https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Peugeot 3008 III (2023->)

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Kaksi vuotta 3008 II faceliftin jälkeen eli 2023 Peugeotilta tulee uusi 3008 III, joka valmistetaan nykyisestä EMP2-perusrakenteesta edelleen kehitetylle eVMP-perusrakenteelle. Merkittävää tässä uudessa rakenteessa on, ettei se tue lainkaan pelkkää polttomoottorivoimalinjaa, vaan on aina jollain tavalla sähköinen.

eVMP-rakenne on suunniteltu etu-ja nelivetoisille voimalinjoille 250 kW:iin asti ja tukee akkukokoja 60 kWh:sta 100 kWh:iin, tarjoten SUV-koriselle autolle 400-650 km toimintasäteen. Alusta tukee myös hybridi ja plug-in-hybridivoimalinjoja, joten pelkkää sähköön ei tarvitse tyytyä tulevaisuudessakaan. PSA:n tavoite on kuitenkin, ettei se valmista vuoden 2025 jälkeen lainkaan pelkällä polttomoottorivoimanlähteellä olevia autoja.

PSA pystyy jo nyt valmistamaan kaikki CMP- ja EMP2-rakenteisiin pohjautuvat autot samalla tuotantolinjalla ja tarkoitus on jatkossakin toimia näin, vaikka EMP2 vaihtuu evoluutiossa eVMP:ksi ja CMP:stä tulee eCMP, toteuttaen aina sähköisen voimalinjan myös pienemmissä autoissa.
 
Penguin sanoi:
nykyisestä EMP2-perusrakenteesta edelleen kehitetylle eVMP-perusrakenteelle

Täytyy toivoa, että perusrakenteen hyvät puolet säilyvät. Itse olen mieltynyt tämän perusrakenteen pohjalle tehtyihin autoihin, en mihinkään yksittäiseen malliin -- oletettavasti tuossa on siis onnistuttu suunnittelemaan jotain omien preferenssien suhteen oikein.

Luultavasti mitään dramaattisia muutoksia ei ole tarvinnut tehdä, kun ainakin mitoitusmielessä jo EMP2:ssa kuvien perusteella olisi runsaasti tilaa lattian alla akuille.
 
Nyt on otettu jotain punaviiniä vahvempaa, kun tätä on piirrelty. Jos ei huomioida sitä, että ilmanvastuksen on oltava järkyttävä näillä muodoilla, eikä aivan hirveän näköisiä vanteita, niin tämähän on kaikessa hirveydessään jopa ihan tyylikäs.

Kuvat Stellantiksen 8.9.23 klo 14 julkaisemasta tiedotteesta.

PEUGEOT_E_3008_2309STYP_103_FR.jpg

PEUGEOT_E_3008_2309STYP_143_FR.jpg

PEUGEOT_E_3008_2309STYP_202_FR.jpg
PEUGEOT_E_3008_2309STYP_222_FR.jpg
 
Olikos voimalinjasta vielä tietoa? Paljonko akkua ja millaiset moottorit?

Peugeot said the e-3008 will offer a choice of three powertrains, including a dual-motor, four-wheel-drive option – a first for the brand. It has also promised a range of up to 435 miles from the variant with the largest battery.
The French firm will publish further details on 12 September.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/peugeot-e-3008

Eli jotain uutta on tulossa..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Julkkari on tiistaina 12.9.2023. Tässä kanssa ihan hyvin kirjoitettu artikkeli näillä alustavilla tiedoilla:


Voisi kuvitella, että ihan hyvä auto voi tulla ja tässä on nyt se uusi sähköautojen Stellantis Medium pohja. Mutta en usko, että Stellantis saa laitettua tuotantokustannuksia tarpeeksi alas, joten varmaan hinta ei tule kovin kilpailukykyinen olemaan.
 
Kuttaperkkaa joka puolella, helppo pitää puhtaana?

Kangasta oma silmä tuossa näkee, kuten oli vanhassakin mallissa. Ei sitä sotkea kannata tietty, mutta en kyllä ole missään omista autoistani onnistunut oviverhoiluita tai kojelautaa sotkemaankaan. Keskikonsolin kangaskaistale tuossa lie herkin, jos on kovin rasvainen iho ja tuossa lepuuttaa.
 
Ne mutta autossa vallitseva infernaalinen pöly - pianopinnassa näkyvä - imeytyy huokoisiin pintoihin.

En nyt jaksa tästä tikusta vääntää asiaa, mutta kun takana on kuitenkin monta autoa joissa kangasta on verhoilussa ollut, niin mitään ongelmaa niistä ei ole muodostunut. Jos kankaan kuitenkin ongelmaksi kokee, niin markkinoilta löytyy runsaasti täysmuoviverhoiltuja autoja keinonahkapenkeillä ja kumimatoilla.
 
Vaan eipä siihen liikkeessä varvitse kosketella.
Ei tietysti, mietin vaan että 2008 tuo on ainakin itselle helpommin sijoitettu ja kun ajoasento on ehkä hivenen "rento" niin jos täytyisi edes takas autoa liikutella niin tuonne ratin taakse ylettääkseni joutuisin varmaan nojata eteen..

Eipä tuo kyllä kynnyskysymykseksi auton ostolle nousisi, hinta ehkä saattaakin..
 
Nyt tämä on julkaistu:


700 km toimintamatka ja 160 kW lataus kuulostaa kyllä hyvältä ja kieltämättä näyttääkin aika hyvältä
 
Voimalinjat ja sisusta näyttää molemmat hyviltä, harmi että ulkoa tuommoinen kananmuna. Ehkä 5008 passaisi enemmän omaan makuun ja tarpeeseen.

Kaikkinensa sähköautojen osalta tuo rajanveto "premiumin" ja "tavisten" välillä on vähän hankala, sen verran kustannussäästöjä tehty esimerkiksi Bemarin ja Mersun pikkusähkiksissä ettei niitä sormikopelolla enää erota ns. kalliimmiksi tuotteiksi. Vielä kun varustelussa ei juuri saa mitään spesiaalia aikaan, niin hankalaksi menee hintaerojen perustelu. Toki, noita hintaerojakaan ei enää liiemmin ole. 😅
 
Pitääköhän noi etu- ja takapyörien vanteet asentaa keskenään aina samaan asentoon...
 
Kai noita muutama myydään jos hintatiedot pitävät paikkansa. Mutta vain muutama 🤔