M
mremonen
Vieras
Olikohan tästä jo ketju? Tai voihan tämän liittää johonkin muuhunkin, mutta HS kirjoittaa aiheesta:
http://www.hs.fi/autot/a1305950765108
Ja lyhyesti: viesti on se, että autoista yritetään tehdä iPadeja ja/tai iPhoneja omalla virrantuotolla ja lisäominaisuudella, jonka avulla voi siirtyä paikasta toiseen. Ongelmana vain se, että autotehtaiden suunnittelutiimit tietävät miten tehdä autoja, mutta eivät että miten tehdään iPadeja, joten käyttökokemus ei ehkä sitten kuitenkaan ole se mitä halutaan.
Tämä pitää kyllä melko hyvin paikkansa. Vähän sama kun mitä alkaa olemaan nykyisten ohjelmistojen ja kameroiden kanssa: 95% ominaisuuksista on sellaisia, joita ei tarvitse joko ollenkaan tai niitä tarvitsee vain 2% käyttäjistä. Loput 98% ei edes tiedä eikä välitä, että sellaisia ominaisuuksia on olemassa.
Ja sitten kun näihin vehkeisiin ympätään kaikenlaista kosketusnäyttöä ja HUDia, niin kohta ei kukaan muista, että mistä sen penkinlämmittimen saa päälle. Tai mistä sen saa pois...
http://www.hs.fi/autot/a1305950765108
Ja lyhyesti: viesti on se, että autoista yritetään tehdä iPadeja ja/tai iPhoneja omalla virrantuotolla ja lisäominaisuudella, jonka avulla voi siirtyä paikasta toiseen. Ongelmana vain se, että autotehtaiden suunnittelutiimit tietävät miten tehdä autoja, mutta eivät että miten tehdään iPadeja, joten käyttökokemus ei ehkä sitten kuitenkaan ole se mitä halutaan.
Tämä pitää kyllä melko hyvin paikkansa. Vähän sama kun mitä alkaa olemaan nykyisten ohjelmistojen ja kameroiden kanssa: 95% ominaisuuksista on sellaisia, joita ei tarvitse joko ollenkaan tai niitä tarvitsee vain 2% käyttäjistä. Loput 98% ei edes tiedä eikä välitä, että sellaisia ominaisuuksia on olemassa.
Ja sitten kun näihin vehkeisiin ympätään kaikenlaista kosketusnäyttöä ja HUDia, niin kohta ei kukaan muista, että mistä sen penkinlämmittimen saa päälle. Tai mistä sen saa pois...