https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Peugeot kokemuksia

MM sanoi:
Olen samaa mieltä, että kulut pitää huomioida, ja laskelmia tehdä. Mutta säästää voi niin monessa asiassa.
Mielestäni se, ettei aja premium merkeillä osoittaa sen, että raha ja sen määrä merkitsee jotain.
On kuitenkin arvelluttavaa, jos ominaisuuksiltaan sopiva ja luotettavuudeltaan hyvä diesel hylätään muutaman satasen vuosisäästön takia, ja tilalle valitaan epäluotettava, käyttöominaisuuksiltaan epäsopiva bensiinimalli.
Kaikessa ei kannata säästää, eikä me saada täältä mitään mukaan. :)
Kuka täällä on epäluotettavaa bensamallia suositellutkaan? Siksi kysyinkin että onko Peugeot ainoa vaihtoehto? Perehdyin itsekin vastaikään aika hartaudella eri tila-autoihin ja kun itselläkin pienet käyttökulut, luotettavuus ja käytännöllisyys ovat nyt korkealla kriteereissä niin jouduin Peugeotin 5008 hylkäämään epäluotettavien bensakoneiden takia ja dieselin sen bensahybridiä suurempien käyttökustannusten takia omissa ajoissa. Meidän perheellä tulee siis paljon pätkäajoa Turun keskustan ympäristössä n. 13-17 tkm/vuodessa.

Toki jos on pakko valita takuuttomaan auton epäluotettavan bensakoneen ja luotettavan dieselin väliltä niin ota toki mielummin tuo jälkimmäinen. Mitä Dunpilla tulisi noin suurin piirtein vuodessa tälle autolle ajoa?
 
Foxit sanoi:
Kuka täällä on epäluotettavaa bensamallia suositellutkaan? Siksi kysyinkin että onko Peugeot ainoa vaihtoehto? Perehdyin itsekin vastaikään aika hartaudella eri tila-autoihin ja kun itselläkin pienet käyttökulut, luotettavuus ja käytännöllisyys ovat nyt korkealla kriteereissä niin jouduin Peugeotin 5008 hylkäämään epäluotettavien bensakoneiden takia ja dieselin sen bensahybridiä suurempien käyttökustannusten takia omissa ajoissa. Meidän perheellä tulee siis paljon pätkäajoa Turun keskustan ympäristössä n. 13-17 tkm/vuodessa.

Toki jos on pakko valita takuuttomaan auton epäluotettavan bensakoneen ja luotettavan dieselin väliltä niin ota toki mielummin tuo jälkimmäinen. Mitä Dunpilla tulisi noin suurin piirtein vuodessa tälle autolle ajoa?

Aika monta vaihtoehtoa on tässä etsiessä ehtinyt jo olla, mm. Prius+, Lexus RX450h, C4 picasso, ja tämä 5008. Sekä muutama isompi farmari on tullut testattua, mutta niihin ei oikein mahdu kuitenkaan kolmen lastenistuimen kanssa.

Prius oli liian meluinen vaikka muuten olisi järkivalinta. PSA:lta tuntuu löytyvän parhaat vaihtoehdot tähän tilanteeseen ja lopulta nyt punnitsenkin tässä C4 picasso 1.6VTI (uudempi korimalli) ja 5008 2.0 HDi välilä.

Verokustannukset ei tosiaankaan ole se seikka minkä vuoksi jättäisin dieselin ostamatta, vaan lähinnä ajatus siitä että tuleeko dieselille ongelmia tuosta runsaasta pätkäajosta. Tämän keskustelun myötä tuntuu siltä, että dieseliä voi sittenkin harkita - varsinkin jos noinkin vähäinen maantieajo auttaa jo.

Vuodessa tulee ajoa arviolta 15 tkm, kun on tosiaan 2. auto.
 
Dunppi sanoi:
Aika monta vaihtoehtoa on tässä etsiessä ehtinyt jo olla, mm. Prius+, Lexus RX450h, C4 picasso, ja tämä 5008. Sekä muutama isompi farmari on tullut testattua, mutta niihin ei oikein mahdu kuitenkaan kolmen lastenistuimen kanssa.

