https://yliteippaus.fi/

Ostaisitko replican?

JakeS

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Vakuuttavan näköisiä replicoita näyttää tekevän mansorycars. Hintapolitiikka rapakon takana hyvinkin maltillinen. Superauto moottorista riippuen 20000-40000$.
Jos olisi ylimääräistä rahaa ja saisi rekisteröityä suomeen niin  tuollaisenhan voisi hankkia  :)
http://mansorycars.com/index.php


Otsikon kirjoitusvirhe korjattu.
-pokkus
 
"Replikasta" en tiedä mutta.. Tämä olisi ihan oman topikin ansainnut tämä : Lokariautot.

Tuommoisen Lokari pienauton minä kyllä haluaisin ostaa, jollain hienolla Porsche(/Mustang) avo korilla ja kaikilla herkuilla mitä luettelosta löytyy  8) 8) 8)
 
No en todellakaan. Kammottavia viritelmiä. Jos ei ole aitoon urheiluautoon varaa, ostettakoon jotain muuta tylsää.

Huvittavia oli lapsuudenaikanani kuplavolkkarin tekniikalla ja alustalla olevat lasikuituiset "urheiluautot" joiden aihioita valmistettiin Suomessakin. Kammottava ajatuskin joku VW 1200 bokserisäksättäjä antamassa "vauhtia" matalalle kaaralle. ;D
 
Eikö jokanen volkkari ja seatti oo replica Audista ja kummasti kelpaa?  ;D
 
LuppaKorva sanoi:
Eikö jokanen volkkari ja seatti oo replica Audista ja kummasti kelpaa?  ;D

Niin asia ei oikeasti ole. Jos katsotaan merkkien historiaa - joka tietenkään sellaisenaan ei kopioidu nykypäivään - Audi on varsin myöhään liittynyt VW-konserniin. Audin kehityshistoria periytyy DKW:stä / Auto-Unioinista, jonka Vokswagen osti. Pidin vuosikymmenet Audi-merkkiä sekundana Volkkariin verrattuna ;). Tietenkin tänään tilanne on ehkä toinen, kun VAG-konserni on nostanut Audi-rinkulat ylitse muiden. Itsekin Ingolstadin tehtaalla käyneenä voin todeta, että Audin tuotantoprosessi on - ainakin maallikon silmin - laadukas ja katseen kestävä.
 
Niin, siis Audihan on se Volkswagenin replica. ;)

Kyllä pitää todellinen autonvalmistuksen asiantuntija olla, että huomaisi jotain muuta kuin laadukasta valmistusprosessia menee sitten ihan mille autotehtaalle tahansa. Asioita tehdään vähän eri tavalla, mutta pitäisi todella pitkään seurata valmistusta ja tutustua siihen syvällisemmin kussakin tehtaassa, että osaisi sanoa missä laadulliset erot todella syntyvät.
 
Quality sanoi:
Itsekin Ingolstadin tehtaalla käyneenä voin todeta, että Audin tuotantoprosessi on - ainakin maallikon silmin - laadukas ja katseen kestävä.

Oletkos vieraillut useillakin tehtailla? Eli oliko vertailupohjaa vai ihanko vaan ensikertalaisena katselit?
 
Replicaa on tehty varsin menestyksekkäästi Ford Gt40 autosta. Usan top gearissa semmoisella ajeltiin ja kovasti kehuttiin. Onpa vielä nopeampi kuin alkuperäinen. Lisäksi tunnettuja replicoita ovat mm. Ac cobran eri variaatiot. Uskoisin näiden kelpaavan aika monelle täälläkin?
Mansoryn autoille täytyy siinä mielessä nostaa hattua, että pojat ovat paneutuneet yksityiskohtiin ja materiaaleihin. Lisäksi voimalinjaa löytyy vaativaankin makuun.
Niiltä löytyy juutuupistakin videoita mm. Laferrarista mutta tabletilla en jaksa alkaa linkkejä kaivelee. Tarpeeksi saa keskittyä kirjoittamiseenkin.
Rakennussarjat kuplan tai vastaavien alustoille joita aikoinaan myytiin olivat todella järkkyjä. Onneksi niitä ei nykyisin kukaan myy (?).
 
Itse tykkään että tässä on aika siisti replica, vaikka on sisuskaluiltaan aika kaukana alkuperäisestä:

1836824_634712703284817_6867060794865764138_o.jpg


Teoreettisella tasolla voisin vaikka ostaa, käytännössä voi sitten muut realiteetit olla hankintaa vastaan.
 
Olen ollut hyvin lähellä replikan ostamista. Taannoin jenkkireissulla tuli eteen todella hieno Porsche 356 Speedster replika, hinta Suomeen toimitettuna olisi ollut noin 18000€.

