W
Willhard
Vieras
Kysytäänpä yleisöltä, että miten muut ratkaisisi tilanteen:
Reilu vuosi sitten tuli hommattua kesä/harrastepeliksi RX-8 Mazda, kun oli Wankkelia pitkään tehnyt mieli. Perin loistokuntoinen yksilö löytyikin, ei ole juurikaan ruosteen raiskaama. Iltojen ratoksi tuli tuota jo viime talvena ropailtua, mm. käyty kaikki kaikki pyöräkotelot läpi ja pienimmätkin pintaruosteet raavittu pois, sitten POR-15 käsittely ja massa päälle. Kun samalla vaihtui alustakin niin sai myös tolpan ympärystät kivasti putsattua ja käsiteltyä.
Tänä talvena innostuin sitten purkamaan sisustan, lähinnä ääneneristys- ja poppien parannustarkoituksessa.
Kun koko sisusta oli purettu, osoittautui pohja olevan erinomaisessa kunnossa. Kuten arvelinkin homman olevan. Sitten mielenkiinto kohdistui helmoihin, jotka näissä eritoten ovat heikko kohta. Helmoihin pääsi kivasti tiiraamaan sisään yläpuolisten listojen kiinnitysaukoista ja siellä ruosteen piru jo pesää rakentaa! Vielä ei katsastusmiehen hakku läpi mene ja jotain olisi tehtävissä, mutta mitä? Tuota koteloa kun et oikein millään Annitrolilla (tai on tallissa myös POR-15 mukana tilattua Prep & Readyä) pysty jynssäämään, tai muutenkaan puhdistamaan juuri mitenkään. On sitä ruosteen alkua sen verran, että jotenkin tuntuisi tyhmältä ruutata sen päälle vaan kotelosuoja-ainetta. Jos jää sen alle jotenkin muhimaan.
Tuo POR-15 on paras aine, mitä olen koskaan käyttänyt niin kävi jo sellainenkin villi ajatus mielessä, että jos suihkuttaisi sitä noihin koteloihin kotelosuoja-aineen ruiskulla oikein urakalla? Siitä kun tulee sellainen pentelee kova pinnoite niin jos se hillitsisi parhaiten hapen kulkua.
Onko arvon raadilla fiksuja ehdotuksia, millä muuten vielä perin hyvässä kunnossa olevien helmojen elinaikaa voisi pidentää?
Reilu vuosi sitten tuli hommattua kesä/harrastepeliksi RX-8 Mazda, kun oli Wankkelia pitkään tehnyt mieli. Perin loistokuntoinen yksilö löytyikin, ei ole juurikaan ruosteen raiskaama. Iltojen ratoksi tuli tuota jo viime talvena ropailtua, mm. käyty kaikki kaikki pyöräkotelot läpi ja pienimmätkin pintaruosteet raavittu pois, sitten POR-15 käsittely ja massa päälle. Kun samalla vaihtui alustakin niin sai myös tolpan ympärystät kivasti putsattua ja käsiteltyä.
Tänä talvena innostuin sitten purkamaan sisustan, lähinnä ääneneristys- ja poppien parannustarkoituksessa.
Kun koko sisusta oli purettu, osoittautui pohja olevan erinomaisessa kunnossa. Kuten arvelinkin homman olevan. Sitten mielenkiinto kohdistui helmoihin, jotka näissä eritoten ovat heikko kohta. Helmoihin pääsi kivasti tiiraamaan sisään yläpuolisten listojen kiinnitysaukoista ja siellä ruosteen piru jo pesää rakentaa! Vielä ei katsastusmiehen hakku läpi mene ja jotain olisi tehtävissä, mutta mitä? Tuota koteloa kun et oikein millään Annitrolilla (tai on tallissa myös POR-15 mukana tilattua Prep & Readyä) pysty jynssäämään, tai muutenkaan puhdistamaan juuri mitenkään. On sitä ruosteen alkua sen verran, että jotenkin tuntuisi tyhmältä ruutata sen päälle vaan kotelosuoja-ainetta. Jos jää sen alle jotenkin muhimaan.
Tuo POR-15 on paras aine, mitä olen koskaan käyttänyt niin kävi jo sellainenkin villi ajatus mielessä, että jos suihkuttaisi sitä noihin koteloihin kotelosuoja-aineen ruiskulla oikein urakalla? Siitä kun tulee sellainen pentelee kova pinnoite niin jos se hillitsisi parhaiten hapen kulkua.
Onko arvon raadilla fiksuja ehdotuksia, millä muuten vielä perin hyvässä kunnossa olevien helmojen elinaikaa voisi pidentää?