Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja voi niitä huoraportaita ja LA-antenneja ;Dfocceristi sanoi:Eikös niitä joskus värjätty noita rengasmerkkejä valkosella maalillakin omissa kulkineissa!? 80-luvulla tais olla![]()
LuppaKorva sanoi:Ja voi niitä huoraportaita ja LA-antenneja ;D
Eihän noita helmiä voi unohtaa.focceristi sanoi:Kunpa sais tänne saitille kuvia 70-90 luvun "viritelmistä" 8) Ihan tulee nostalginen olo ajoista jolloin kaikki oli "paremmin"! Vieläkö muistatte mirafiorin, taunuksen ja muut legendat?
LuppaKorva sanoi:Oon omistanu Mirafiorin mutta ei ollu se "tykki" TC.
Skriko1 sanoi:Ostin ensimmäisen autoni jälkeen metallinruskean Ford Caprin.
Itse vastaavasta korimallista haaveilin tai oli kiikarissakin yksi vastaava 2DHT-malli mutta ei Commodore vaan Rekord, muistaakseni 1.7l koneella. Oli se komea auto nuoren miehen silmiin.Golffari sanoi:Tällaisesta tuli haaveiltua silloin kauan kauan sitten...
2.8 L-I6:
145 PS (107 kW; 143 hp)
Arska F sanoi:DX+Huoraportaat+2,35m pulunraiskaajapiiska, voi niitä aikoja... ;D
LuppaKorva sanoi:Fiiateista oli myös 100hp regata mikä tuntu vikkelältä 16valve tekniikan ansiosta.
Mulla on ollu tollanen 818 mazda mutta 4 ovisena. Ihastuin tollaseen pikkupoikana kun papalla oli tollanen coupe. 929 mazdakin mulla oli 4ovisena se 70 luvun mallinen.Makkis sanoi:Tällainen oli minulla joskus, tai kaksikin tällaista joista ensimmäinen meni lunastuksiin.
Korimallihan oli ihan hieno, tuohon aikaan japsi osasi. Kuin pienoismalleja jenkkien tekeleistä. Aika monta V8 Magazinen teini-DX ohjeen kohtaa tästäkin löytyi... myös se Alpine Touch tarra tuulilasista. Japaniassahan tätä sai RX-3 mallina jossa oli wankel-moottori, omassani ihan 1300cc ylänokkariisipaahdin. 1300cc koneeksi tuo oli jopa suht menevä verrattuna aikalaisiinsa vaikkapa 1300cc escorteihin.
Kuvassa tuo muuten on madallettuEnsimmäinen madallus tapahtui katkomalla edestä originaalikierrejouset mutta tuli vähän lulla niin ostin tilalle APE Importista Escortin ratajouset jotka oli paljon matalammat, joskin sen verran jäykemmät että nousi takaisin alkuperäiselle korkeudelle. Takana oli lehtijouset vakiokorkeudella.
Tämä yksilö kiersi minun jälkeen vielä usealla omistajalla kunnes lahosi viimein pois tästä maailmasta. Silloisten Gorollien ja 100A Datsuneiden joukossa kuitenkin suhteellisen harvinainen ja positiivisella tavalla ulkonäöltään noita parempi tekele tämä oli. Tekniikaltaan pomminvarma laite vaikka tuossa iässä käyttö ei ollut vain säälimätöntä vaan jopa hölmöä.