https://tummennuskalvot.fi/

Peugeot 508 II (2018-)

Markku J sanoi:
^Taas tyhjentävä vastaus foorumin PSA -tietäjältä. Ei voi kuin ihailla sinun asiantuntemustasi PSA -tekniikan osalta.

samoin. täältä käsi pystyyn virheen merkiksi, jos meni patterin tiedot itselleni ikäänkuin kiveenhakatuista faktoista.

itse aina digannu sporttisista sedaneista, ja tästä tulee mieleen ideana nämä volvon polestar engineered versiot. hiukan harmittaa  sanoa volvo S60 T8 omistajana, ottaisin mieluummin sähköisen nelivedon ja 360hp kuin 390hp ja, no kaikki tietää.
 
Koeajo: Peugeot 508 PSE / Iltalehti, Pentti J. Rönkkö

--> https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/120379b0-e788-49af-88a5-e74b4ccb9c30

930bc8105648b0d1f7503582cc7354c8281b5652a555a49f71d6ae29263613ff.jpg
 
Upea auto, jonka suorituskyvyssä sähköllä on iso rooli. 1.6 -litrainen bensakone yksin ei vie tätä kovin sporttisesti.
Huippunopeutta luvataan 250 kmh, mutta se on varmaan hetkellinen, kun akuston nopeasti tyhjentyessä ei bensakone siihen pysty. Toki teoreettinen tilanne, mutta Saksan autobahn -ajossa tämä olisi aikalailla vaisumpi pienen bensakoneen varassa. Upea auto silti ja kelpaisi minulle  :) .
 
Sähköllä se ei sitä saavuta, mutta ei se pelkällä polttomoottorilla kauaksi siitä jää, kun tämä vanhempi koppainen diesel, joka minulla on, kulkee 240 km/h. Valmistajan lupaus on tosin vähemmän ja mittari näyttää 3-4 km/h enemmän.
 
930bc8105648b0d1f7503582cc7354c8281b5652a555a49f71d6ae29263613ff.jpg


Yksikään 508 PSE Peugeot Sport Engineering ei ole tullut livenä vastaan tai päässyt ohitse...

Edit: tageja korjattu
tomppa
 
Minkäslaiset fiilikset on 508 mallista nyt kun auto on ollut markkinoille hiukan kauemmin? Kaikki kokemukset kiinnostaa mutta varsinkin lataushybridi olisi mielenkiinnon kohteena. Se tehottomampi versio siis.  :p
 
Siskoni ajelee - 19 vuotisella 508 sedanilla. On erittäin tyytyväinen. Automaatti (8) 1.5hdi active. Tehdasnavilla. Kulutus ajoista riippuen 3,8 - 4,3.
Autohan on todella hieno. Sisätiloihin totuttuaan hän suorastaan halveksii muita merkkejä. Takatilat ei niin hyvät.
Peugeot on ok, jos on itsetunto kohdillaan, ja tietää itse mitä haluaa.
 
MM sanoi:
Siskoni ajelee - 19 vuotisella 508 sedanilla. On erittäin tyytyväinen. Automaatti (8) 1.5hdi active. Tehdasnavilla. Kulutus ajoista riippuen 3,8 - 4,3.
Autohan on todella hieno. Sisätiloihin totuttuaan hän suorastaan halveksii muita merkkejä. Takatilat ei niin hyvät.
Peugeot on ok, jos on itsetunto kohdillaan, ja tietää itse mitä haluaa.

Sedanihan on sellainen hatchback luukkuinen? Ja asia selvä tuon kulutuksen suhteen... jäätävän pieni.

Ja niin, hieno on kyllä auto.
 
Joo, HB luukuhan se on. Helppo kuormata. Matalimmillaan kulutus oli 3,6. Taisi olla työmatka-ajoa 80kmh. Ajomatkaa n. 65km sivu kahdesti päivässä, mutta n. kilometri lopussa taajamaa.
 
Jos matka-ajoa ajaa maantiellä, pääsee lähtemään lämmitetyllä autolla, eikä joudu seisoskelemaan liikennevaloissa, niin ei nuo kulutuslukemat ole ollenkaan mahdottomia. Minä olen pari vuotta sitten tuolla 508 I faceliftillä (2,2l HDI) ajanut Hyvinkää-Tampere-Hyvinkää välin 4,0 litran kulutuksella, jossa paluumatkalla meni vain 3,7 litraa sadalla. Tuo oli joulukuussa ja joku aste oli pakkasta ja tiet kuivat. Ei siinä ole varaa pedaalia syvään tunkea, jotta noihin lukemiin pääsee, mutta matkaa voi kuitenkin tehdä ihan rajoitusten mukaan.
 
Penguin sanoi:
Jos matka-ajoa ajaa maantiellä, pääsee lähtemään lämmitetyllä autolla, eikä joudu seisoskelemaan liikennevaloissa, niin ei nuo kulutuslukemat ole ollenkaan mahdottomia.

Miksi ne kulutuslukemat ovat niin tärkeitä vai onko alhainen kulutus autoilun tarkoitus?
 
