https://yliteippaus.fi/

Neue Klasse (2,0)

Linkin takaa tekstistä saa käsityksen, että kyseessä on tosiaan vielä konseptitason teaseri eikä mitään konkreettista vielä. Todella kivalta näyttää siitä huolimatta, toivottavasti lopullisetkin i3:t olisivat hyvännäköisiä :)
 
  • Tykkää
Reaktiot: Ola
Alkaa jo autokin näyttää valmiilta, hyvältä näyttää.

bmw-xm-concept-kith-14-1.jpg


Jos nuo mitat pitävät paikkaansa, niin huomio kiinnittyi tavaratilan osalta penkit kaadettuna 1750 l tilavuuteen, mikä on varsinkin sähköautoon varsin kelpo lukema. Tarkoittaa tuon pituisessa autossa sitä, että sisäkorkeutta on melko mukavasti. Uusi akku taitaa olla melko kompakti. Menee harkintalistalle kyllä.
 
Taitaa valitettavasti olla ”heart of joy” konsepti eikä vielä tuotantomallin naamioversio. Toivon ett oon väärässä.

Mut hyvältähän toi näyttää ❤️
Eikö tämä heart of joy ole tulevan Neue Klassen keskustietokone? Ollaanko jo samalla tasolla KITTin kanssa? :)

Ainakin konsepti uhkuu vääntöä, kun BMW:n mukaan sähkömoottorit vääntävät 18 000 Nm voimalla. Se on autoon aika paljon, kun markkinoiden tehokkaimmat kuorma-autojen ruotsalaiset dieselit vääntävät 3700 - 3800 Nm.

 
Eikö tämä heart of joy ole tulevan Neue Klassen keskustietokone? Ollaanko jo samalla tasolla KITTin kanssa? :)

Ainakin konsepti uhkuu vääntöä, kun BMW:n mukaan sähkömoottorit vääntävät 18 000 Nm voimalla. Se on autoon aika paljon, kun markkinoiden tehokkaimmat kuorma-autojen ruotsalaiset dieselit vääntävät 3700 - 3800 Nm.

Joo vision driving experience on näköjään se nimi. Ollaan, atk-hommat menee neue klassessa lähes kaikki uusiksi. Yksi keskitetty tietokone teslan tapaan, vähemmän johtoa, vähemmän hajautettuja ohjainkomponentteja.

Sama laskentakaava kuin teslalla, joka mainosti 10 000 nm vääntöä jollekin mallille, en edes muista mille.
 
Taitaa valitettavasti olla ”heart of joy” konsepti eikä vielä tuotantomallin naamioversio. Toivon ett oon väärässä.

Mut hyvältähän toi näyttää ❤️
Toivottavasti tuotantomallissa nähdään nokalla vielä erilliset oikeat munuaiset Neue Klasse X3 -tyyliin, kuten alla olevat naamiokuvat ainakin haluavat antaa ymmärtää. Nyt kun valot on ympätty noiden leveiden rinkuloiden sisälle niin näyttää aivan kuin keulan keskeltä puuttuisi jotain olennaista.


bmw-i3-neue-klasse-73.jpg
 
Rehellisesti sanottuna: helvetin rumia ovat. Keula näyttää Mitsubishiltä, ja tuo laskeva peräkontti on aivan kamala.

bmw-9.png


Mikä Bemaria vaivaa nykyään?
 
Ite edelleen toivon että tuohon keulaan saadan keskelle ne Bemariin kuuluvat oikeat munuaiset, eikä valoihin hävitettynä kuten sedankonseptissa. Tekee ilmeelle aika paljon. Siihen yhdistettynä perinteistä 1960-luvun haikeulaa 2000:sen tyyliin, niin varovaisen positiivisin odotuksin suhtaudun tuohon. iX3 nokka oli tässä suhteessa paljon paljon onnistuneempi.
Toivotaan että lopulta se jossain mainittu lausahdus, ettei valmistaja halua ihmisten pitävän autojaan rumina, viimein toteutuisi ja tuota i7/XM -korealaiset nelisilmälookit jne hukattaisiin historian virheisiin ja haettaisiin sitä inspiraatiota mielellään noista omista vahvoista geeneistä.

BMW-Vision-Neue-Klasse-X-front-three-quarter-live-image.jpg
 
Omaan silmään tuo iX3 näyttää edelleen ihan lupaavalta. Perinteisen korkean ja lyhyen suvin sijaan enemmän korkealta farkulta, mikä voisi tarjota hieman koiratilaa konttiin. Sedaniin silmä saattaa vaatia hieman enemmän totutteluaikaa, vaan eipä ole itselle vaihtoehto muutenkaan.
 
Markkinapuheissa on kehuttu, että uusi akkuteknologia on parempien energiaominaisuuksien lisäksi halvempi. Saas nähdä vaikuttaako tämä autojen hintoihin vai vain katteisiin.
 
Markkinapuheissa on kehuttu, että uusi akkuteknologia on parempien energiaominaisuuksien lisäksi halvempi. Saas nähdä vaikuttaako tämä autojen hintoihin vai vain katteisiin.

Sillä tavalla halvempi että saat samalla sadalla tuhannella paljon enemmän autoa 🤓


Ei ole vaikea arvata että iX3 tulee olemaan kalliimpi kuin X3, enemmän luxus lisävarusteita. Sama pätee myös tulevan 3-sarjan ja i3 suhteen. Täyssähkö saa varusteita, joita vastaavasta polttomoottorimallista ei löydy. Tällä perustellaan varmasti korkeampaa hintaa, tuskin niitä huvikseen laitetaan.
 
BMW annual conferencessa mainittu, että neue klasse iX3 julkaisu tapahtuu syyskuussa ja että tuotanto alkaa tän vuoden puolella.
Ei iso ylläri vaikka aiemmin puhuttiin kesästä. Syyskuussa on Munchenissa iso autonäyttely ja se on looginen valinta. Kesän mittaan sitten tiputellaan lisätietoja ja -kuvia. Ovat kyllä sen verran mainostaneet alempia tuotantokustannuksia, että on melko hapan sivumaku asiakkaiden suussa, jos asia ei millään tavalla näy hinnastossa. Volvohan on tehnyt samaa tulevan EX60 osalta, joten hieman näyttöjä sitten kaipaisi juhlapuheiden jatkoksi.
 
Ei se voi paljon laskea, bemarin mallisto on hintajärjestyksessä. Ja X-malli maksaa aina samat kuin yhtä isompi sarja.

iX3 ja i5 tulee olemaan samoissa hinnoissa. Tai iX3 voi olla kalliimpi, kun pidempi kantama ja uudempi tekniikka.
No tuohan on kätevää, ei siis tarvitse paljoa arvuutella minne ne säästöt menevät, kun asia on jo ratkaistu jossain Baijerin raamatussa. Ihan sama mitä kustannuksia alentavia tuotantoteknisiä tai teknologisia uudistuksia keksimme, uuden mallin on maksettava sen mitä vanha malli, jossa näitä uudistuksia ei ole:LOL:
 
Eikös iX maksa saman kuin i5? Ei kai iX3 voi maksaa saman verran kuin iX? Mutta joo, eiköhän se hinta lähene varusteiden kanssa satasta.