Itselläni on päivittäisessä ajossa 508 GT, 2,2 litraisella HDI dieselillä ja kattavalla varustelulla. Autoni on 2011 mallia ja ollut liikkeessä esittelyautona vuoden verran eli siis käytettynä ostettu. Tuona aikana mittariin kertyi tasaisesti silloin tällöin yhteensä 1 096 km, joista itse olen ajanut noin puolet. Kiertelin ja kaartelin tätä autoa sen vuoden verran, mutta hinta uutena oli niin tyrmäävä että kauppoja ei tullut ennenkuin auton ollessa jo vuoden ikäinen. Tällöin sain niin hyvän vaihtotarjouksen edellisestä pösöstä ja niin paljon alennusta tämän hintaan, että kaupat syntyi. Kaupantekoa myös vauhditti se, että näitä autoja oli alunperin kaksi samanlaista ja se toinen meni kaksi päivää ennen kaupantekoa nenän edestä jollekin muulle.
Nyt vuotta myöhemmin on takana 37 000 km ja matka jatkuu. Käyttökulut ensimmäisen reilun vuoden osalta ovat olleet: polttoaine 3 637 €, kaksi määräaikaishuoltoa yht. 630 €, ajoneuvovero 576 €, vakuutusmaksut 180 € (ensimmäisen vuoden kasko maksuton) ja lisäksi muutama kymppi yhteensä pesuaineisiin, vahaan ja lasinpesunesteeseen.
Sen verran autosta itsestään niille, jotka eivät paremmin tunne, että GT-malli on poikkeava kaikista muista 508:ista alustansa osalta. Alustan se on perinyt 407:lta ja 607:lta ja konsernisisariltaan CItroën C5:ltä ja C6:lta. Jouset kuitenkin noiden huippumalleista poiketen rautajouset, eikä myöskään 407 ja 607 V6:sten säädettävää iskunvaimennusta ole tähän laitettu.
Täydennetty otsikkoa - juupeli
Nyt vuotta myöhemmin on takana 37 000 km ja matka jatkuu. Käyttökulut ensimmäisen reilun vuoden osalta ovat olleet: polttoaine 3 637 €, kaksi määräaikaishuoltoa yht. 630 €, ajoneuvovero 576 €, vakuutusmaksut 180 € (ensimmäisen vuoden kasko maksuton) ja lisäksi muutama kymppi yhteensä pesuaineisiin, vahaan ja lasinpesunesteeseen.
Sen verran autosta itsestään niille, jotka eivät paremmin tunne, että GT-malli on poikkeava kaikista muista 508:ista alustansa osalta. Alustan se on perinyt 407:lta ja 607:lta ja konsernisisariltaan CItroën C5:ltä ja C6:lta. Jouset kuitenkin noiden huippumalleista poiketen rautajouset, eikä myöskään 407 ja 607 V6:sten säädettävää iskunvaimennusta ole tähän laitettu.
Täydennetty otsikkoa - juupeli