https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Opel Insignia A ( 2008-2016 )

On se jo kolmisen vuotta ollut tuotannossa, että ei ihan uusi. Kuulemma sievä käyntinen kone, mutta kulutus ei ihan terävintä kärkeä. Onko sitten moottorista vai autosta kiinni. Ajokokemuksia ei ole.

Jäsen kollillahan tuo oli tuo moottori Astrassaan. Tosin ruudikkaampana 200hp versiona.
 
Juu, astran 200 hp. versio oli ja laajavääntöinen kone on kyseessä.Ei astran painoisessa autossa mikään talousihme, mutta sopivan tehokas ja erittäin miellyttävä manuaalilaatikon  kaverina.Kulutus pyöri maantiellä 7 litran paikkeilla ja nurkka-ajossa reilussa 8 litrassa.
Tosiaan mitään hurjaa turbon potkua ei tule millään kierrosalueella, vaan tasaista vääntöä.Miellyttävä kone arkikäyttöön .
 
Moi!

Vuosien tauon jälkeen palaan pösöjen, citikoiden ja rellujen maailmasta hybridi Mitsun kautta vanhaan tuttuun Opeliin!

Tilasin tammikuussa uuden Country tourerin neluriautomaatilla ja melkein kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla.
Hinta nyt superkohdillaan kampanjoiden takia. Pyöreästi 7000€ alennusta vastaavasti varustellusta Ctstä kun syksyllä jo autoa kyselin. Nythän hinta on melkein Saksaakin halvempi!
Hyvitys Outlanderista osui kovan kilpailutuksen jälkeen kohdilleen, niin en voinut vastustaa.

Syyt rakastua Insigniaan erityisesti faceliftin jälkeen:

Muotoilu, jotenkin reteä mutta kauniilla tavalla. Ainoa Saksalainen auto joka ei näytä samasta muotista tehdyltä.

Faceliftin jälkeen ohjaamon laatuvaikutelma teki vaikutuksen. Erityisesti vaaleilla nahkajakkaroilla ja opc paketilla. Panoraamaikkuna nyt on täysin turha, mutta sikahieno

Pieni korotus tekee hyvää auton käytettävyydelle.

Hinta/laatu/varustelu/moottori/neluri/tomaatti aivan uskomattoman kohdillaan.
Seuraavat vastaavat 55000€ (Superb ja Mondeo) Passat olis muuten vastaavilla 65000€!!!
Tiedän toki, että ovat uusia malleja, mutta sikahintoja silti.

Kuskin penkin muistipaikat, niitä olen tavoitellut jo pitkään, mutta yllättävän harvassa autossa on.

Nykyinen Suvi hybridi Mitsun outlanderi on teknisesti hieno, mutta fiilikseltään kuin istuisi muoviämpärissä. Samoin ajo-ominaisuudet on noissa isoissa korkeissa oikeasti aika masentavat.

Hyvitys Oli todella hyvä.


Auton toimitus luvattiin huhtikuulle, toivottavasti ei kauheasti tuosta veny!
 
InsigniaCT sanoi:
Moi!

Vuosien tauon jälkeen palaan pösöjen, citikoiden ja rellujen maailmasta hybridi Mitsun kautta vanhaan tuttuun Opeliin!

Tilasin tammikuussa uuden Country tourerin neluriautomaatilla ja melkein kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla.

Faceliftin jälkeen ohjaamon laatuvaikutelma teki vaikutuksen. Erityisesti vaaleilla nahkajakkaroilla ja opc paketilla. Panoraamaikkuna nyt on täysin turha, mutta sikahieno

Auton toimitus luvattiin huhtikuulle, toivottavasti ei kauheasti tuosta veny!

Hyvää kannattaa odottaa, onnittelut valinnasta. Istuskelin tuollaisessa OPC-mallissa, tosin 5-ovinen ja tuntui premiumilta. Paljon fiksuja ominaisuuksia tuossa Opelissa.
 
InsigniaCT sanoi:
Tilasin tammikuussa uuden Country tourerin neluriautomaatilla ja melkein kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla.
Onnea hienolle Insignialle eli auto tulee sillä uudella 170hv dieselillä? Kerrohan sitten kokemuksia onko se niin whisper kuin mainostetaan.

