https://tummennuskalvot.fi/

Opel Insignia 2.8t v6 4x4 09

T

TeBsu

Vieras
Laitetaas tännekkin raportin poikanen mitä tuli Lauantaina tehtyä.


Elikkä pääsin ajamaan kaverin (minun tulevaa) Inkkua. Lähdettiin Power parkin parkkipaikalta, autoon menin istumaan ensin, oli heti ajoasento kohdallaan, kaveri suurin piirtein saman mittanen. Hallinta laitteet suurin piirtein tuttuja, vaikka tässä oli se "nappula" viidakko..


Autohan on itsessään Saksasta Kamuxin tuoma viime vuoden lopulla, autoon on laitettu alkuperäsenä opc:n 20" tuumanen vanne setti, väriltään auto oli musta, missä oli myös alkuperäiset Opc:n puskurit. Ei siis opc line paketti.


Autossa oli melkein kaikki varusteet mitä 2009 oli siihen saatavana, sportti nahka penkit, navi, xenonit/kääntymis valot. Lastutettu 260hv kone v6 kone ja murinat sen mukaiset.. Mittarissa oli tällä hetkellä 155tkm, se vähän näkyi jo auton ulkonäössä. Mutta ei kummempaa sanomista. Kyseessä kumminkin jo 7vuotta vanha auto.


Kuten aikasemmin jo mainitsin, lähtiessä oli jo tunne, että tämmösen haluan seuraavaksi, ensimmäinen risteys kiihytys oli semmonen kun pikkupojalla jouluna  ;D Sitten tullessa Härmästä Jyväskylään ajeltiin välillä kovemmin ja välillä normi rajotusten mukaan, ennimmäkseen  jälkimmäistä. Täytyy sanoa että se ohituskiihtyvyys, mitä vectrassa ei ole!!! Oli tässä jotain aivan älytöntä.. Sportti napilla sai sopivasti alustaa jäykemmäksi/ohjauksen vaikutus, sekä mittariin punaiset valot.


Olen aikasemmin ihmetellyt palstalaisen kokemuksia, että nappia painamalla tapahtuu ihmeitä, niin pakko nyt todeta.. Nelivedonkin tunti asfaltti tiellä selvästi ajaessa. Mielenkiintosta oli myös seurata auton kulutusta, 660km ja polttoainetta meni 67litraa... Eli noin kympin luokkaa, se hämmästytti itseäni myös, että miten se niin vähän vei.. Kumminkin "hidas" kuminauha vaihteisto palstan mukaan, antiikin aikanen neliveto painosuhteella 35/65 mikä on tässä vekottimessa takapainotteinen..


Tästä autosta jäi niin hyvät kokemukset itselle, että sovittiin jo, kun on oma museo ooppeli on paalaus kunnossa, niin tämä vekotin tulee 3 vuoden päästä itselle... Joten ei ainakaan TeBsun tarvitse autokauppaan mennä... Ja kun ostajan tietää missä kunnossa pitää autonsa... Kuvia ei tullu, mut lukemista senkin edestä  ;D
 
TeBsu sanoi:
Kumminkin "hidas" kuminauha vaihteisto palstan mukaan, antiikin aikanen neliveto painosuhteella 35/65 mikä on tässä vekottimessa takapainotteinen..

Jos nyt viittaat 35/65 lukemalla nelikon voimanjakoon, niin se on kyllä täyttä BSää. Se on kyllä totta, että Insignissa on välitysten kautta kikkailtu taakse hiukan enemmän voimaa kuin normihaldexeissa, mutta ei edes ääritilanteessa mahdollista 35/65 jakoa.

45/55 saattaa olla todellisuutta ja sekin toteutuu vain silloin, kun renkaat sutivat ihan kunnolla.
 
Tuli tänään käytyä koeajamassa, kun oli ylimääräistä aikaa tälläinen vm10 farkku.

https://www.nettiauto.com/opel/insignia/9972346

Täytyy sanoa, että melkoinen pettymys. Penkit oli sellaiset, että kun istuit, niin pohjasivat neuvolapainosen kaverin alla  ;D. Sitten se muovinen olemus n.50-60k€ hankintahinnaltaan olleessa autossa ei oikein vakuuttanut, kun pääsit sisään. Äänekäs ja meno oli kaikkea muuta, kuin tasaista vaikka kokeili kaikkia ajotiloja.

Sitten olihan autossa jotain positiivistä, että kiihtyvyys oli kohtuullista, mutta kulutus oli myös sen mukaista. Kun tietää, että näissä on jakoketjua vaihdeltu 120tkm paikkeilla, niin edellinen koeajettu Skodan Superb 3.6l 5000€ halvemmalla hinnalla veisi kyllä voiton selvästi ja tilat autossa eri luokkaa.