https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Peugeot 508 keskustelua

Penguin sanoi:
Vastaus tuli jo. JBL:t saa tilattua myös RXH:n tehdaslisävarusteena. Ilmestyy hinnastoon, kun maahantuoja saa hinnoiteltua sen.

Hienoa. Kiitos kun selvitit asian. Ihmettelinkin että mikäköhän tuossa on kun on pitänyt jättää pois.

Saapa nähdä. Jos seuraavat 2.5 vuotta menee yhtä vaivattomasti tämän auton kanssa kuin tähän asti, niin eipä olisi mahdotonta sekään etteikö voisi jatkaa uudella RXH:lla myös seuraavat 3 vuotta :)
 
Enpä olisi uskonut, jos en omakohtaisesti tätä olisi kokenut. Itselläni on 508 GT HDI 204 sedan automaatti, joka on 508-malliston huippumalli. Tänään olen ajellut 508 SW Access VTi 120 2Tronic (robottivaihteisto) -mallilla, jossa ei ole yhtään lisävarustetta eli on kuleista kulein. Omassa siis 204 heppainen diesel 450 Nm ja tämä kuli on 120 heppainen vaparibensa 160 Nm. No se nyt oli arvattavaa, että moottori on aivan hengetön ja sitä pitää kierrättää korkealta että kulkisi mihinkään. No ei kulje, eikä se nyt niin korkealla kierräkään, mutta meteliä riittää. Meteliä riittää myös muutenkin. Omassa kun ei hirveitä meluja kuulu, karkealla tiellä vähän renkaiden ääniä ja joskus tuuli suhisee. Tässä kulissa on hirveät suhinat joka paikassa, tuntuu kuin ikkunat olisivat rakosillaan tai ovi auki. Rengasmeteli on hirveä vaikka tässä ei todellakaan ole mitään matalaprofiilirenkaita (215/60 R 16) verrattuna oman autoni renkaisiin (235/45 R 18). Pakoäänet kuuluvat kokoajan häiritsevästi, pörpötys vaan on sellaista ärsyttävää pärinää. Jotain eroa on äänieristyksessä ja merkittävä ero onkin. Jotenkin todella huojentavaa todeta, että rahalla on saanut kuitenkin jotain parempaa verrattuna kuliin. Onhan se tietty kiva kun autolla pääsee jopa ohi, omallani siis, tällä kulilla ei meinannut ehtiä muun liikenteen tahtiinkaan, saati että vielä ohi. No tuosta robottivaihdelaatikosta en sano mitään. Tai sanon. Se on aivan hirveä. Vaihda se per****en vaihde tänään! Ai että kun mun teki mieli huutaa, vaan mitä se olisi auttanut.

No taas ollaan yhtä kokemusta rikkaampia. Kai tällaisellakin joku eteenpäin pääsee, jos ei koskaan ole mihinkään kiire.
 
En nyt ihan aina ymmärrä näitä joittenkin pointteja ettei ohite pääse??? Kuskissa vai kaasujalassa vika? Miks tarvii suomen olosuhteiisin aina sen +200 hv auton että pääsee ohite??? Kun maksimi rajoitus on täällä perämättässä kumminkin 120kmh? Eikö tuo 120hv pösökin kulje sen verran?
 
Kun ei kerta kaikkiaan mitään tapahdu kun kaasua polkee. Tai tapahtuu, ehkä 5-10 sekunnin päästä tapahtuu. Ensin se vaihtaa pienempää vaihdetta ja meteli nousee. Nopeus alkaa sitten pikkuhiljaa nousemaan ja ehkä jo puolen minuutin päästä on saavutettu sellainen nopeus, että sillä voisi päästä edellä menevästä ohi. Parissa liittymässä tuli todettua että Länsiväylän kiihdytyskaistat eivät riitä siihen, että saisi kiihdytettyä samaan nopeuteen, jolla muu liikenne kulkee. Kotimatkalla onneksi oli Kehä I:ltä vt3:lle reilu 2 km kiihdytyskaistaa, niin ehti päästä muun liikenteen rytmiin. Sain minä sinne motarilla 130 km/h mittariin, varmaan olisi enemmänkin saanut. Siinä nopeudessa kun painaa kaasun pohjaan, niin mitään ei tapahdu. Ei mitään.

Teknisten tietojen mukaan tuo painaa 1545 kg ja se kyllä tuntuu myös siltä. Tuon kun lastaa täyteen kokonaispainoon (2055 kg), niin robotin kytkin varmaan palaa jo liikkeelle lähtiessä. Onneksi ei tarvitse tuota tuskaa kokea.

