https://tummennuskalvot.fi/

Peugeot 308 II (2013-)

Saksa ei ole entisensä.

No mä nyt tilaan edelleen kuitenkin tuolta Ledperfistä lamput. Otan sieltä tuon moduulin, kun maksaa "vain" 29.90€.
Lisäksi,koska raha polttaa taskussa just nyt.. Otan pakkivalon ja takavilkut myös.

https://www.ledperf.co.uk/product_info.php?products_id=11688{1b83fb4e2086bbf0253ccbb5b9b4e4c6}

https://www.ledperf.co.uk/product_info.php?products_id=6723{6f083c6860a0c21c0e22ecc467603876}

https://www.ledperf.co.uk/product_info.php?products_id=7497{43c8dab842948f9cc31f1204f69d2a23}

Kivoja lamppuja.
 
Ylialokas sanoi:
Saksa ei ole entisensä.

No mä nyt tilaan edelleen kuitenkin tuolta Ledperfistä lamput. Otan sieltä tuon moduulin, kun maksaa "vain" 29.90€.
Lisäksi,koska raha polttaa taskussa just nyt.. Otan pakkivalon ja takavilkut myös.

https://www.ledperf.co.uk/product_info.php?products_id=11688{1b83fb4e2086bbf0253ccbb5b9b4e4c6}

Kivoja lamppuja.

ÄLÄ osta noita. Nuo on ihan täyttä skeidaa. Ensinnäkin ne on niin kirkkaat että takana tulevilla pitää olla aurinkolasit päässä. Toisekseen ne näyttää ihan hölmöiltä ja kolmannekseen, eristykset on aivan luokattomat ja noihin menee vedet sisälle jonkin ajan sisällä.

Osta vaan nuo ihan originaalimoduulit, ne kun ei tuosta enää montaa euroa kalliimmat ole. Niissä valon väri, jakauma ja intensiteetti on oikea. Ja plussana, vaikka se nyt ei moniakaan taida kiinnostaa, ne on ihan lailliset tieliikenteessä kun on hyväksytty rekisterikilvenvaloiksi.
 
downtime sanoi:
ÄLÄ osta noita. Nuo on ihan täyttä skeidaa. Ensinnäkin ne on niin kirkkaat että takana tulevilla pitää olla aurinkolasit päässä. Toisekseen ne näyttää ihan hölmöiltä ja kolmannekseen, eristykset on aivan luokattomat ja noihin menee vedet sisälle jonkin ajan sisällä.

Osta vaan nuo ihan originaalimoduulit, ne kun ei tuosta enää montaa euroa kalliimmat ole. Niissä valon väri, jakauma ja intensiteetti on oikea. Ja plussana, vaikka se nyt ei moniakaan taida kiinnostaa, ne on ihan lailliset tieliikenteessä kun on hyväksytty rekisterikilvenvaloiksi.

Okei!

Ihan mielenkiinnosta, kun nuo näyttävät rekkariin niin miten takanaolija siitä häiköistyy?

Made in Germany valot paloivat muuten 19kk. Poislukien toki kaikki ne kelit, jotka sallivat vain päivävaloilla ajon.
 
Ylialokas sanoi:
Ihan mielenkiinnosta, kun nuo näyttävät rekkariin niin miten takanaolija siitä häiköistyy?

Se on vaan niin typerän näköistä, kun kirkkaimmat valot takana ovat rekisterikilven valot. Poliisisetäkin saattaa niistä kiinnostua?
 
Ylialokas sanoi:
!
Ihan mielenkiinnosta, kun nuo näyttävät rekkariin niin miten takanaolija siitä häiköistyy?

Se on hyvä kysymys, mutta näin vaan on. Kilpihän on heijastavaa materiaalia ja noita häikäiseviä rekisterikilven valoja näkee erityisesti hieman vanhemmissa 3-sarjan bemareissa ja yleensä ajoneuvon käyttäjä on vähän nuorempi mieshenkilö.

Tuo linkittämäsi malli on myös tunnetusti heikkokestoinen, kun vedet menee sinne sisään, kuten downtime kirjoitti.
 
jni sanoi:
Se on vaan niin typerän näköistä, kun kirkkaimmat valot takana ovat rekisterikilven valot. Poliisisetäkin saattaa niistä kiinnostua?

