https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Opel Vivaro-e

Kiitoksia hyvistä vinkeistä.
Toistaiseksi ongelma on se että puhelimen saa BT yhteydellä autoon eli voi soittaa mutta puhelimen 'aktivointi' apissä ei mene läpi millään.
Pitää kokeilla ensi viikolla tuorein 'voimin'.
Poistan kaikki autot apistä ja lisään yhden ja yritän aktivoida sen ensin. Jos se onnistuisi niin lisään pari muuta vähän myöhemmin.
 
Viikonlopun jälkeen sain jo yhden kolmesta aktivoitumaan eli nyt sitten ajellaan 'useampi 20minuutin matka' jotta etähallinta on sitten käytettävissä.
Toisen kappaleen kanssa aktivointi ei onnistunut vaikka tein samalla tavalla kuin ensimmäisen. Yrittääpähän tätä joskus uudelleen.
Ohan tämä aika kökkö toteutus softassa.
Ja kolmas on edelleen huollossa. Vikakoodi on DC-DC muuntimessa ja autoa saa ladattua pikalaturilla, mutta ei AC-latauksessa. Auto odottaa nyt sitten tekijää että saataisiin korjausta eteenpäin... Nämä kesälomat ja täynnä olevat varauskirjat. Saanekko sitten varaosia kun niiden aika tulee.
 
^jatkoa.
sijaisauto saatu käyttöön mutta korjausaikataulua ei voitu luvata.
Voi mennä viikkoja tai kuukausia...
Dc-dc muunnitimet taitavat mennä HP-pösöjen valmistuslinjalle kun varaosat tuntuu olevan huonosti saatavilla 😁
 
'Ympyrä ja nuoli siitä alkoi huoli' taitaa osua nyt pahasti...
Toisessa e-vivarossa sama latausongelma ja lavetilla opel huoltoon.
Eikä ensimmäistäkään ole saatu takaisin, saati korjausaikataulua...

Kolmas on vielä ajossa, mutta eiköhän sekin halvaantunut pian. Ilmeisesti joitakin kertoina ei ole latautunut eli oirehtii jo.
 
Jouluussa valmistuneita ja meille tulivat juhannuksen aikaan liikenteeseen.
Ensimmäinen meni korjaamolle mittarilukemalla noin 300km ja tässä oli reilut 1100km kaupunki pyöritystä.
 
Tehtaalta lähtien yhtä 'laatua'

Eikä tämän maahantuojan pisteet ole kyllä kääntyneet nousuun takuuasioiden hoitamisen myötä, päinvastoin jyrkkää alamäkeä.

Muuten, auto pitää hoitaa huoltoon Opelin liikkumisturvan kautta hinurilla jotta saa sijaisauton käyttöön. Jos ajat itse sen sinne niin alkaa hillitön käden vääntö sijarista.
Sen vuoksi tämä meni hinurilla että antavat tuon ensi päiviksi auton ja sitten aletaan mittelöimään jatkoa sille.
Tuskin siihenkään laturia saadaan kovinkaan nopeasti...

Nämä lienee meidän viimeiset autot ko maahantuojan automerkeistä...
 
Tehtaalta lähtien yhtä 'laatua'

Eikä tämän maahantuojan pisteet ole kyllä kääntyneet nousuun takuuasioiden hoitamisen myötä, päinvastoin jyrkkää alamäkeä.

Nämä lienee meidän viimeiset autot ko maahantuojan automerkeistä...
Mitenkähän menisi Toyotan kanssa?

Autohan on samalta linjalta, mutta maahantuoja ja jälleenmyyjä eri.
 
Mitenkähän menisi Toyotan kanssa?

Autohan on samalta linjalta, mutta maahantuoja ja jälleenmyyjä eri.
Melkein pitäisi kysyä heidän varaosien saatavuutta.... Tuskin sen kummempaa on.

Taitavat laittaa tehtaan tuotantolinjalle kaikki saatavat b-luokan osia myöten ja takuukorjauksiin ei niitä anneta kuin kuukausien päästä. :)
 
Auto oli seissyt pakkaspäivät.
Auto lähti käyntiin kuin 'palmun alta. Kaivelin auton lumesta mutta vähän sai heijailla autoa eestaas ennenkuin sain se autopaikalta liikkeelle. Käänsin sen pihalle parin auton mitan ja aloin putsaimailemaan ikkunoita jäästä.

Auto oli päällä noin 10minuuttia ja ikkunat sai puhtaaksi.
Nousin autoon ja auto ilmoitti punaisella 'vaihdelaatikkovika. Toiminta Auto huoltoon' tai sen.suun taista.
Autossa ei siis saanut vaihdetta päälle.
Kokeilin että josko 10-15minuutin lepo auttaisi eli auto sammuksiin ja ovet lukkoon.

Eipä auttanut. Seuraavaksi tuli ilmoitus 'eco-tila m, virran säästö kytkettynä aktiiviseksi'.

Auto oli latausasemassa kiinni ja ajoakku lähes täynnä. Samalla hoksasin että latausluukussa muuten paloi punainen.
Onko siis ollut latausongelma? Vai joutuuko nyt kaikki siitä että 12V akku olis tyhjentynyt? Vai kenties uusi vika.

Nämähän selviää kunhan auto on hinattu huoltoon ja mekaanikko selvittänyt vikakoodit.
 
Ja kaksi ei ilman kolmatta.

Myös kolmannesta autosta meni sisäinenlaturi. AC-lataus toimi osittain. Joskus latasi osittain, toisinaan taas ei vähääkään. Vain DC-lataus toimi. Vikakoodit luettu ja nyt uuden laturin odotusaika arvioitu noin 1kk.
 
Samoin ne kaksi muuta joihin vaihdettiin jo laturit.
Tuo 12V akun hyytyminen toisessa oli pakkasien aikaan kun auto seisoi pari viikkoa.