Joo en tarkoita että pitää olla 200 hv, että ohi pääsee, mutta tuolla ei kerta kaikkiaan pääse. Olen minä 115 hv dieselilläkin ajanut (280 Nm) ja silläkin sentään johonkin pääsee, vaikka sekin on kyllä mopo. 140 hv diesel (olisiko ollut 320 Nm) kulkee sitten jo ihan reippaasti.
 
Pahin kupru tuossa on tuo ropottilaatikko, ei voi ymmärtää miksi moisia vielä johonkin asennellaan :rolleyes:
 
Karvis sanoi:
Pahin kupru tuossa on tuo ropottilaatikko, ei voi ymmärtää miksi moisia vielä johonkin asennellaan :rolleyes:

Edelleenkin, tässä RXH:ssa toimii robottikin ihan ok. Ei valittamista. Suosittelen kokeilemaan ellei usko :)
 
Jokos näitä FL 508:ja on laajemminkin maassa? Ainakin Penguin sellaista jo oli päässyt jossain ajamaankin. Voisi ihan mielenkiinnosta käydä testaamassa. Jotenkin omaan silmään varsin mukiinmenevä tämä FL versio. Ja olishan tuossa 3-vuoden takuukin. Eikös jossain vaiheessa näissä ollut 4-vuodenkin takuuta?
 
Rice sanoi:
Jokos näitä FL 508:ja on laajemminkin maassa? Ainakin Penguin sellaista jo oli päässyt jossain ajamaankin. Voisi ihan mielenkiinnosta käydä testaamassa. Jotenkin omaan silmään varsin mukiinmenevä tämä FL versio. Ja olishan tuossa 3-vuoden takuukin. Eikös jossain vaiheessa näissä ollut 4-vuodenkin takuuta?

Itse tuosta Penguinin järjestämästä Peugeot-miitti-koeajosta innostuneena kävin just tuossa Länsi-Auton Peugeot osastolla..

RXH ja GT:n variaatioiden koeajomahdollisuuksia selvietetään, ainakin tuossa liikkeessä. Tänään pitäisi saada tieto milloin pääsee koeajamaan..

Ja se miksi en tuolla Espoossa käynyt ajolla, oli se että liian tuntematonta seutua minulle, ja liikennettä riittävästi.. Tässä Vantaalla homma olis nyt ihan eri..
 
Itse asiassa heidän ainoa 508 koeajoauto on tuo 115hv diisseli, vai mikä se nyt oli.. En viitsinyt vaivautua, jos olis ollut vaikka tuo 110kW, sitten olisin varmaan lähtenyt..

Aika jännä, miksi en? Koska nykyisessäkin perheen pääautossa on 115hv diesel turbolla.. Ja sekin on riittäny  :-\

Ois pitäny sittenkin..  Nooh..
 
Käyhän Skula koeajolla. Mutta älä tuolla 115hv versiolla :) Vaikka se ehkä ihan arkiliikkumiseen onkin ok moottori, ei sillä pidemmän päälle kyllä jaksa.

Oliko tuo 115hv versio robotti vai manuaali?
 
downtime sanoi:
Käyhän Skula koeajolla. Mutta älä tuolla 115hv versiolla :) Vaikka se ehkä ihan arkiliikkumiseen onkin ok moottori, ei sillä pidemmän päälle kyllä jaksa.

Oliko tuo 115hv versio robotti vai manuaali?

Nyt en tiedä, koska keskustelua koeajosta essarin moottoriversion selvittyä ei jatkettu..

Toisaalta, tässä olen konffaillut netissä tuota "mopo"-mallia, niin ihan kohtuu hintaiseksi kyllä muodostuisi, ei tarttis tuota rahaa laittaa niin jumalattomasti kiinni.. Joskin nyt en ole mitään ostamassakaan.. Katellaan työkuvioiden selkiytymisen jälkeen.. Joka saattaa olla äkkiäkin  ;D Tai sit ei..

Joku tuossa uudessa Peugeotissa vetää puoleensa.. Vertailin samalla sitä lyhyesti Leoniin, saman katon alla kun ovat.. Niin kyllä Peugeotin sisusta on omasta mielestäni jotain ihan muuta kuin Leonin ST:ssä.. Tein samanlaista mielikuvavertailua Ocuun, ja ihan samat fiilikset... Ehkä mä oon liian "syvällä" VAG:eissa juurineni, ja ne ovat jo liian tuttuja..
 
