- 27.11.2022 klo 20:03 / Passat B7 2.0TDI Haldex ongelmaa?
Terve,
otsikonmukaisessa kulkineessa esiintyy jännä "vika".
Kilsoja takana ~175tkm.
Kun autolla lähtee paikaltaan ihan ryömimällä kävelyvauhtia ja kääntää rattia oikealle tai vasemmalle jyrkästi (vaikka kääntyy autolla tiukan 90-asteen / 180-asteen käännöksen) niin takapäässä tuntuu, että siellä olisi melkein tasauspyörästön lukko haraamassa vastaan.
Selkeästi joku vastustaa, mutta mikä?
Autosta on:
- vaihdettu Haldexöljyt 2000km sitten, koneen ja dsg öljyjen kanssa -> teki tätä jo ennen öljynvaihtoa
- skannattu VCDS:llä vikakoodit -> ei yhtään vikakoodia
- vaihdettu takapalat ja levyt -> liukutapit toimii hienosti, ei pitäisi olla jarruista kiinni
- nyt ensilumien tullessa Haldex selkeästi toimii, kun antaa mennä hetken kylkimyyryä ennen kuin avut ottavat hauskuuden pois -> ei vikakoodeja sen jälkeen kun Haldex on selkeästi laittanut vetoa peräpäähän
- nappasin ratin viereisestä kojetaulusta nro 6 sulakkeen irti, joka poistaa nelivetojärjestelmän täysin pois käytöstä ja pyörittelin autoa sitten samoin testein niin tällöin ei tuntunut mitään vastusta -> eli jotain nelivetoon ja takapäähän liittyvää mutta mitä?
Mistä etsiä seuraavaksi vikaa?
Onko siellä joku anturi, joka voi olla rikki mutta ei vain piirrä mitään virhekoodia?
Kaikki apu tervetullutta
otsikonmukaisessa kulkineessa esiintyy jännä "vika".
Kilsoja takana ~175tkm.
Kun autolla lähtee paikaltaan ihan ryömimällä kävelyvauhtia ja kääntää rattia oikealle tai vasemmalle jyrkästi (vaikka kääntyy autolla tiukan 90-asteen / 180-asteen käännöksen) niin takapäässä tuntuu, että siellä olisi melkein tasauspyörästön lukko haraamassa vastaan.
Selkeästi joku vastustaa, mutta mikä?
Autosta on:
- vaihdettu Haldexöljyt 2000km sitten, koneen ja dsg öljyjen kanssa -> teki tätä jo ennen öljynvaihtoa
- skannattu VCDS:llä vikakoodit -> ei yhtään vikakoodia
- vaihdettu takapalat ja levyt -> liukutapit toimii hienosti, ei pitäisi olla jarruista kiinni
- nyt ensilumien tullessa Haldex selkeästi toimii, kun antaa mennä hetken kylkimyyryä ennen kuin avut ottavat hauskuuden pois -> ei vikakoodeja sen jälkeen kun Haldex on selkeästi laittanut vetoa peräpäähän
- nappasin ratin viereisestä kojetaulusta nro 6 sulakkeen irti, joka poistaa nelivetojärjestelmän täysin pois käytöstä ja pyörittelin autoa sitten samoin testein niin tällöin ei tuntunut mitään vastusta -> eli jotain nelivetoon ja takapäähän liittyvää mutta mitä?
Mistä etsiä seuraavaksi vikaa?
Onko siellä joku anturi, joka voi olla rikki mutta ei vain piirrä mitään virhekoodia?
Kaikki apu tervetullutta