Olen ymmärtänyt, että jotkut ostavat käyttämänsä polttoaineet itse ansaitulla rahalla ja tätä rahaa saattaa olla käytössä rajallisesti. Voi toki olla, että se on vaan huhupuheita.
 
Penguin sanoi:
Olen ymmärtänyt, että jotkut ostavat käyttämänsä polttoaineet itse ansaitulla rahalla ja tätä rahaa saattaa olla käytössä rajallisesti. Voi toki olla, että se on vaan huhupuheita.
pitää kanssa säästää rahaa rangerin kulutukseen... ;)
 
rka1 sanoi:
Miksi ne kulutuslukemat ovat niin tärkeitä vai onko alhainen kulutus autoilun tarkoitus?
Vähemmän polttoainetta = enemmän rahaa. Säästetty summat ei suuria ole, mutta kuitenkin.
Taloudellinen ajotapa on myös eräänlainen harrastus. Sama, kuin juoksija yrittää alittaa tietyn ajan, autoilija alittaa 4 litran kulutuksen.
Luonto säästyy co2 myrkyltä.
 
Onkos se 130hp bensakone kuinka asiallinen? Ainakin pienikulutuksinen sen luvattaisiin olevan  :eek:
 
Jos uuden ostaa ja ajallaan huollattaa, niin kyllä sillä pärjää. Toki tämän kokoisessa autossa huomaa, että se se kone on pieni ja joitakin voi tuon kolmepyttyisen kurnutus häiritä. Jos kilometrejä tulee yli 30 tuhatta per vuosi, niin et sitten dieseliä ole harkinnut? ... jaa sitä ei saa enää kuin farkkuun. Näyttää nuo 508 malliston vaihtoehdot sellaisilta, että facelift on tuloillaan.
 
Penguin sanoi:
Jos uuden ostaa ja ajallaan huollattaa, niin kyllä sillä pärjää. Toki tämän kokoisessa autossa huomaa, että se se kone on pieni ja joitakin voi tuon kolmepyttyisen kurnutus häiritä. Jos kilometrejä tulee yli 30 tuhatta per vuosi, niin et sitten dieseliä ole harkinnut? ... jaa sitä ei saa enää kuin farkkuun. Näyttää nuo 508 malliston vaihtoehdot sellaisilta, että facelift on tuloillaan.

No siis, voisin harkita dieseliäkin. Ajoprofiili sopisi sille varsin erinomaisesti. Bensavehjettä vahvempi vääntö kuljettaisi autoa mukavammin. Kuinkas yleensä Peugeot on pruukannut nämä faceliftit hoitaa?
 
Kiristävät vähän poskipäistä, ettei roiku niin pahasti ja nykytavan mukaisesti leventävät nenää. Faceliftiä ei yleensä huomaa mistään muulta kuin edestä. Siellä ero voi olla hyvinkin suuri, kuten 508 I faceliftissä ja siinä tapauksessa poikkeuksellisesti myös perässä tuli selkeästi havaittavia muutoksia, tosin vain sedanissa. Eiköhän tämän facelift ole lähempänä 3008 II:n faceliftiä, jossa muutoksia tuli vain auton keulaan.

508:n faceliftistä huhutaan, että siinä tulisi i-Cockpit 3.0 ja infotainment-näyttö levenisi nykyisestä.

Moottoreihin ei ole tulossa kuin pientä viilausta, mutta samat Puretech 130, BlueHDI 130 ja Hybrid 225 säilyvät moottorivaihtoehtoina. Nähtäväksi jää, tuleeko nelivetoinen Hybrid4 300 valikoimaan, ainakin PSE näyttäisi olevan jäämässä jäämässä pois. Huhut kertovat myös että Puretech 180 tulisi kevythybridinä. Toisaalta on myös ollut juttua, että tulisi plugari-linjasta keveämpi 180 hv versio ja molempia tuskin tulee.

Taitaa tämä facelift mennä kuitenkin loppuvuoteen, tällä nykyisellä pula-ajalla. Toisaalta 2025 on tulossa kokonaan uusi 508 III, joten ei tämän faceliftiä hirveän pitkälle voi siirtää.
 
Entäpä nämä toisinaan manatut varuste- ja äänieristysheikennykset faceliftin tai ylipäätään malli-iän kasvaessa, onko sellaisten riski kuinka todennäköinen?
 
Eiköhän siihen faceliftiin taas hetkeksi paranneta, kun toimittajat niillä ajelevat ja melutasoa mittaavat. Usein vaan faceliftin moottorivalikoima on ollut Suomessa niin huono, että ei ole kauppoja syntynyt.
 
Vähän olen pyöritellyt vaihtoehtona päässäni tuota Hybridiversiota 508:sta tai muista Stellantiksen autoista joihin tuo kyseinen voimalinja on laitettu. Panin merkille, että perusmoottori on 1,6 -litrainen. Onko tuo tuolle jossain yhteydessä pahamaineiseksikin sanotun THP - moottorin perustalle tehty?

Jos on, onko nuo k.o. moottorityyppiä vaivanneet ongelmat saatu kuntoon?