2
208-urban soul
Vieras
Nyt kun autoon on ehtinyt tutustua niin otin työn alle äänieristyksen parantamisen.
Huomasin matkustajan puolella jalkatilan äänieriste uretaani/vaahtomuovimatto ei sovitu pyöräkotelon päälle jalkatilassa, vaan matto on liian lyhyt ja tekee lommon, jonka alta ääni pääsee lokasuojasta suoraan matkustamoon.
Viilsin maton lommon halki ja liimasin maton alle pyörakoteloon ääniristemattoa from Biltema.
Autosta tuli jo pelkästään tällä huomattavasti hiljaisempi.
Lisäksi takalokarit kannattaa vuorata matolla. Niihin pääsee helposti käsiksi kippaamalla penkit ja poistamalla yhden niitin sivuverhoilusta jolloin matto tulee taka pyöräkoteloiden päältä pois matkustamon puolelta.
Lisäksi moottiritilan matto ei myöskään ole yläreunastaan kiinni, koska mitään kiinnikkeitä ei siinä ylhäällä edes ole.
Tänne työnsin väliin myös moottoritilaan tarkoitettua äänieristemattoa ja äänet hiljenivät merkittävästi.
Kuljettajan jalkatilaan ei oikein saa mitään laitettua, koska siellä matot tukevasti paikallaan, eikä vastaavaa matto ongelmaa siellä ole.
Huomasin matkustajan puolella jalkatilan äänieriste uretaani/vaahtomuovimatto ei sovitu pyöräkotelon päälle jalkatilassa, vaan matto on liian lyhyt ja tekee lommon, jonka alta ääni pääsee lokasuojasta suoraan matkustamoon.
Viilsin maton lommon halki ja liimasin maton alle pyörakoteloon ääniristemattoa from Biltema.
Autosta tuli jo pelkästään tällä huomattavasti hiljaisempi.
Lisäksi takalokarit kannattaa vuorata matolla. Niihin pääsee helposti käsiksi kippaamalla penkit ja poistamalla yhden niitin sivuverhoilusta jolloin matto tulee taka pyöräkoteloiden päältä pois matkustamon puolelta.
Lisäksi moottiritilan matto ei myöskään ole yläreunastaan kiinni, koska mitään kiinnikkeitä ei siinä ylhäällä edes ole.
Tänne työnsin väliin myös moottoritilaan tarkoitettua äänieristemattoa ja äänet hiljenivät merkittävästi.
Kuljettajan jalkatilaan ei oikein saa mitään laitettua, koska siellä matot tukevasti paikallaan, eikä vastaavaa matto ongelmaa siellä ole.