https://tummennuskalvot.fi/

Peugeot 308 GTi (2015-)

Kennedy

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
31.12.2013
http://www.autoblog.com/photos/peugeot-308-r-concept-frankfurt-2013/

peugeot-308r-paris-2014.jpg


Kummasti tässä parin viimevuoden aikana on alkanut pösökin ulkonäkö näyttää hyvälle.
Jos tämän yksivärisenä saa niin voisin kuvitella melkein ajavanikin tuollaisella.




viilattu otsikkoa - juupeli  :)
 
Kennedy sanoi:
Kummasti tässä parin viimevuoden aikana on alkanut pösökin ulkonäkö näyttää hyvälle.
Jos tämän yksivärisenä saa niin voisin kuvitella melkein ajavanikin tuollaisella.
Onpas ärmyn (ja hyvän) näköinen pösö! Edellisestä olikin aikaa.  :rolleyes:
 
Kuvahan on vuoden vanha. Pariisissa esiteltiin tuon pohjalta GT ja ensi keväänä pitäisi olla esittelyssä GTI (250hv) ja siihen R performance pack (+20hv). Ulkonäkö tuskin on kaukana tuosta R-konseptista.
 
Nuo valot on jo myyntiautoissa ja näkyvät yhtenä valkoisena nauhana. Toki Audihan tuon aloitti, mutta millaiset ne huomiovalot sitten pitäisi olla.
 
Linkin osoitteessa lukee GTI, mutta tuo on GT, kuten linkin takaa löytyvässä tekstissäkin mainitaan. GTI esitellään myöhemmin.
 
Penguin sanoi:
Nuo valot on jo myyntiautoissa ja näkyvät yhtenä valkoisena nauhana. Toki Audihan tuon aloitti, mutta millaiset ne huomiovalot sitten pitäisi olla.
Ei niitä tarvis olla tollasella mittakaavalla.
Umpioissa pienet lasikantaset polttimot  :D
 
Lasikantaiset hehkulamppu- tai halogeenipolttimot ovat katoavaa kansanperinnettä. Toki voihan ne huomiovalot tehdä kuten Toyotalla on ainakin hybridi-malleissa, että ne hädin tuskin havaitsee.
 
Penguin sanoi:
Lasikantaiset hehkulamppu- tai halogeenipolttimot ovat katoavaa kansanperinnettä.

Tulee vaan mieleen, että mitä tapahtuu siinä kohtaa kun ledit alkaa hajoamaan noista umpioista. Siinä kun ei ole mitään vaihdettavaa osaa enää.
Jossain kohtaa loppuu umpioidenin saaminen.
 
Kennedy sanoi:
Tulee vaan mieleen, että mitä tapahtuu siinä kohtaa kun ledit alkaa hajoamaan noista umpioista. Siinä kun ei ole mitään vaihdettavaa osaa enää.
Jossain kohtaa loppuu umpioidenin saaminen.

Siinä vaiheessa on varmaan vierähtänyt sen verran monta vuotta auton valmistumisesta, että alkuperäisen ledirimpsun voi korvata motonetin kympin ledisatsilla ilman suurta omantunnon tuskaa :rolleyes:
 
Itse arvelisin, että ei mene montaa vuotta, kun tähän kiinnitetään huomiota viranomaistaholla ja pakotetaan standardoimaan myös LED-polttimot ja tekemään niistä vaihdettavia. Noita palaneita ledejä näkee nytkin jo esittelyautoissa, puhumattakaan vuoden-kaksi vanhoissa autoissa. Pari pösöä olen nähnyt, pari Toyotaa ja useamman Audin joissa osa ledeistä on jo hajonnut. Umpiot ovat varaosana aivan poskettoman hintaisia ja toistaiseksi sen vaihtaminen on ainoa laillinen tapa korjata nuo. Toki yleisimpiin malleihin tulee tarvikeumpioita ja ehkä noihin korjaustekniikkakin kehittyy muutamassa vuodessa.

