T
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei minkäänlaista päästöjen jälkikäsittelyä
repomies sanoi:Toivoa soppii että jotain päästölaitteita saadaan lämmittimiinkin.
HiTec sanoi:Miksi ihmeessä tuota FAP, SCR yms. tekniikkaa pitäisi nyt tuoda myös näihin lämmittimiinkin ja tappaa koko business? Tuo tulee joka tapauksessa kuolemaan ihan sitä mukaa kun autot sähköistyy, niin...![]()
repomies sanoi:Sähköauto hyötyisi diesel-lämppäristä talvisena range-extenderinä. En näe miksi sähköistyminen veisi markkinat lämmittimiltä, elleivät ranget parane oikein kunnolla.
HiTec sanoi:Koska sähköllä voidaan vaikkapa lämpöpumpputekniikalla tehdä sitä lämpöä sinne koppiin ihan niin paljon kuin halutaan.
Yksi hyvä syy pitäytyä edelleen omassa dieselissä.repomies sanoi:Sen lämpöpumpun hyöty on jokseenkin 0 tuolla Lapin kylmissä talvissa, missä ajetaan pitkiä matkoja. COP lähenee rajatta ykköstä, kun pakkasta alkaa olla vähän enempi. Silloin kun lämppäriä kaikkein eniten tarvitaan, lämpöpumppu ei auta mitään.
Ehdottomasti pitää saada tuommoiset saastelähteet kuriin. Jos se tarkoittaa sitä, että jokin lämppärityyppi ei enää ole kilpailukykyinen, niin sitten se on niin. En usko, että bensaversioista tulee merkittäviä hiukkaspäästöjä. Yksi naula lisää dieselien arkkuun.
Kyllä. Täysin hukassa tuntuu monella olevan suhteellisuuden taju, tässäkin asiassa. Montakohan PA-lämmitintä tuottaa samat hiukkaspäästöt kuin yksi matkustajalaiva? Satatuhatta vai miljoona?mvt sanoi:Äärimmäisyyksiin menevää pilkunnussintaa kun esim. ha-weba kuluttaa jonkun 0.6 L /h ja ei käy täydellä teholla koko 30-max kovilla pakkasilla 45 min. Päästöjä ei huomaa parkkipaikalla millään mittarilla paitsi jos vie nenänsä sinne pakoputken suulle.
Sande sanoi:Montakohan PA-lämmitintä tuottaa samat hiukkaspäästöt kuin yksi matkustajalaiva? Satatuhatta vai miljoona?
repomies sanoi:Koska ne saastuttavat? Minun mielestäni siinä on ihan validi syy.
Sähköauto hyötyisi diesel-lämppäristä talvisena range-extenderinä. En näe miksi sähköistyminen veisi markkinat lämmittimiltä, elleivät ranget parane oikein kunnolla.
totta.setämies-73 sanoi:Vähän off-topic, sorry, mutta kyllä täällä Kehä III:n sisäpuolella arvatenkin enemmän saastuttavat 600 neliön tonteillaan Design-taloissaan 200 päivänä vuodessa takassa puita polttavat isännät.
Vai pitäisikö ne päästää Itämereen?Kaapo sanoi:totta.
tosin täällä meillä naapurin isäntä on hieman vanhempaa polvea (kun ei ole design talo) ja polttaa kaiketi myös kaikki roskat saunanpesässä...
no täällä on ihan kierrätyspisteet muoville ja pahville ym. ihan alle 1km etäisyydellä.jkvi sanoi:Vai pitäisikö ne päästää Itämereen?
setämies-73 sanoi:Vähän off-topic, sorry, mutta kyllä täällä Kehä III:n sisäpuolella arvatenkin enemmän saastuttavat 600 neliön tonteillaan Design-taloissaan 200 päivänä vuodessa takassa puita polttavat isännät.
Penguin sanoi:Kas kun mennyt tällainen ohi, että Eberspächer on saanut 68 M€ kartellisakot kartellihinnoittelusta Webaston kanssa.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5214_en.htm
setämies-73 sanoi:Vähän off-topic, sorry, mutta kyllä täällä Kehä III:n sisäpuolella arvatenkin enemmän saastuttavat 600 neliön tonteillaan Design-taloissaan 200 päivänä vuodessa takassa puita polttavat isännät.
HiTec sanoi:Ei ole design-taloa ja tonttiakin on pikkasen enempi vaikka Kehä-III sisäpuolella asustetaankin, mutta siltikään en tunne en sitten niin pienintäkään omantunnon tuskaa noina pakkaspäivinä kun mekin tuossa Tiilerissämme sen pesällisen illassa polttelemme jo 3-4v liiterissä kuivunutta puhdasta puuta. Tosin en myöskään tunne itseäni millään muotoa ympäristörikolliseksi vaikka ihan jopa kauko-ohjattavan Webaston tuohon nykyiseen dieseliini lisävarustelistalta mukaan ruksinkin. Tietty tässä kohtaa sen verran on tavat muuttuneet, että nykyisin seka-tankkaan autoani talvisin niin että tankissa on sen 15...25% HVO:ta, jolloin tuo Webakin enempi tuoksuu kynttilälle kuin käryää nokiselle dieselille 8)