https://yliteippaus.fi/

Nissan Qashqai 2014-

Niin, siinä akun hyytymis hässäkkä tilanteessa ei hintoja tullut kyseltyä mutta  jälkikäteen huomasin : merkkiliikkeen akku: Varta 160 e ja motonetin Exide 179 e. Ei iso ero mutta tällä kertaa merkkari,  yllätys yllätys, halvempi.
 
qashkait sanoi:
Niin, siinä akun hyytymis hässäkkä tilanteessa ei hintoja tullut kyseltyä mutta  jälkikäteen huomasin : merkkiliikkeen akku: Varta 160 e ja motonetin Exide 179 e.

No riippuu ihan minkä patterin sinne nokalle laittaa. Tuo motonetin 179;- on EK700, eli 70Ah AGM-akku, kun itse laitoin tuonne keulalle EA770, eli 77Ah tavallinen akku ja tämä maksaa "vain" 129;- 8)
 
Meidän suvulla ei näytä olevan Qashqain kanssa hyvää onnea matkassa. Omaani korjattiin heti uutena, ja poikani perheen keväällä hankkima, uusimmalla 1.3 -koneella ja kaksoiskytkinvaihteistolla varustettu QQ on nyt ollut yli 2 kuukautta korjaamolla. Se herjasi 1800 km ajettuna vaihteistoviasta, joka tässä vaiheessa on paikannettu vaihteistoa ohjaavaan johtosarjaan. Osaa on odoteltu pitkään, ja vaihto vaatii niin paljon purkamista, että aikaa menee. Ei kiva homma, jos uusi auto pitää heti purkaa etupään osalta alkutekijöihinsä. Missähän vaiheessa tuolle voi alkaa vaatia kaupan purkua ? Sijaisauto QQ on kyllä annettu ajoon.
 
Liekkö jostain yleisemmästäkin ongelmasta kyse? Kaveri totesi pari päivää sitten appiukkonsa muutaman kk vanhan Qashqain jääneen Gearbox fault ilmoituksen myötä pihaan.
 
Markku J sanoi:
Meidän suvulla ei näytä olevan Qashqain kanssa hyvää onnea matkassa. Omaani korjattiin heti uutena, ja poikani perheen keväällä hankkima, uusimmalla 1.3 -koneella ja kaksoiskytkinvaihteistolla varustettu QQ on nyt ollut yli 2 kuukautta korjaamolla. Se herjasi 1800 km ajettuna vaihteistoviasta, joka tässä vaiheessa on paikannettu vaihteistoa ohjaavaan johtosarjaan. Osaa on odoteltu pitkään, ja vaihto vaatii niin paljon purkamista, että aikaa menee. Ei kiva homma, jos uusi auto pitää heti purkaa etupään osalta alkutekijöihinsä. Missähän vaiheessa tuolle voi alkaa vaatia kaupan purkua ? Sijaisauto QQ on kyllä annettu ajoon.
Jos auto ollut jo 2kk pajalla niin kirjallinen reklamaatio vaan myyjälle vaatimuksena kaupan purkaminen. Kyllä tuollainen pitäisi nopeammin saada kuntoon.
 
Markku J sanoi:
Ei kiva homma, jos uusi auto pitää heti purkaa etupään osalta alkutekijöihinsä.

No ei - itseä ainakin moinen ketuttaisi ja ankarasti.

MB purettiin johtosarjan vuoksi alle puoli vuotiaana ja sen jälkeen monta paikkaa irvisti. Meni vaihtoon heti kun sain sen Veholta ulos 2,5kk jälkeen - ajoin kotiin josta autoliike haki sen seuraava päivä pois.

Kaupan purku hankaloittaa kun antava sijaisauton käyttöön vaan kysymällä se selviää.
 