Tuota jos pelkää, niin yhtään harvinaisempaa mallia ja varustelua pitää välttää ja pysytellä siinä mahdollisimman perusvarustellussa ja yleisessä automerkissä ja mallissa, jolloin tarviketarjonta on runsaampaa ja myös purkuosatarjontaa riittää.
 
Penguin sanoi:
Linkin osoitteessa lukee GTI, mutta tuo on GT, kuten linkin takaa löytyvässä tekstissäkin mainitaan. GTI esitellään myöhemmin.
Minkähänlainen se mahtaa olla? Tuskin tulee ainakaan farkkuversiota? Kylläpä PSA jaksaa hyödyntää tuota 1,6 -litraista pataa vuodesta toiseen. Mahtaako jakopää kestää jo paremmin? Ainakin litratehot joissain versioissa on jo aika kunnioitettavat. Mitenkähän se Pure tech -moottoriperhe laajenee...uusi isompi motti olisi jo paikallaan tuon 1,6-litraisen tilalle.
 
Johonkin ne konseptin makeat muodot on taas saatu hukattua, mutta ei nyt sentään kirveellä ole veistetty tämäkään. Mallinimi on sitten 308 GTI ja ensiesittely tapahtuu Goodwoodissa 25.6. Näin R jätettiin odottamaan vielä tätäkin rajumman version esittelyä, joskin 327 kW:n nelivetoinen R Hybrid tulee olemaan konseptimallina esillä myös Goodwoodissa.

Tekniikka on RCZ R:stä tuttua eli etuveto, 199 kW / 330 Nm, Torsen tasauspyörästön paikalla. RCZ:aan verrattuna rengastus on muuttunut entistä suuremmaksi, ollen nyt 255/35R19. "Paikalliselle" BP:n huoltoasemalle oli pysähtynyt Ranskan kilvissä oleva 308 GTI, josta myös muutama kuva maistiksi:

308 GTI 01.jpg


308 GTI 02.jpg


308 GTI 03.jpg


308 GTI 04.jpg


308 GTI 05.jpg

 
Rumat on vanteetkin, ja ihan liikaa teinituuninkin tyylillä on tätä varusteltu. En ostaisi, vaikka perusauto toki kelpaisi.
 
Peugeotin huollon nettipalvelusta löytyy kaksi eri tehoversiota GTI:stä: 250 hv ja 270 hv.

Olishan nuo helmat voinut oikeasti muotoilla, eikä tuollaisia hirveitä lippoja laitella, mutta muoti näkyy olevan tuollainen. Ovat siinä varmaan vain CO2-lukemia vähentämässä, kun eivät varsinainen kaunistus ole. Sitä ei tosin ole tämä ankean harmaa värikään.
 
En mä nyt äkkiseltään näe ihan kummoisampaa, eikös tuo mene samaan luokkaan Golf GTI:n kanssa. Samaan tapaan väännetään joka konsernissa näitä "sporttisia".
Vanteet voi vaihtaa.
 
On kai tuossa joku hepo enemmän kuin Golfissa ja vähemmän kuin Leon Cuprassa. Veikkaan että pösöille tyypilliseen tapaan, liikkuu kuin täi tervassa, verrattuna muihin saman tehoisiin.
 
Sama 1,6-litrainen kone kuin RCZ R:ssä. RCZ:sta tehtiin myös 30 kappaleen erikoismalli, jossa samasta koneesta otettiin 300 hv.
 
ihan hyvännäköinen , tosin väri on toyotasta  ;)
Ja ei minusta tarvi yhtään lisää litroja koneeseen .
 
On kyllä ihan nätin näköinen peli. En ole koskaan kuvitellut Pösöä hankkivani (no fillari on kylläkin pösö), mutta jos tämä tulee, niin voisin Cupran vaihtaa. Tämä nimittäin näyttää vähän Cup Racerilta, joten kelvannee. On tässä toki vielä muutama mutta...