Skula sanoi:
Niin kyllä Peugeotin sisusta on omasta mielestäni jotain ihan muuta kuin Leonin ST:ssä.. Tein samanlaista mielikuvavertailua Ocuun, ja ihan samat fiilikset... Ehkä mä oon liian "syvällä" VAG:eissa juurineni, ja ne ovat jo liian tuttuja..

Tämä on totta. Ocuun vielä vertailu menee mutta kyllä minustakin Seat on ihan joltain toiselta planeetalta kun verrataan Peugeotin sisustaan. Seat on jotenkin äärimmäisen halvan ja muovisen oloinen. Toki onhan se halpa.
 
downtime sanoi:
Tämä on totta. Ocuun vielä vertailu menee mutta kyllä minustakin Seat on ihan joltain toiselta planeetalta kun verrataan Peugeotin sisustaan. Seat on jotenkin äärimmäisen halvan ja muovisen oloinen. Toki onhan se halpa.

Onhan se halpa, ja se on ISO asia minulle. Siksihän minä olen ajanut pari vuotta vanhalla Mondeolla  ;D

Noh, odotellaan tietoa mahdollisista koeajomahdollisuuksista.. Varmaan tuo tehottomampikin versio tulee ajettua, jos se on manuaali..
 
Skula sanoi:
Onhan se halpa, ja se on ISO asia minulle. Siksihän minä olen ajanut pari vuotta vanhalla Mondeolla  ;D

Juu. Ymmärrän tämän pointin kyllä varsin hyvin. Enpä ajelisi itsekään tällaisella autolla jollei työnantaja osallistuisi autoilun kustannuksiin sopivalla suhteella.
Omalla rahalla ajeltaessa minunkin katseeni olisi Seat/Skoda/Peugeot akselilla. Tosin Pösöltä kyttäilisin tuota 308 sarjaa.

Mitä tulee itse aiheeseen, niin minulla oli pidemmässä lainassa muutama vuosi sitten tuollainen 5008 1.6 110hdi 2tronic ja ei tuo nyt mitään hirveitä traumoja jättänyt.
Ehken sitten vaan ole kovin nirso, mutta omiin tarpeisiini olisi mennyt ihan hyvin tuokin. Toki vaihtotapahtuma oli hitaahko ja vaihteisto ei aina ihan arvannut oikein mitä kuljettaja tahtoi, mutta en antanut sen haitata kun tiesin nämä fiitserit jo etukäteen :)

Kannattaa käydä kokeilemassa 508:ia. Minun mielestäni tämä on oikeasti hyvä auto Peugeotilta. En keksi oikeastaan vielä mitään isompaa moitittavaa.
 
Skula sanoi:
Onhan se halpa, ja se on ISO asia minulle. Siksihän minä olen ajanut pari vuotta vanhalla Mondeolla  ;D

Noh, odotellaan tietoa mahdollisista koeajomahdollisuuksista.. Varmaan tuo tehottomampikin versio tulee ajettua, jos se on manuaali..
Tässä olis pre-fl malli isommalla dieselillä ja parhaalla varustetasolla, eikä ole mielestäni hinnalla pilattu. Menee tosin jo käytettyjen pohdinnan alle...
 
Marty McFly sanoi:
Tässä olis pre-fl malli isommalla dieselillä ja parhaalla varustetasolla, eikä ole mielestäni hinnalla pilattu. Menee tosin jo käytettyjen pohdinnan alle...

Missä?
 
Tuossa on vielä 4000 km tehdastakuuta jäljellä ;)

Teidän vertailu 508 vs. Ocu vs. Leon on siinä mielessä vaggineille epäreilu, että kyse on ihan eri kokoluokan autoista ja yleensä tuppaa kokoluokan kasvaessa saamaan jotain muutakin "vähän enemmän". Ei tosin koske ilmoitettuja tavaratilan litroja näissä kokoluokissa.

Takuu on tosiaan uusille 3-vuotta ja vain vuoden 2011 aikana rekisteröidyissä takuu on 5 vuotta tai 100 000 km, kumpi tulee ennemmin, mutta niissäkin kuitenkin vähintään 2 vuotta.
 
Epäreilu tai ei.

