Onhan täs Toyota historiaa kahden auton verran- -76 mallin isoCorolla ja -91 Hiace

 
Jahas. Herätän tämän uinuvan ketjun.

Kävin juuri allekirjoittamassa tilauksen Peugeot Boxerista.
Mallihan on jo vanha ja vanhahtava, mutta värillä, vanteilla ja visuaalisilla jutuilla pärjännee jonkun vuoden eteenpäin.
Käytetyn pakun pidossa ei ollut enää mitään järkeä tässä koko- ja hintaluokassa.

Mietin vielä massauttamista ja pinnoitetta...kallista, onko järkeä...ei varmaan taloudellisesti.
 
^Pitkään näköjään tämä on ketju unessa ollutkin, jo vuodesta 2014 lähtien.  :)

Itse autosta en osaa mitään sanoa, etenkään Peugeotin pakettiautosta. Mersun pakettiautoilla sen sijaan joutui työelämässä ollessa muutaman tuhat kilometriä ajamaan. Silloin, kun ei kuskattavat tavarat mahtuneet pikkuautoon sisälle.