Perheessä on nyt ollut n. 3 kk. lähinnä vaimon ajossa Astra GTC 200 malli.Tästä "teippivirityksestä "on itselläkin jo jonkin verran ajokokemusta, joten tässä mietteitä.
-moottorina 1, 6 sidi bensa turbo, jossa 200 hv ja max. vääntö overboostilla 300 nm.Ajossa tasaisesti vääntää ilman merkittävää potkua (cupraan verrattuna

) edes sport-asetuksella, mutta erittäin miellyttävä käyttömoottori tarjoten 1500 kg. autolle riittävät voimavarat.
-vaihteistona on sujuvatoiminen 6-pykäläinen manuaali.Yhdessä hyvin toimivan kytkimen kanssa ei ole aiheuttanut ongelmia automaattiin tottuneelle
-alusta poikkeaa hieman perus astroista .Edessä on HIPerSrut-jousitus ja taka-akselilla wattin linkki, eli tukipalkki, jolla pyritään estämään akselin sivuttaisliike.Autossa on myös säätyvä flexride-alusta.Tämä alusta on omasta mielestä auton parhaita ominaisuuksia.Suodattaa erittäin hienosti tien epätasaisuudet ja antaa vakautta ajoon hiukan haastavammissakin olosuhteissa.Rata-harrastukseen alusta on kuitenkin sport-asetuksellakin liian löysä.
-AFL+-xenonit ovat muuttuvine valokuvioineen aivan loistavat.Cupran ledit häviää 100-0
-Auton sisusta tarjoaa kunnolliset sport-penkit(ei kuitenkaan agr), sportti ratin, joka on omaan makuuni liian ohut ja nahka melko kovaa, muuttuvat sisävalaistukset ajomoodien mukaan, intellink-järjestelmän 7'näytöllä
ym. pientä.Muuten normaali astran sisustus.Auto on yllättävän tilava sisältä korimalli huomioiden ja myös tavaratila on kohtuullinen laajennusmahdollisuuksineen ja suksiluukkuineen.
-tämän erikoismallin perushintaan verrattuna sport-varustetasoon kuuluu edellä mainittujen varusteiden lisäksi etu-ja takatutkat optisella näytöllä,OPC-line ulkonäköpaketti, 18' mustat alut , ulkopuolen teippaukset
Nyt ei jaksa kirjoitella enempää, mutta omasta mielestä hyvä paketti alle 30 000€ lähtöhinnalla.
Palataan astialle, kun kokemusta autosta kertyy lisää.