Peugeotin uusi 3008 siirtyy 2008:n tapaan crossover luokasta enemmän perinteiseksi city maasturiksi.
Muotoilu on Peugeot tyylisesti rohkeaa. Erityisesti sisätilat katsottuani totesin ensin "aijaa, tämä on vielä konseptiauto ei valmiilla ohjaamolla", mutta varsinkin ratin takaa löytyvä ikiaikainen Peugeotin vakkarin säädin osoittaa, että ihan valmis ohjaamo se onkin.
Ranskalaisuuttakin autosta Moottorin mukaan löytyy:
Uutena toimintona autosta löytyy i-Cockpit Amplify -nappula, joka valmistajan mukaan hyväilee melkein kaikkia aisteja: näköä muovaamalla sisävalaistuksen väriä ja kirkkautta, kuuloa muokkaamalla äänentoiston taajuuskorjainta, kosketusta aktivoimalla penkkien hieronnan ja hajuaistia kiitos auton parfyymijärjestelmän. Peugeotin mukaan järjestelmä antaa autossa matkustaville kyvyn ”ylittää nautinnon rajat”, mikä kuulostaa vähintäänkin arveluttavalta.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uusi-peugeot-3008-kilpailu-katumaastureista-kiristyy/
Muuten tuo ohjaamo näyttää kosketusnäytöillä, digimittaristolla (joka on muuten tismalleen samankokoinen 12,3" kuin Audissa ja Volkkarissa, eli onko Rightwaren käsialaa?) ja ainakin kuvissa laadukkailla materiaaleilla varustettuna aika näyttävä. Myös ääni järjestelmään on Peugeotin mukaan kiinnitetty huomiota:
For the first time ever on a production car, the French acoustics gurus at Focal will install a factory-fitted sound system with 10 speakers, subwoofer, and a 12-channel amplifier. The high-end audio system has a total power of 515 watts and aims to deliver crystal clear sound.
http://www.motor1.com/news/62936/20...RSS&utm_medium=referral&utm_campaign=RSS-all-
Hassusti missään ei puhuta nelivedosta mitään. Ainakin pienempi 2008 on wannabe-SUV sillä nelivetoa siihen ei saa lainkaan. Aika hassua jos tämä isompikin auto on aina etuvedolla varustettu, varsinkin kun maavaraa ja alamäkihidastinta muuten mainostetaan.
Itseäni nämä pienet SUV:t kiinnostavat, mutta lähinnä nelivetoautomaattina. Seat Atecaan sellaisen saa (1.4TSI DSG 4drive) ja Ateca on selvästi nätimpi ulkoa, mutta kuvissa 3008 vie sisätiloissa selkeän voiton ja kabiini onkin itselleni se tärkeämpi valintakriteeri.
Täydennetty otsikkoa - pokkus




Muotoilu on Peugeot tyylisesti rohkeaa. Erityisesti sisätilat katsottuani totesin ensin "aijaa, tämä on vielä konseptiauto ei valmiilla ohjaamolla", mutta varsinkin ratin takaa löytyvä ikiaikainen Peugeotin vakkarin säädin osoittaa, että ihan valmis ohjaamo se onkin.
Ranskalaisuuttakin autosta Moottorin mukaan löytyy:
Uutena toimintona autosta löytyy i-Cockpit Amplify -nappula, joka valmistajan mukaan hyväilee melkein kaikkia aisteja: näköä muovaamalla sisävalaistuksen väriä ja kirkkautta, kuuloa muokkaamalla äänentoiston taajuuskorjainta, kosketusta aktivoimalla penkkien hieronnan ja hajuaistia kiitos auton parfyymijärjestelmän. Peugeotin mukaan järjestelmä antaa autossa matkustaville kyvyn ”ylittää nautinnon rajat”, mikä kuulostaa vähintäänkin arveluttavalta.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uusi-peugeot-3008-kilpailu-katumaastureista-kiristyy/
Muuten tuo ohjaamo näyttää kosketusnäytöillä, digimittaristolla (joka on muuten tismalleen samankokoinen 12,3" kuin Audissa ja Volkkarissa, eli onko Rightwaren käsialaa?) ja ainakin kuvissa laadukkailla materiaaleilla varustettuna aika näyttävä. Myös ääni järjestelmään on Peugeotin mukaan kiinnitetty huomiota:
For the first time ever on a production car, the French acoustics gurus at Focal will install a factory-fitted sound system with 10 speakers, subwoofer, and a 12-channel amplifier. The high-end audio system has a total power of 515 watts and aims to deliver crystal clear sound.
http://www.motor1.com/news/62936/20...RSS&utm_medium=referral&utm_campaign=RSS-all-
Hassusti missään ei puhuta nelivedosta mitään. Ainakin pienempi 2008 on wannabe-SUV sillä nelivetoa siihen ei saa lainkaan. Aika hassua jos tämä isompikin auto on aina etuvedolla varustettu, varsinkin kun maavaraa ja alamäkihidastinta muuten mainostetaan.
Itseäni nämä pienet SUV:t kiinnostavat, mutta lähinnä nelivetoautomaattina. Seat Atecaan sellaisen saa (1.4TSI DSG 4drive) ja Ateca on selvästi nätimpi ulkoa, mutta kuvissa 3008 vie sisätiloissa selkeän voiton ja kabiini onkin itselleni se tärkeämpi valintakriteeri.
Täydennetty otsikkoa - pokkus