BiTurbo on näköjään poistunut valikoimista.
 
Onnittelut hienosta Opelista :) Kävin viime torstaina myös koeajamassa CT diesel nelikon, hiljainen auto, moottori on mainospuheiden tasalla. Varusteet ja hinta kohdallaan, moottoritiellä kulkee upeasti. Miinusta vain surkeista ovipeileistä, automaatin vaihdot huomaa mutta muuten se toimii hyvin.
 
InsigniaCT sanoi:
Moi!

Vuosien tauon jälkeen palaan pösöjen, citikoiden ja rellujen maailmasta hybridi Mitsun kautta vanhaan tuttuun Opeliin!

Tilasin tammikuussa uuden Country tourerin neluriautomaatilla ja melkein kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla.
Hinta nyt superkohdillaan kampanjoiden takia. Pyöreästi 7000€ alennusta vastaavasti varustellusta Ctstä kun syksyllä jo autoa kyselin. Nythän hinta on melkein Saksaakin halvempi!
Hyvitys Outlanderista osui kovan kilpailutuksen jälkeen kohdilleen, niin en voinut vastustaa.

Syyt rakastua Insigniaan erityisesti faceliftin jälkeen:

Muotoilu, jotenkin reteä mutta kauniilla tavalla. Ainoa Saksalainen auto joka ei näytä samasta muotista tehdyltä.

Faceliftin jälkeen ohjaamon laatuvaikutelma teki vaikutuksen. Erityisesti vaaleilla nahkajakkaroilla ja opc paketilla. Panoraamaikkuna nyt on täysin turha, mutta sikahieno

Pieni korotus tekee hyvää auton käytettävyydelle.

Hinta/laatu/varustelu/moottori/neluri/tomaatti aivan uskomattoman kohdillaan.
Seuraavat vastaavat 55000€ (Superb ja Mondeo) Passat olis muuten vastaavilla 65000€!!!
Tiedän toki, että ovat uusia malleja, mutta sikahintoja silti.

Kuskin penkin muistipaikat, niitä olen tavoitellut jo pitkään, mutta yllättävän harvassa autossa on.

Nykyinen Suvi hybridi Mitsun outlanderi on teknisesti hieno, mutta fiilikseltään kuin istuisi muoviämpärissä. Samoin ajo-ominaisuudet on noissa isoissa korkeissa oikeasti aika masentavat.

Hyvitys Oli todella hyvä.


Auton toimitus luvattiin huhtikuulle, toivottavasti ei kauheasti tuosta veny!
Onnea uudesta kulkineesta! Minulla on ollut kohta kaksi vuotta tuollainen nelivetoinen Country Tourer, tosin vanhalla dieselillä ja manuaalilla. Tuo museomoottori ei tosiaankaan mikään sivistynyt mylly ole, mutta muuten ihan ok. Muilta osin olen autoon todella tyytyväinen ja ainoa tekninen ongelma kohta 70 tkm matkalla on liittynyt tehdas-Eberiin tänä talvena. Toinen mieleen tuleva negatiivinen asia liittyi ensiasennusrenkaisiin (ContiSportContact 5), jotka olivat rasittavan uraherkät tuossa autossa. Vaihdoin niiden loputtua Nokian Zlinet ja niiden kanssa ajettavuus erittäin vakaa, joskaan ei aivan yhtä tarkka/reagoiva kuin Conteilla.

Iän huomaa ehkä myös auton massasta (n. 1900 kg). Tuollaisessa järkäleessää 163 hevosvoimaa ei ole tosiaankaan liikaa. Toisaalta massa tuntuu tietyissä tilanteissa positiivisena jämäkkyytenä. Nelivedon toimintaan olen ollut erittäin tyytyväinen ja mahdollisuus käyttää Sport-moodissa kiinteää 70/30 -lukitusta on ehdottomasti plussaa. Taka-akselin eLSD on TODELLA hyvä varuste.