Prius oli liian meluinen vaikka muuten olisi järkivalinta. PSA:lta tuntuu löytyvän parhaat vaihtoehdot tähän tilanteeseen ja lopulta nyt punnitsenkin tässä C4 picasso 1.6VTI (uudempi korimalli) ja 5008 2.0 HDi välilä.

Verokustannukset ei tosiaankaan ole se seikka minkä vuoksi jättäisin dieselin ostamatta, vaan lähinnä ajatus siitä että tuleeko dieselille ongelmia tuosta runsaasta pätkäajosta. Tämän keskustelun myötä tuntuu siltä, että dieseliä voi sittenkin harkita - varsinkin jos noinkin vähäinen maantieajo auttaa jo.

Vuodessa tulee ajoa arviolta 15 tkm, kun on tosiaan 2. auto.
Hyvää pohdintaa.
Hiukkasloukuista on peloteltu siitä lähtien kun dieselien maine tahrittiin.
Hiukkasloukun täyttöasteen voi pyytää myyjää tarkistamaan merkkihuollossa.
Esim. meidän Pököttimessä (192tkm) se on 40% viime huollon mukaan. Enkä sitä mieti, huolletaan se sitten kun on ajankohtaista.

Penguin sanoi:
Millaisessa hintahaarukassa sitä autoa etsit?
Erittäin hyvä kysymys.
 
PgPete sanoi:
Sekin kummastuttaa, että jos on hyvä, mukava auto, eikö 2krt/kk:ssa tulisi ajettua yhtä puolen tunnin maantielenkkiä. Tekee ehkä vuositasolla 700 kilometriä, kustannus mitätön, säästö = ei tarvitse pestä/vaihtaa hiukkassuodatinta ollenkaan.

Tänäpäivänä on myös mahdollista tankata Nesteen My Dieseliä, joka nokeaa huomattavasti vähempi jo alkujaankin ja näin tuon DPF:n puhdistuspolttojen tarve on vielä entistäkin harvemmassa :)
 
Kyllä luotettavuudelle ja toimivuudelle kannattaa antaa aika iso painoarvo. Ensiksi palaa rahaa ja aikaa, kun saa koko ajan viedä keksintöään korjaamolle, eikä tunnu loppua tulevan. Ja usein lopuksi menee vielä hermot ja keksinnöstä on päästävä eroon hinnalla millä hyvänsä.
 
DPF pesu maksaa liikkeen ammattikoneella ja aineilla suoritettuna 200-300€ ja lopputulos on 90-99% uutta vastaava suodatin.
 
Penguin sanoi:
Millaisessa hintahaarukassa sitä autoa etsit?

Se on heilunut 5000 € - 25000 € välillä  :D

Katson enemmän kokonaiskustannuksia ja hinta/laatusuhdetta kuin investointikustannusta.

Haarukan alapää on nyt kuitenkin viemässä voiton tällä erää, kun ei ole mitään "unelma-autoa" löytynyt.

VW:t sanoi:
Kyllä luotettavuudelle ja toimivuudelle kannattaa antaa aika iso painoarvo. Ensiksi palaa rahaa ja aikaa, kun saa koko ajan viedä keksintöään korjaamolle, eikä tunnu loppua tulevan. Ja usein lopuksi menee vielä hermot ja keksinnöstä on päästävä eroon hinnalla millä hyvänsä.

Juuri näin on käynyt muutamaan otteeseen ja siksi näitä tulee nykyään enemmän mietittyäkin. Perusrempat vanhemmassa autossa ei sinänsä haittaa, kunhan nyt pahimmat tyyppiviat osaisi väistää.

 
PgPete sanoi:
Sekin kummastuttaa, että jos on hyvä, mukava auto, eikö 2krt/kk:ssa tulisi ajettua yhtä puolen tunnin maantielenkkiä.