Tällaisia ylikirkkaita ledejä tosiaan näkee ajoittain liikenteessä ja ovat todella typerän näköiset, kun ne ovat perän kirkkaimmat valopilkut ja tekevät rekkarin lukemisen melko vaikeaksi. Joissain uudehkoissa kolmosbemuissa ja Audeissakin olen niitä bongannut. Tekee teinituuninkifiiliksen.
 
Markku J sanoi:
Tällaisia ylikirkkaita ledejä tosiaan näkee ajoittain liikenteessä ja ovat todella typerän näköiset, kun ne ovat perän kirkkaimmat valopilkut ja tekevät rekkarin lukemisen melko vaikeaksi. Joissain uudehkoissa kolmosbemuissa ja Audeissakin olen niitä bongannut. Tekee teinituuninkifiiliksen.

Juuri näin. Aivan helkkarin typerän näköiset ja oikein huutaa huomiota. Aivan varmasti myös virkavalta niihin puuttuu.

Ylialokas sanoi:
Okei!

Ihan mielenkiinnosta, kun nuo näyttävät rekkariin niin miten takanaolija siitä häiköistyy?

Juuri siksi kuten Penguin jo tuossa vastailikin. Rekisterikilpi on heijastavaa materiaalia ja jos siihen osoitetaan kirkkaalla valolla, niin kylläpä se loistaa. Nuo ledmoduulit jotka linkitit, niissä on useampia led elementtejä ja valoteho on jossain 8000cd paikkeilla per moduuli. Se on oikeasti aika helvetin kirkas valopallero mikä tuohon kilpeen osuu.

Jos haluat niin multa löytyy noita pariakin erilaista. Voin myydä sulle molemmat setit tuohon 30 € hintaan postikuluineen mitä tuo ledperf pyytää noista.
 
Kiitos mutta ei kiitos. Katselen jotain muita.

Entäs nuo takavilkut ja peruutusvalo?

Mitään hyötyähän noista ei ole, ulkonäkö kysymys. Sama, kuin sisätilan valojenvaihdossa.
 
Noni, niinhän siinä sitten kävi, että nyt ei pala kumpikaan rekkarinvalo enään. En siis ollut laittamassa uusia paikalleen, vaan kokeilin vaihtaa olemassa olevia päittäin, joskos toinen heräsi.
Lopputulos, ei pala kumpikaan.

Missä sijaitsee rekkarivalojen sulake? Ohjekirja kun ei tätä mulle viitsi kertoa.
 
Penguin sanoi:
Ei ole sulaketta. Vaihda ehjät polttimot tilalle, niin auto tunnistaa ne ja palavat taas.

Oke. Täytyy mestästää sellaset sitten. Sinänsä kumma, kun edes se ehjä ei nyt sit pala. Vaihdoin puolia ja se ehjä räpsähti pari kertaa ja pimeeksi meni.
 
Kannattaa laittaa ihan sellaista perinteistä tyyliä sinne sen verran, että auton systeemi ymmärtää, että siellä on ehjät polttimot. Noiden LEDien kanssa voi tulla myös sellaista häiriötä, että auton suojamekanismi kuvittelee polttomoiden olevan rikki, eikä siksi anna sähköä. Noissa voi myös olla mitä kummallisimpia riippuvuuksia että, jotka sitten näkyvät, kun se kytkee jonkun piirin pois käytöstä.
 
Penguin sanoi:
Kannattaa laittaa ihan sellaista perinteistä tyyliä sinne sen verran, että auton systeemi ymmärtää, että siellä on ehjät polttimot. Noiden LEDien kanssa voi tulla myös sellaista häiriötä, että auton suojamekanismi kuvittelee polttomoiden olevan rikki, eikä siksi anna sähköä. Noissa voi myös olla mitä kummallisimpia riippuvuuksia että, jotka sitten näkyvät, kun se kytkee jonkun piirin pois käytöstä.

Juu, tarkoitus hakea ihan normi 5w5(?) lasikantapolttimot. Vai mitkä ne oli?
 