Hyvitykset ja kaupantekohalukkuus olivat myyjäliikkeellä mielestäni kunnossa jo silloin kaksi vuotta sitten kun auton tilasin. Maahantuoja selvästikin haluaa tosissaan kasvattaa merkin markkinaosuutta. Olen katsellut viime aikoina noita tarjouskampanjoita, ja jos ei samanlaista autoa jo olisi alla, en kyllä voisi vastustaa tarjouksen kysymistä uudesta CT:stä. Hieman Opel merkkinä menneiden vuosien laatuongelmien johdosta tilausta tehdessä epäilytti, mutta viime vuosien laaturaporttien perusteellaa siihen ei hirveän suurta syytä pitäisi olla. Toistaiseksi tämä näyttäisi pätevän myös tuon oma yksilön kohdalla.
 
1.6 Turbon perään saa näemmä automaatin marginaalisella vajaan 400 euron panostuksella. Onko tuo ollut jo pidempään näin? Päästöt kyllä nykytasolle aika tolkuttomat tuolla yhdistelmällä..

Dieseliin tomaatti maksaa edelleen sen puolitoista tonnia.
 
Moi!

Jo on aikaa kulunut päivityksistä.

Ctllä takana reilut 8000km. Auto on upea ja on vastannut odotuksia.

Moottori on hieno, vääntöä ja tehoa on rutkasti, erityisesti ohituskiihtyvyys on vaikuttavaa. WhisperDiesel on kuitenkin pelkkää mainospuheissa, äänet on kuin Wärtsilän meridiisselissä, mutta tasakaasulla häviää taustalle. Kulutus neluriautomaatissa on maantiellä luokkaa 5,9 satkulla, mutta kaupungissa 10l satkulla. Inssin korkea paino ja supermukava automaatti vaati veronsa. Keskikulutuksen on auton mukaan 7,8 l satkulla.

Talveksi ostin 18" Nokian kitkat. Mahtava pito ja superhiljaiset, kesäkumit oli contit. Muuten hyvät, vähän äänekkäät, varsinkin kitkoihin verrattuna. Nyt Inssi menee niin hiljaa, että muu liikenne häiritsee....

Ainoa asia joka häiritsee toistuvasti on aavistuksen ahtaat tilat, erityisesti nyt kun koko perhe on siirtynyt talvivaatteisiin. Vähän ahdistaa joka puolelta. Tavaratila on riittävä, kabiinissa ei muutama lisäsentti haittaisi.

Lämmitettävä ratti, penkkien muistipaikat, avaimeton käyttö ja iso digimittaristo ovat sisävarusteista parhaimmat.

Ajovalot on uskomattoman hyvät, en ole vastaavan tuhoisin ja älykkäisiin aikaisemmin törmännyt. 10 pistettä!

Alustan asetuksista sport on ainoastaan hyödyllinen nyt kun lumi tuli ja jos haluaa vetää kunnon sladeja. Muuttaa näet nelivedon takapainoiseksi ja vetää takalukon kiinni! ;-)

Muuten tulee useimmiten ajettua tourilla, joka on pehmein asetus. Mukavuus ennen kaikkea!

Mainio ja hyvätunnelmainen auto, eikä komeasta ulkonäöstäkään haittaa ole!
 
No edelleen onnittelut loistavasta valinnasta! Mites lämpöä riittää? Vois kuvitella lämpimäksi kun fiilikset autosta on sellaiset -> painava, eristetty, ei ihan taloudellisin jne.
Valoja on kyllä monessa yhteydessä kehuttu. Siis niitä adaptiivisia versioita.
 
Moi!

Hyvä huomio tuosta lämpiämisestä.
Auto lämpiää todella nopeasti verrattuna aikaisempiin ranskattariin tai nykyisiin uusiin Trafic pakuihin.

Rellussa talvella lämpötilapyyntö aina täysillä, Inssissä riittä aina tuo 21c.
Varmasti tuo hyvä eristyskin auttaa.  Parhaiten huomaa hyvän eristyksen, kun humauttaa oven kiinni. Kuuluu sellainen kassakaappimainen raskas humaud. Mitsussa kuului aina ikävä rämähdys.

Auton laatuvaikutelma on erittäin korkea monilta osin. Mutta siksihän sitä diisseliäkin kuluu, voimaa laatua ja painoa samassa paketissa, ei se ilmaiseksi liiku.

Mutta on hienoa, lämminta ja mukavaa!

