- 22.5.2016 klo 09:55 / Perus-vai metallin(helmiäis)valkoinen?
Lakkapinnan osalta ei voi verrata erimerkkisiä autoja, sillä käytetyt tuotteet ovat erilaiset. Lakan tai maalin paksuudella ei tuossa ole mitään merkitystä, vaan suurin ero tulee siitä minkälainen se lakkapinta siinä todellisuudessa on, miten se on kuivunut ja kovettunut ja miten se on suojattu sekä miten suojaus on pysynyt. Tekijöitä on paljon...
En tahdo mitenkään tuota merkkikorjaamokäyntiäsi vähätellä Audien osalta, mutta uskallan jotenkin olla eri mieltä tuosta lakkakerrosten määrässä näissä konsernituotteissa. Koko auton maalausjärjestelmän paksuudet kun ovat 80-140um (mikrometriä, n. 0.08-0.14mm), niin tuossa kerrospaksuudella tai kerrosten määrällä ei tehdä sitä pesua parantavaa eroa. Erikois/tehosteväreissä on joissain tapauksissa useampi kerros väriä ja tehostetta, mutta lakkaa päällä vain se yksi. Toinen asia on se, miten nuo sitten korjaamolla korjausmaalataan - se on kuitenkin eri yhdistelmillä tehtävää hommaa kuin tehtaalta tullessa, ja siellä on aina mahdollisuus virheisiin niin värin kun työnkin osalta. Tehtaan korjausohjeiden mukaan kirkaslakan paksuus olisi n. 50-60um oikein tehtynä. Se miten tuo kerros saadaan kuivumaan ja kovettumaan on avain siihen miten helppo se on jatkossa hoitaa ja ylläpitää.
JOS tahtoo helpottaa elämäänsä, niin pinnoitteet on paras keino helpottaa elämää auton ylläpidon kanssa. Tuotteita on laidasta laitaan, lyhytkestoisimmat jopa detaileri-tasoisia, parhaat ihan akryylilakkoja, jotka suojaavat oikeasti.
Olen töissä joutunut ja saanut perehtyä teräspinnotteiden maailmaan viimeisen vuoden aikana, eikä tuo taannoinen auton maalauskeissi yhtään mielenkiintoa vähentänyt lajia kohtaan. Maalausjärjestelmissä ON eroa, ja niiden korjattavuuksissa on eroja, mutta aletaan puhua kohta jo niin hifiasioista, että hirvittää.. Pitääkö tässä ottaa mikroskooppi käteen ja käydä teille kuvaa kiveniskemästä näppäämässä?
En tahdo mitenkään tuota merkkikorjaamokäyntiäsi vähätellä Audien osalta, mutta uskallan jotenkin olla eri mieltä tuosta lakkakerrosten määrässä näissä konsernituotteissa. Koko auton maalausjärjestelmän paksuudet kun ovat 80-140um (mikrometriä, n. 0.08-0.14mm), niin tuossa kerrospaksuudella tai kerrosten määrällä ei tehdä sitä pesua parantavaa eroa. Erikois/tehosteväreissä on joissain tapauksissa useampi kerros väriä ja tehostetta, mutta lakkaa päällä vain se yksi. Toinen asia on se, miten nuo sitten korjaamolla korjausmaalataan - se on kuitenkin eri yhdistelmillä tehtävää hommaa kuin tehtaalta tullessa, ja siellä on aina mahdollisuus virheisiin niin värin kun työnkin osalta. Tehtaan korjausohjeiden mukaan kirkaslakan paksuus olisi n. 50-60um oikein tehtynä. Se miten tuo kerros saadaan kuivumaan ja kovettumaan on avain siihen miten helppo se on jatkossa hoitaa ja ylläpitää.
JOS tahtoo helpottaa elämäänsä, niin pinnoitteet on paras keino helpottaa elämää auton ylläpidon kanssa. Tuotteita on laidasta laitaan, lyhytkestoisimmat jopa detaileri-tasoisia, parhaat ihan akryylilakkoja, jotka suojaavat oikeasti.
Olen töissä joutunut ja saanut perehtyä teräspinnotteiden maailmaan viimeisen vuoden aikana, eikä tuo taannoinen auton maalauskeissi yhtään mielenkiintoa vähentänyt lajia kohtaan. Maalausjärjestelmissä ON eroa, ja niiden korjattavuuksissa on eroja, mutta aletaan puhua kohta jo niin hifiasioista, että hirvittää.. Pitääkö tässä ottaa mikroskooppi käteen ja käydä teille kuvaa kiveniskemästä näppäämässä?