T
TeBsu
Vieras
Aukastaanko Insignia ja astra malleille omat ketjunsa? Käyttökokemuksia voi kertoilla insiginiasta tähän topicciin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ääliö sanoi:Insignia on yksi niistä automalleista, joille toivoisi toteutumaa parempaa menekkiä. Tiedä sitten mikä rajoittaa kysyntää, huono jälleenmyyntiarvo muihin kuin uuteen Opeliin?
ääliö sanoi:Insignia on yksi niistä automalleista, joille toivoisi toteutumaa parempaa menekkiä. Tiedä sitten mikä rajoittaa kysyntää, huono jälleenmyyntiarvo muihin kuin uuteen Opeliin?
Samaa olen ajatellut. Itsellä pitkä ja varsin intohimoinen Opel-historia. Hyvä historia merkillä ja hienoja autoja normaalille kukkarolle. Koska olen melkoisen merkkiuskollinen ajaisin varmaan vieläkin Opelilla, jos viimeisin -93 Astrani ei olisi ollut niin kova ruostumaan. Ja vaihdon tullessa ajankohtaiseksi Opelin happi oli jotenkin niin alhaalla, että päätin vaihtaa merkkiä. Kadett-kausi on kuitenkin ollut niin merkittävä autoiluhistoriassani, että kannustan taas Opelia. Varsinkin, kun olen siinä uskossa, että Opel-laatu on taas hyvää. Astra ei oikein innosta, mutta Insignia on hieno auto. Ihan eri maasta kuin edeltävä Vectra, josta en tykännyt yhtään. Työkaverin vaimolla on muutaman vuoden ikäinen Insignia ja on autoon muutoin tyytyväinen, mutta paikallisen huollon kanssa on mennyt sukset ristiin. Siksi seuraava auto tullee olemaan Mondeo?Urlaub sanoi:Eikä valmistajakaan aivan kympillä ole merkkiin panostanut. Muutama vuosi sitten oli katkolla koko merkki, kun Chevyn merkin piti vallata Eurooppa. Sitten vaihtui varmaankin kvartaali Detroitissa ja yllättäen hautasivat Letukan Euroopasta.
Ei tuollaisella poukkoilulla autoja myydä, varsinkin kun pitäisi panostaa kovasti vanhojen mielikuvien uudistamiseen.
Ensimmäisessä Insigniassa oli ahtaat takatilat, vanhanaikaiset bensakoneet (1.6, 1.8, 1.6T) ja liikaa painoa. Väitän, että jos perusmallin Insigniaan olisi ollut tarjolla nykyaikaisemmat moottorit, niin kauppa olisi käynyt. Tuo vapaastihengittävästä 1.6:sta tehty turboversio oli tehojen puolesta ihan asiallinen, mutta heikkojen vääntöominaisuuksien takia arkiajossa turhan mopo ja janoinen, vaparikoneista puhumattakaan.ääliö sanoi:Insignia on yksi niistä automalleista, joille toivoisi toteutumaa parempaa menekkiä. Tiedä sitten mikä rajoittaa kysyntää, huono jälleenmyyntiarvo muihin kuin uuteen Opeliin?
Rookie sanoi:Uudistuneessa mallissa moottoripaletti on varsin asiallinen. Toki takapenkillä joutuu edelleen istumaan leuka rinnassa (5-ovisessa), mutta jossei sillä tai painon tuomalla kulutuslisällä ole merkitystä, niin reilulla 30 tuhannella saa ajettavuudeltaan ja ulkonäöltään premium-luokaa edustavan auton.
ääliö sanoi:Ooppelillahan on erittäin pitkä ja pääosin kunniakas historia takanaan. Muistan kyllä itsekin nuo 90-luvun laatuongelmat, olisiko noita ollut jo 80-luvun puolella. Yhdessä vaiheessa taisi automyyntilistalla olla neljänneksi suosituin merkki, vaan niin on maine ja kunnia katoavaista.
Skula sanoi:tilojen pienuus lienee suhteellista, on paljon kalliimpiakin autoja joissa on vähemmän tilaa![]()
Urlaub sanoi:Pallosalama ryssi laatunsa 90-luvun lopulla ja viimeisteli sen lyhyeksi jääneellä nettohinnoittelulla, jolloin Opeleihin ei kuulemma saanut alennuksia.
Vempula sanoi:Mutta sitten kun lähdetään koeajolle, niin kaksi kysymystä pyörii koko ajan mielessä. Miten 10 senttiä Superbia pidempi auto voi olla sisältä näin pieni?
Skula sanoi:Taas tästä leivotaan tilakysymys, olisit ottanut verrokiksi jonkun muun kuin Skodan, ihan vaihtelun vuoksi koska niitäkin varmaan on ;D
Urlaub sanoi:Äläpä vähättele, Opel oli 90-luvun puolivälissä useampana vuonna Suomen myydyin henkilöauto!