Viimeisin keskikulutus muuten 8l satkulla, Lämpöja liike maksaa....😎
 
Insignia oli itselläkin vakavassa harkinnassa pitkään, mutta vaihtelun halu 3:n Astran jälkeen ajoi Subarun leiriin. Toki Insignian "ahtaus" vaikutti myöskin. 5-ovinen malli miellytti minua muotoilultaan kovasti, mutta kuskaan välillä sen verran isoja ihmisiä, että he eivät olisi takapenkille mahtuneet ollenkaan.

Oikeastaan vastasin tähän siksi, että halusin antaa propsit Opelin AFL+ Xenoneille. Kokemusta niistä on monen vuoden ajalta, ja ne ovat kyllä mielestäni modernien aikojen parhaat valot, jos siis puhutaan tavallisen ihmisen kassalla hankittavissa olevista autoista. Ei nämä Foresterin ledit pärjää niille alkuunkaan.
 
Juuh,päivän tarkkuudella vuoden omistanut inssin 2,0t 4x4 ja täytyy myös kehua valoja. bensa kelpaa--tässä lyhyt nurkilla ajelu vie keskimäärin 15-16l/100km. Ja kyllä lämpiää---
 
Paljon saat palamaan bensaa.
Minulla on ollut toista vuotta Insignia OPC ja koko ajalta kulutus on ollut vain 10,31l/100km
 
Mjoo.tuo oli kipeenä oltua, eli pari kilsan kauppa ajoja...ehdoton maksimi siis. Nyt kun ajelin mökille
Niin maantiekulutus näkyi olevan 8,5. Työmatkalla näin talvella (12km/suunta) näkyy vievän n 10...
 
Moi!

Eka vuosin country tourerilla takana ja hyvin on mennyt.
Takuuseen korjatut asiat.
1. Jarrulevyt olivat kierot ja jumputtivat. Vaihdettu paloineen 10000km kohdalla.
2. Radion särinät loppuivat uudella ohjelmistopäivityksellä.
3. Takaoven kahva vaihtuu uuteen kun maali irtoaa. Aikaa odotellessa.
4. Kuljettajan sivupeili vaihdetaan uuteen kun menee mustaksi miten sattuu ja lämmitys ei toimi. Aikaa odotellessa.

Muuten on ollut huoletonta ajoa. Kulutuskin tasaantunut paikkojen notkistuessa 8,1 l satkulla. Kilometrejä nyt 13000 ja huoltonäyttö näyttää noin 1000km huoltoon. 10% jäljellä öljyn käyttöikää.

Eli huhtikuussa huoltoon ja jos samalla nuo parit takuujutut vielä kuntoon. Kesävaha pintaan ja suvikumit alle!

Talvesta sanon vain sen, että ei se nelivedolla tunnu liukkaalta, ainoastaan helvetin hauskalta.
 
Työkaveri olisi autoa etsimässä ja katteli myös opel insignioita. Viimeisestä viestistä on vierähtänyt näköjään aikaa aika mukavasti tässä ketjussa - onko porukka ollut miten tyytyväisiä insigniaan ja onko mitään tyyppivikoja tullut vastaan?
 
Kaveri hankki Opel Insignia -12 ja navina CD900. Kyselee sen USB:n käytöstä ja navin päivityksestä. Kun puhelimen (androi) liittää USB- liittimeen, niin tulee herja, että ei tue kyseistä laitetta. Mihin tuota USB- liittymää voi käyttää? Ohkohan tuohon malliin enään saatavilla kuinka uutta kartta-aineistoa naviin?
 
Kaveri hankki Opel Insignia -12 ja navina CD900. Kyselee sen USB:n käytöstä ja navin päivityksestä. Kun puhelimen (androi) liittää USB- liittimeen, niin tulee herja, että ei tue kyseistä laitetta. Mihin tuota USB- liittymää voi käyttää? Ohkohan tuohon malliin enään saatavilla kuinka uutta kartta-aineistoa naviin?
Tuskin saa enää tuoretta päivityksiä, mutta täältä voi tarkistaa: https://opel.navigation.com/

2017 Astraan viimeisin tarjolla oleva kartta taisi olla vuodelta 2019. Ei uutta ranskalaista omistajaa enää GM:n Ooppelien kartat kiinnosta...