Tuollaiset on hyvä olla itsellä jemmassa, vaikka vaihtaisikin LEDit tilalle. Jos nimittäin LEDien kanssa käy niin, että tulee jokin liiallinen kuormitustilanne, niin joissain tilanteissa tarvitaan käytännössä hehkulankapolttimo, jolla saadaan tilanne resetoitua normaaliksi.
 
Muutamat kuvat faceliftistä päässeet maailmalle:

Peugeot-308-Facelift-01.jpg


Peugeot-308-Facelift-02.jpg


Peugeot-308-Facelift-03.jpg


Peugeot-308-Facelift-04.jpg


Peugeot-308-Facelift-05.jpg


Peugeot-308-Facelift-06.jpg


Peugeot-308-Facelift-07.jpg


Moottoriosastolla bensakoneet saavat lisää tehoa. THP:stä tulee 225/230 hv versio GT-malliin, nähtäväksi jää mitä GTI:hin keksivät ja R:ää odotellaan edelleen. Puretechistä olisi tuloillaan 150 hv versio, jollain aikavälillä ja pikkudieselit kutistuvat 1,5-litraisiksi, mutta samalla teho nousee 120 hv -> 130 hv.
 
Tuli mieleen, että puristetaanko se 150 hv nykyisestä 1.2 puretechista. Volkkari mm. suurensi  iskutilavuutta  1.4 -> 1.5.
 
Onneksi ei ole pakko kenenkään ostaa. Tuohon kun tottuu, niin muiden autojen mittaristot on kuin jostain kivikaudelta. Mutta tosiaan, älkää ostako.
 
Kuvassa on tehokkaasti häivytetty se nopeus ja rundimittareiden väliin jäävä näyttö. Saisivat kyllä tähänkin tuoda tuon täysin digitaalisen näytön, joka jo 3008:ssa on, vaikka Peugeotin tapaista ei olekaan ollut näin "suuria" muutoksia tehdä faceliftissä.

hessu208 sanoi:
Tuli mieleen, että puristetaanko se 150 hv nykyisestä 1.2 puretechista. Volkkari mm. suurensi  iskutilavuutta  1.4 -> 1.5.

Nykyisestä tai tulevasta. Ei ehdi tähän faceliftiin vielä tuo moottori, mutta 2018 pitäisi Trémeryssä olevan PSA:n moottoritehtaan alkaa valmistaa 1,2-litraisia ahdettuja moottoreita ja huhut PSA:n sisältä kertovat että tehovaihtoehdot tulisivat olemana 110, 130 ja 156 hv, kaikki samasta 1,2-litraisesta lohkosta. Tämä Puretech 150 (tai 156) tulisi korvaamaan nykyisen THP 165:sen ja sen minkä häviäisi tehossa, voittaisi keveydessä. Muutoksella pyritään siihen, että pienemmät automallit voitasiin suunnittella käyttämään yksiomaan yhtä ja samaa kolme sylinteristä moottoria, tehoversiosta riippumatta ja siten säästettäisiin kustannuksissa. Tuon 156 heppaisen yläpuolelle tulisi vielä hybridi, jossa on lisäksi 80 hv sähkömoottori, joka sitten korvaisi nykyiset pikkuautomallien GTI-versiot, ainakin tehojen suhteen.
 
Penguin sanoi:
Kuvassa on tehokkaasti häivytetty se nopeus ja rundimittareiden väliin jäävä näyttö. Saisivat kyllä tähänkin tuoda tuon täysin digitaalisen näytön, joka jo 3008:ssa on, vaikka Peugeotin tapaista ei olekaan ollut näin "suuria" muutoksia tehdä faceliftissä.
Eli näyttö tulee pysymään samanlaisena kuin nykymallissa? Ei tosiaan tuossa kuvassa näy mitään.
Harmi ettei tule digimittaristoa.
 
Poikkesin Tampereen Veholla lauantaina ja kyselin myyjältä 308 SW saatavuutta. Sanoi, että joskus syksyllä tulee facelift mallia ja nykyisistä ei enää oteta vastaan tehdastilauksia.

Veholta löytyy muutamia Active- malleja nopeaan toimitukseen.