Tätä haluaisin hieman opponoida. Jos ko. ajoa vaatii itse auto, eikä kenelläkään ole mitään muuta asiaa sinne eikä varsinaisesti nauti "karstojen poltosta" tms. huruajelusta, niin onhan tuo kovin vaivalloista joka toinen viikko ylläpitomielessä suoritettavaksi. Huonolla tuurilla tulee vielä kivi tuulilasiin tms. turhaa kulunkia.

Itse suunnittelin mahdollisen dieselajokin vastentahtoisen hankinnan varalle mm. käyväni tankkaamassa Mydieseliä naapurikunnassa niin samalla tulee käytyä vähän kauempana. Mutta kun tankkausväliksi muodostuisi kaksi kuukautta ellei vajaita tankillisia ottaisi. 

Jokos VTi:n öljynsyönti on taakse jäänyttä?
 
Siitä tuli taakse jäänyttä elämää siinä vaiheessa, kun tuosta 1,6-litraisesta VTI-koneesta luovuttiin ja viimeistään sitten, kun niistä viimeinen on paalattu. Juuri tällä viikolla tuli taas vastaan tapaus, jossa käyttäjän mukaan auton öljynkulutus on "normaalia" eli n. 0,5 l/1000 km. Ei ne tosin kaikki taida ihan noin paljon viedä.
 
Kiitokset kaikille kommenteista, valinnaksi muodostui vanhemmankorinen 5008 2.0 HDI, löytyi vielä hyvän oloinen yksilö! Kerron kun loukku on täynnä!
 
Toivottavasti emme siis kuule sinusta vähään aikaan!

Ei vaan, onnea matkaan. Muista että vaikka merkkihuoltoa pidetään kalliina, osuvat usein ekalla oikeaan jos jotain tulee. Mutta ei noissa 2.0 hdi:ssä mitään ihmeellistä ole, jos joku anturi tai solenoidi menee, se vaihdetaan ja meno jatkuu. Varo vääriä diagnooseja.  ;) :)
 
Dunppi sanoi:
Kiitokset kaikille kommenteista, valinnaksi muodostui vanhemmankorinen 5008 2.0 HDI, löytyi vielä hyvän oloinen yksilö! Kerron kun loukku on täynnä!
Onnittelut! Minkä vuotinen on siis tämä vanhemman korinen 5008? Tämä nyt ilmeisesti oli hiljaisempi kuin Prius+? Voisin käydä itsekin sivistämässä itseäni 5008 :n ratissa ja mittailla tutuilla tien pätkillä hieman tuota meluasiaa.
 
Foxit sanoi:
Onnittelut! Minkä vuotinen on siis tämä vanhemman korinen 5008? Tämä nyt ilmeisesti oli hiljaisempi kuin Prius+? Voisin käydä itsekin sivistämässä itseäni 5008 :n ratissa ja mittailla tutuilla tien pätkillä hieman tuota meluasiaa.

Juu, oli hiljaisempi ainakin oman korvan mukaan. Ei välttämättä mittarin kanssa ole isoa eroa, taajuudetkin vaikuttavat sen verran. Parhaiten huomasi kun ei tarvitse huutaa keskustellessa.

2011 vuosimallia.
 
Dunppi sanoi:
Juu, oli hiljaisempi ainakin oman korvan mukaan. Ei välttämättä mittarin kanssa ole isoa eroa, taajuudetkin vaikuttavat sen verran. Parhaiten huomasi kun ei tarvitse huutaa keskustellessa.

2011 vuosimallia.
Kiitos tiedosta, pitää ottaa tuollanen pösö tosiaan testiin kun semmoinen sattuu lähistölle myyntiin. Toki hytin sisälle pääsevillä äänentaajuuksilla on paljon merkitystä siihen että miten miellyttänä ne koetaan. Minkä vuotinen/mallinen ja millaisilla renkailla tuo koeajamasi Prius+ oli sitten varustettu, jossa piti huutaa keskustellessa?
 