No jo on tämäkin, ajattelin että Nissan tekee laadukkaita tylsiä autoja mutta näköjään noissa automaattilaatikoissa on ongelmaa. Perheen toista autoa alustavasti suunnittelin vaihtaa tämmöiseen noin 2016-2017 bensakoneiseen, mutta mutta...

Mitenhän yleinen tuo vika nyt on, englanniksi löytyy asiaa aiheesta palstalaisten kokemusten lisäksi, jollekin tullut esim. 7000 £ korjauskulut. Maahantuoja varmaan pesee kätensä heti noista jos/kun ei ole auton ensimmäinen omistaja, eli myyjäliikkeen kanssa sitten joutuisi vääntämään jos pahin tapahtuisi.
 
No näissähän juuri tuo pre-FL 1.2 bensakone kärsii pakkasesta, ajoviima jäädyttää ilmamassa-anturin tms. ja matkanteko tyssää siihen ennen kuin paikat taas sulaa = viimasuojan käyttö näissä on MUST! :-\

Samaten tuo portaaton aut.aski keinotekosine "vaihteineen" on osottautunut erityisen ongelmalliseksi, tiedä sitten olisiko noista jo eroon päästy FL myötä, mutta ainakin vetomassoja ovat rohjenneet jo nostaa ja näin pientä toivoa kestonkin suhteen voisi jo olla ???
 
Ja naisystäväni 2014 QQ 1.2 DIG-T moottorista jakopäänketju meni vaihtoon 130 tkm tienoilla. On kuulemma yleinen vika, jakopää vaihdettava aina n. 100000 km:n välein ja maksoi n. 1500 euroa, näin sanottiin merkkarilla.

Ei mikään ihme ettei sitä 1.2 turbo konetta enää sitten Nissaneissa ole.
 
Jahas, että moottoreissakin sanomista. No ehkä pitää katsoa sitten jotain muuta, harmi sinänsä.

Yllättävän vähän noista ongelmista on ollut kohua, jos vertaa Vagin vastaaviin. QQ kuitenkin (vaggien tavoin) keikkuu myydyimpien mallien joukossa vuodesta toiseen.
 
Mites sisarmalli Kadjar- niissä joisakin saattaa olla 4- 5 vuoden takuu- en ihan varmasti muista mikä vuosi oli tuolla takuulla.
 
Löytyihän se kuittikin, 1350 €
 

Liitteet

  • 9E738061-7511-4373-B960-3FF6DA15ACC4.jpeg
    9E738061-7511-4373-B960-3FF6DA15ACC4.jpeg
    10,9 KB · Katsottu: 240
^ tärkeintähän lienee että itse jakoketjuhomma on tehty pätevästi. Kieliopin ammattilaiset taitaa löytyä koulu -nimisestä paikasta :p
 
Autoilija92 sanoi:
^ tärkeintähän lienee että itse jakoketjuhomma on tehty pätevästi.

Tässähän ne minun ennakkoluuloni paljastuvat. Jos oikeinkirjoitus ja asiallinen kieli on ammattimaisessa yritystoiminnassa täysin hakusessa, niin pakko se on myöntää, että koen tilanteen epäilyttäväksi. Tulee heti sellainen tunne, että joku täysin tohelo yrittää nyt myydä minulle palvelua, mistä hän ei oikeasti tiedä mitään.
 
Jysky sanoi:
Mites sisarmalli Kadjar- niissä joisakin saattaa olla 4- 5 vuoden takuu- en ihan varmasti muista mikä vuosi oli tuolla takuulla.

Ei täysin poissuljettu tämäkään, pitäisi vaan saada pitkällä takuulla kun tekniikka on ilmeisesti täysin sama mitä Nissanissa. Nopeasti selailtuna renuissa taitaisi olla suurin osa dieseliä, kun qq on bensana noissa käytetyissä.
 
Pirhonen sanoi:
Ei täysin poissuljettu tämäkään, pitäisi vaan saada pitkällä takuulla kun tekniikka on ilmeisesti täysin sama mitä Nissanissa.