Mutta se mihin se sitten tyssäsi, oli se etten saanut selville miten replikan saisi Suomessa kilpiin -- aito ja alkuperäinen menisi valmistusvuotensa normeilla, mutta entäs 2000-luvulla valmistettu? Replika kun ei taatusti täytä mitään nykypäivän päästö- tai turvallisuusnormeja.
 
Marko_K sanoi:
Olen ollut hyvin lähellä replikan ostamista. Taannoin jenkkireissulla tuli eteen todella hieno Porsche 356 Speedster replika, hinta Suomeen toimitettuna olisi ollut noin 18000€.

Mutta se mihin se sitten tyssäsi, oli se etten saanut selville miten replikan saisi Suomessa kilpiin -- aito ja alkuperäinen menisi valmistusvuotensa normeilla, mutta entäs 2000-luvulla valmistettu? Replika kun ei taatusti täytä mitään nykypäivän päästö- tai turvallisuusnormeja.
Olisi varmadti tullut ongelmia ellei sitä ole tyyppihyväksytty edes piensarja-autona jossakin eu-maassa. Nykyisin siis on piensarja-autojen rekisteröinti Suomessakin mahdollista esim. Caterham. Paperisota ilmeisesti melko suuri mutta mahdollinen yksityishenkilöllekin. Usa-tuontien kanssa voi tavallisemmankin auton tuonti olla mahdoton jos kyseistä mallia ei ole tyyppihyväksytty mihinkään eu-maahan.
Mansorycarsin replicat ovat varmasti melko mahdoton yhdistelmä saada tässä junttilassa rekisteriin.
 
En ostaisi. Replicasta en tiedä, mutta isä ja veli saivat melkein yhtä aikaa vaihdossa vw rantakirput. Niillä sitten ajelimme -80-luvun alussa peräkkäin mp kypärät päässä. Isän kirppu oli tosi makee, suurella rahalla tehty.
 
Aika hurjaa! Kuvia katsellessa tulee mieleen, että ne olisivat aidoista otettuja. Jos ihan myytävistä, niin en voi muuta kuin ihmetellä miten heillä on mahdollista myydä noin halvalla. Johan vanteet/jarrut/airbag/moottori/vaihteisto maksavat enemmän kuin nuo myyntihinnat.

Audi R8 replika taitaa olla 100% takavetoinen;)
 
Olisin itsekin sen kannalla, että nuo kuvat olisivat aidoista. Jos olisin ostamassa replicaa, niin joku Venom GT olisi riittävän tuntematon laitos jottei sitä tunnistettaisi kovin helposti feikiksi ja Corvetten tuplaturbo antaisi varmasti kyytiäkin kohtuullisesti.

En jaksanut muuta kuin nopeasti selata ko. sivua (ensimmäisenä mieleen tulee huijaus noiden hintojen takia), mutta en löytänyt tietoa mitä pakettiin kuuluu. Putkirunko, jossa tekniikka kiinni? Onko tuossa korikin? Aika omituinen toimija. Kunhan on aikaa enemmän, niin pitää ihan kuriositeettina tutkiskella sivua.
 
Vaikka replica olisi kuinka hieno, niin pelkkä ajatus siitä ettei ole aito estää minua sellaista hankkimasta.
Tämä koskee myös kaikkia muitakin kopiotuotteita, sama kuin itse esittäisi olevan ihan jotain muuta kuin on.
 
Itse leikin kuitenkin, että Volvo on ruotsalainen (vs. kiinalainen), mutta todellisuudessa se kasataan Belgiasa. Osista tuskin monikaan valmistetaan Ruotsissa. - Onko se aito vai replica?
 
Quality sanoi:
Itse leikin kuitenkin, että Volvo on ruotsalainen (vs. kiinalainen), mutta todellisuudessa se kasataan Belgiasa. Osista tuskin monikaan valmistetaan Ruotsissa. - Onko se aito vai replica?
Noup. Replica = kopio, jäljennös.
 
Ehkä olisin ostanutkin jos olisi ollut tarjolla, niinpä päätin rakentaa sen itse alusta loppuun.
Kori on sama kuin tehdaskilpureissa, konepuolella uupuu kuivasumppu ym. pientä mutta eipä se minua haitaa koska omaan käyttöön rakennettu. Muutamia autoja kun on tullut rakennettua + moottoripyörät niin sitä arvostaa muittenkin tekemiä on ne sitten enemmän tai vähemmän aitoja.
 
Minulla on aito Howard Hughes -replica.
Hyvin on palvellut.
 
Penguin sanoi:
Itse tykkään että tässä on aika siisti replica, vaikka on sisuskaluiltaan aika kaukana alkuperäisestä:

1836824_634712703284817_6867060794865764138_o.jpg


Teoreettisella tasolla voisin vaikka ostaa, käytännössä voi sitten muut realiteetit olla hankintaa vastaan.
Tuo ei ole käytännössä replica. Siis kun pohjana on käytetty Peugeot 205 mallia josta tehty ralli look. Replica olisi silloin jos kanta-auto olisi esim. VW Golf. :)