https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Passat B7:n uusi hinnoittelu

Pekka P

Yhdistyksen jäsen
Klassikkoainesta
Liittynyt
22.12.2013
Poistuva Passat on saanut mielestäni varsin kilpailukykyiset hinnat. Esim. hinnat alkaen on sekä bensa- että dieselpuolella Variantia 28900 e. Tuolta pohjalta esim. 1.6 TDI:n saa reilulla 32.000 e:lla jo ihan mukavin varustein. Käytännössä samoissa hinnoissa Golf Variantin kanssa ja itse päätyisin niistä kyllä Passattiin.
 
Pekka P sanoi:
Poistuva Passat on saanut mielestäni varsin kilpailukykyiset hinnat. Esim. hinnat alkaen on sekä bensa- että dieselpuolella Variantia 28900 e. Tuolta pohjalta esim. 1.6 TDI:n saa reilulla 32.000 e:lla jo ihan mukavin varustein. Käytännössä samoissa hinnoissa Golf Variantin kanssa ja itse päätyisin niistä kyllä Passattiin.

Tuohon rahaan kun saisi vielä moottorin niin alkaisi kiinnostamaan, 2-litrasen saa vain nelivedon kanssa niin hinta pompsahtaa ja pikkudisulla tuon kanssa ei mene kuin järki :rolleyes: Mutta jos vaihtoehtoina olisi pasuuna tai Golf tuolla tekniikalla niin ehdottomasti mieluummin Passat.
 
Karvis sanoi:
Tuohon rahaan kun saisi vielä moottorin niin alkaisi kiinnostamaan, 2-litrasen saa vain nelivedon kanssa niin hinta pompsahtaa ja pikkudisulla tuon kanssa ei mene kuin järki :rolleyes:
Kyllä hinnastossa on tällaiset:
Highline 2,0 TDI 103 kW (140 hv) BlueMotion Technology DSG-automaatti
Highline 2,0 TDI 130 kW (177 hv) BlueMotion Technology DSG-automaatti

Ensinmainittu tosin kustantaa 5 tonnia pikkudieseliä enemmän ja tehoversio vielä 4 tonnia lisää joten 177-heppaisen 9200eur:n hintaero 1,6 -litraiseen verrattuna tuntuu melkoisen jäätävältä..

Vai tarkoititko 2-litraista bensaturboa..?
 
Antza sanoi:
Kyllä hinnastossa on tällaiset:
Highline 2,0 TDI 103 kW (140 hv) BlueMotion Technology DSG-automaatti
Highline 2,0 TDI 130 kW (177 hv) BlueMotion Technology DSG-automaatti

Ensinmainittu tosin kustantaa 5 tonnia pikkudieseliä enemmän ja tehoversio vielä 4 tonnia lisää joten 177-heppaisen 9200eur:n hintaero 1,6 -litraiseen verrattuna tuntuu melkoisen jäätävältä..

Vai tarkoititko 2-litraista bensaturboa..?

Vain noissa tilauskannassa olevat autot. Vai näenkö väärin?

Näin väärin  :eek: Mutta hintaeroa on enemmän kuin 5ke... Mielestäni..
 
Skula sanoi:
Mutta hintaeroa on enemmän kuin 5ke... Mielestäni..
Sedanissa 1,6 --> 2,0 maksaa 4917,39eur ja tehoversio 4381,99eur lisää.
Farkussa vastaavasti 4743,19eur ja 4475,41eur.
 
Antza sanoi:
Kyllä hinnastossa on tällaiset:
Highline 2,0 TDI 103 kW (140 hv) BlueMotion Technology DSG-automaatti
Highline 2,0 TDI 130 kW (177 hv) BlueMotion Technology DSG-automaatti

Ensinmainittu tosin kustantaa 5 tonnia pikkudieseliä enemmän ja tehoversio vielä 4 tonnia lisää joten 177-heppaisen 9200eur:n hintaero 1,6 -litraiseen verrattuna tuntuu melkoisen jäätävältä..

Vai tarkoititko 2-litraista bensaturboa..?

Ei vaan luxline varustelua ei saa kuin noihin nuhapumppuihin ja 2-litraseen nelikkoon.
 
Comfortline 2.0 TDI DSG näyttäis poistuneen valikoimasta.

Jos nyt olisin autoa vaihtamassa niin Passat ei olisi edes vaihtoehtokaan itselleni vaikka hinnat ovatkin alentuneet.
 
Karvis sanoi:
Ei vaan luxline varustelua ei saa kuin noihin nuhapumppuihin ja 2-litraseen nelikkoon.
Highline-mallienkien hinnat ovat laskeneet reilun pari tonnia edelliseen hinnastoon verrattuna. Eli hinnat ovat laskeneet kauttaaltaan.
 
Karvis sanoi:
Minusta hintaero 1.6TDI->2.0TDI140 on ~8500€ :rolleyes:

Karvis näkee hinnaston niin kuin minäkin...

Aika persiistä että mallit on valittu just noin... Miksei esim 1.4TSI DSG:llä? Olis varmaan myydympi, mut kai sen takia just...
 
Skula sanoi:
Karvis näkee hinnaston niin kuin minäkin...

Aika persiistä että mallit on valittu just noin... Miksei esim 1.4TSI DSG:llä? Olis varmaan myydympi, mut kai sen takia just...

Tai olisipa 2.0TDI manuaalina niin voisi aiheuttaa lievää törkeämpää autokuumetta, toisaalta parempi näin... :rolleyes:
 
Karvis sanoi:
Tai olisipa 2.0TDI manuaalina niin voisi aiheuttaa lievää törkeämpää autokuumetta, toisaalta parempi näin... :rolleyes:

Eihän tuota tehokkaampaa 2.0TDI:tä taida Suomesta saada manuaaliaskilla. Katselin itsekin sitä pitkään, mutta kun työkilometrit vähenivät sikäli paljon, että nokivasara ei ollut enää siinä vaiheessa relevantti vaihtoehto. Ihan mukavasti tämä bensamanuaalikin on palvellut ;)
 
Karvis sanoi:
Minusta hintaero 1.6TDI->2.0TDI140 on ~8500€ :rolleyes:
No joo, ymmärrän kyllä tuonkin näkökulman että paljonko pitää hinnat alkaen -mallin päälle latoa euroja että saa 2-litraisen.

Ihan tarkoituksella kyllä laskeskelin hintaeroa vertailukelpoisilla varustetasoilla että sain esille pelkän moottorin tuoman hintaeron. Enkä voinut ymmärtää että joku olisi ihan tehtaalta asti tilaamassa väkisinvaihdettavaa dieseliä..  :rolleyes:

Tästä
Karvis sanoi:
2-litrasen saa vain nelivedon kanssa niin hinta pompsahtaa
puuttui pari olennaista lisämäärettä - olisi pitänyt olla
2-litrasen keppivaihteisen Luxlinen saa vain nelivedon kanssa niin hinta pompsahtaa
.. ihan oikeasti nimittäin luin tuon niin ettet ollut löytänyt hinnastosta 2-litraista 2-vetoisena..  ;)