No aikalailla samaahan tuo on, mutta mm. ilmavirtausten suhteen konehuone on just silleen hiukan erilainen ettei mainitsemani Qashqain jäätäminen tätä Kadjaria koske :) Toki jos vaan liitua riittää, niin itse tähtäilisin Qashqaistakin noita uudempia FL-malleja uusilla 1.3 bensoilla, joissa tuo automaagikin on jo DCT, tuon ongelmaiseksi tunnetun CVT:n sijaan 8)
 
Meillä oli vm 2015 uutena ostettu qashqai 1.2 dig-t x-tronic ja siinä jakopää meni vaihtoon kaksivuotiaana ja ~30 tkm ajettuna. Itse en ollut siihen kiinnittänyt mitään huomiota, määräaikaishuollon yhteydessä vaihtoivat. En tiedä, oliko ennakoiva korjaus vai oliko jo venynyt. Alkuperäinen akku meni 2,5 vuotiaana takuuseen, muuten ei 3 v./60 tkm aikana ollut teknisiä ongelmia, muutamaan kertaan kävi peltikorjaamolla kolhujen takia.
 
Onko QQ:ssa taakse mitään ilmanvaihtokanavia? Nettihautomon kuvista olen koittanut katsella mutta kun ei saa selvää... ilmeisesti ei ole? QQ tuli jokerina omaan autonvaihtolottoon mutta takapenkin räppänät ovat must.
 
jalkkis sanoi:
Onko QQ:ssa taakse mitään ilmanvaihtokanavia? Nettihautomon kuvista olen koittanut katsella mutta kun ei saa selvää... ilmeisesti ei ole? QQ tuli jokerina omaan autonvaihtolottoon mutta takapenkin räppänät ovat must.

Minkä vuosimallin autoa haet - 2014?. Minulla oli 2016 -mallin Business 360, eikä ainakaan siinä ollut taakse ilmakanavia viilennykseen. Ilmastointi oli muutenkin teholtaan vaatimaton, ja käytin autoa huollossa sen takia, mutta apuja ei löytynyt. Mahtoiko sitten etupenkkien alla olla lämmitysilmakanavat, sitä en tiedä.

ACtC-3ckj5qzmxkMqO35R4npJVox0rtDc6P0KhoxB3TyVTqe2fUrZxbrJ-eKcmDb2vcM5V9GwpN9xj-PcVrI-as1u-Pkcm-vMW7bWTwx1EaKpLo6f4eioToOhPGYzXDu1rAtjpKwQAZt50-MKrggRoaHeFnFRw=w1700-h1274-no
 
Kiitokset näkö/kokemushavainnoista. Alustavasti 2-3v ikäisiä, lasikatolla varustettuja tutkailin. Mutta jos nimenomaan viilennyskanavia takapenkille ei ole, niin malli ei ole vaihtoehto.
 
jalkkis sanoi:
Kiitokset näkö/kokemushavainnoista. Alustavasti 2-3v ikäisiä, lasikatolla varustettuja tutkailin. Mutta jos nimenomaan viilennyskanavia takapenkille ei ole, niin malli ei ole vaihtoehto.

Nuo ilmakanavat takapenkkiläisille on kyllä todella hyvät olla olemassa. Mondeosta ne puuttui ja kuumilla keleillä takapenkiltä kuului toisinaan kitinää että viilennystä pitäisi saada, Tucsonissa kanavat on ja takapenkillä ovat tyytyväisiä.
 
Vaikka tämä on vähän ohi aiheen, niin ostin pari viikkoa sitten tuommoisen viime vuonna käyttöönotetun Kadjarin ja siinä on tässä Bose-varustetasossa ilmaräppänät taakse ainakin tuon keskikonsolin takareunassa, mahdollisesti myös jalkatilassa, mutta tämä on vielä tutkimatta. Myös ilmastointi vaikuttaa mukavan tehokkaalta, eli sekin on kunnossa.