Minä kun ostan omat autoni omalla rahalla, vertailen mitä saan milläkin summalla rahaa, joten näineen noi ovat osittain vertailukelpoiset, ainakin Ocu ja 508.. Auton koko on jopa irrelevantti, koska en tarvitse jumalatonta kuljetuskapasiteettia ja istuintilat riittää näissä kaikissa.. Takaloosteri on vain plussaa, jolle en juurikaan kuitenkaan laske rahallista arvoa..

Sain myyjältä tekstarin, jotta huomenna koittaa saada vastauksen koeajomahdollisuuksiin.. Ainakin myyjän palvelu toimii, toistaiseksi...
 
GT saadaan sinulle koeajoon ainakin HDI 204 versiona, lisäksi BlueHDI 180 onnistuu Allurena, jos maassa ei ole yhtään GT:tä. Pitää vielä selvittää onko tuossa 180:ssä GT:ssä sama alusta kuin muissa 180:ssä vai sama kuin HDI 204:ssä. GT faceliftien tilanne on myös vielä avoin onko niitä jo maassa, mutta auto on pientä vaihdelaatikon viilausta ja ulkonäkömuutoksia lukuun ottamatta identtinen pre-faceliftin kansa. Myös RXH saadaan sinulle koeajoon. Ota yhteyttä, jos ei myyjä Vantaalta saa tuota järjestymään, niin minä hoidan sinulle nuo autot koeajettavaksi Vantaalla.

Korimalli ilmeisesti farkku?
 
PreFL RXH tulossa koeajoon to-pe väliseksi ajaksi..

GT ja tai miedompi versio dieselistä myöhemmin..
 
Muista, että GT HDI 204:ssä on erilainen alusta kuin muissa malleissa eli yhden koeajaminen ei kerro alustan osalta mitään toisesta.
 
Nyt on ajettu pari kilometriä RXH:lla (perFL).

Joku näissä tämän tyyppisissä korotetunmaavaran ja ämpärimuovilokariautoissa kiehtoo..

Mielestäni kyllä erittäin nätti auto ulkoisesti..

15545943191_962642bd0b_b.jpg


15545942811_c21ab62d18_b.jpg


Ja nyt kun vertailen mielikuvissani tätä sisustaa Passatin uutuuteen.. Minulle ei ole epäselvää kummassa itse haluaisin viettä 30-40tkm/vuosi..

15548625775_29c7ce310c_b.jpg


Ero ei ole järisyttävä, ja muutenkin tämä on varmasti makuasia, mutta minulle selkeä Peugeotin eduksi.. Lieneekö jo vikaa siinäkin että olen Passattia katellut CC:n ja B7:n kuskin paikalta riittävästi? (ero ei ole muulistavä tässä uudessa Passatissa)

Mittaristokin tässä menettelee, ei varmasti uuden Passatin hienon digiversion vertainen, mutta parempi kun peruskuli.. Ja tuo "HUD" on kyl toimiva, riittävän iso, ja riittävästi pois  näkyökentästä..

15362003619_e5a6b449a3_b.jpg


Ratista en nyt vielä sano mitään, katotaan miten tuohon tottuu kun lähdetään emännän kanssa vähän iltapäivästä huruttelemaan... Melko sekavalta tuo ensalkuun näyttää, ja nuo kiinteä vaihdevivut näytti hölmöltä, kun on tottunut ratissa kiinni oleviin.. Mutta ei tuomita mitään, vaan ajetaan ensin..

Radioon tuli liitettyä välittömästi iPhone, ja Spotifyn kautta musiikit rokkaa upeasti! Biisitiedot vaan jäävät näkymättömiin.. Lienee puhelimen ongelma?

Ensiajotuntuma.. Ohjaus tuntuu raskaalta, heikosti palauttavalta, vähän tunto kateissa, ei huono kuitenkaan. Kaasuunvastaavuus (auto-modessa) tosi hidas paikaltaan lähtiessä ja liikenneympyröissä.. Vaihteisto toimi hyvin pehmeästi muuten kyllä..

Alustasta kuului heti ääniä töyssyissä, ja tien koloissa..

Mutta.. Lisää paatosta kunhan tosiaan päästään emännän kanssa tien päälle, hänkin tullee kokeilemaan, mielenkiinnolla odotan reaktiota..

Ai niin, mitenhän tuossa nollataan nuo tripit yms..? Varmaan selviää kun vähä tutkii, mutta haluaisin tietää kulutuksesta yms kun ajan työmatkat ja noita samoja teitä kuin muutenkin..
 

https://on.renkaatvaihtoon.fi/t/t?a=574463820&as=1920463831&t=2&tk=1