Foxit sanoi:
Kiitos tiedosta, pitää ottaa tuollanen pösö tosiaan testiin kun semmoinen sattuu lähistölle myyntiin. Toki hytin sisälle pääsevillä äänentaajuuksilla on paljon merkitystä siihen että miten miellyttänä ne koetaan. Minkä vuotinen/mallinen ja millaisilla renkailla tuo koeajamasi Prius+ oli sitten varustettu, jossa piti huutaa keskustellessa?

No, ainakin korottaa ääntään  :)
Oli vm -12 ja iäkkäillä kitkoilla varustettu.
 
Toivon Dunppi että pistäisit 5008:sta taliin pystyyn.
Ei täällä vielä liikaa Peugeotteja ole. Kyllä me vastaanotamme.
 
Eipä tullut tallia perustettua 5008:lle, mutta näin vuosipäivän jälkeen täytyy kyllä kehua hinta-laatusuhdetta erinomaiseksi - varsinkin tuolla 2.0 HDI koneella ja sport varustetasolla.

Muita vikoja ei ole ollut, kuin kampiakselin värinänvaimennin piti käydä uusituttamassa.
 
Peugeotista yllättävän luotettavia kokemuksia. Katsellut kakkosautoksi nettiautosta noita 508 farmareita ja diesel (bensoihin en koske nettikirjoittelun perusteella) manuaali (todennäköisesti luotettavampi? kuin automaatti). Nykyinen kakkosauto vanha bensakorolla HB, joten lisää tilaa tarkoitus saada. Tuntuu hinnaltaan olevan kohtuullisia nuo. 6-8ke esim. 2011, ajettu 200tkm. Kilsoja tulee 10-15tkm vuoteen. Vissiin 2.0 hdi kone ois luotettava, minkä tehoinen, kun eri tehoisia? Mihin pitäis kiinnittää huomiota, mikä/mitkä osat hajoaa. Itse pystyn perusremppaa tekemään. Ruostevaivaa?, niitä ei ole kiva paikata?
 
2.0 hdi on kyllä oma suositus.
Niitä on 140 hp manuaali tai 163 hp momentinmuunninautomaatti.
En ole kuullut, että tuo automaatti olisi yhtään epäluotettavamp.
Meillä oli 6 vuotta 140 heppainen, tallista voi lukea. Siellä taitaa tyypillisimmät viat olleet tulleet vastaan. Ei niitä paljoa vielä tuolla matkalla ollut.

Totuus on että 200 tkm jälkeen tulee tietysti laittamista, mutta ei mitään fataalia tuossa korissa, tuolla voimalinjalla.

Ruoste:
Ei ole ruostuvaa sorttia, mutta katso etupyörien lokarien kaaret ja varsinkin jos ei ole roiskeläppiä, sivuhelman etupää. Voi olla maalit lähteneet. Valkoisissa herkimmin.

Valitse hyvin varustettu, aika hyvin niitä on ollut ainakin aiemmin tarjolla.

 
PgPete sanoi:
2.0 hdi on kyllä oma suositus.
Niitä on 140 hp manuaali tai 163 hp momentinmuunninautomaatti.
En ole kuullut, että tuo automaatti olisi yhtään epäluotettavamp.

2.0HDi on kyllä varsin ns. pommin varma pata ollut about kautta aikain. Huolehtii vain nokkahihnan vaihdoista ajallaan ja joskus muistaa vaihtaa myös sen nokkien välisen vitjan pätkänkin, niin tuollahan jo pääsee mutkasta tietä näkymättömiin jo kummasti :)

Samaten tuo Aisinin 6-lovinen samaten tuntuu olevan varsin varmatoimista sorttia, kunhan muistaa huolehtia sen öljyvaihdoista ajallaan tai ajan kanssa alkaa venttiilit krönäämään. Öljyvaihdoissakin pitää muistaa että tuohon askiin jää aina n. 1/3 öljystä jota et normivaihdolla pois saa, jolloin kalliimpi ns. huuhteluvaihto on aina välillä paikallaan, jolloin myös tuo jämä saadaan sieltä pois 8)