https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Neue Klasse (2,0)

Jotta ei olis liian epäselvää, niin avataan nää

Aiempi
Vision neue klasse -> i3

Ja siis nyt tulossa uutena tämä:
vision neue klasse X -> iX3
 
Neue klasse X konsepti julkaistu. Tästä tulee myöhemmin iX3.

Huom nyt täyssähköisellä iX3:llä ei ole enää mitään yhteyttä keväämmällä julkaistavaan polttomoottori X3:een. Täyssähköinen tulee myöhemmin aivan eri koriin, tän konseptin pohjalta.

Ja Huom! Sisäkuvassa näkyy nyt toi seuraavan sukupolven idrive, jossa on ajateltu että mittaristo siirtyy tuulilasiin..


bmw-vision-neue-klasse-x-06.jpg


bmw-vision-neue-klasse-x-11.jpg


 
Edelleen konseptikuvia. Koska todellinen auto julkaistaan?


Myynti alkaa vuoden lopussa, joten syksymmällä. En kyl ihmettelis jos menee pitkäksi. Autoon tulee uusi 800V sähkömoottori- ja akkuteknologia, autoon tulee all-new idrive ja all-new väyläpohjainen arkkitehtuuri, jossa ööö kansankielellä tietokoneita ja sähköjohtoa on useita kiloja vähemmän. BMW on ollut tosi vahvasti Teslan pelikirjaa lukemassa.

Kun kaikki uudistukset kasataan samaan autoon, niin huhhahei sitä bugien ja myöhästymisien määrää :)
 
Läpikäyntiä videolla. Näyttää hyvälle. On kyl mielenkiintoista nähdä miten lähelle lopullinen auto pääsee. Tuntuu raikkaalta vielä tässä kohdin.

 
Viimeksi muokattu:
Saa nähdä millainen on lopullinen interööri. Mutta tuosta konseptista voisi sanoa että onpa karsea🤮 Mutta itse pidänkin perinteistä.
 
Näyttää kapeammalta kuin Audin Q6 ja Possun Macan EV puhumattakaan Pollen nelosesta, mikä olis positiivista. Varsinkin Polle karsiutuu omalta listaltani pois leveytensä puolesta ja hieman nihkeetä on noiden siskostenkin kanssa.
 
BMW vahvisti Pariisin autonäyttelyn yhteydessä, että ensimmäiset Neue Klasse -mallit (oletettavasti iX3 ja i3 sedan) saavat 90 % piirteistään esitellyistä Vision Neue Klasse -konseptimalleista, mutta ovat kooltaan hiukan pienempiä. Ja samoja piirteitä on sitten tiedossa isommissakin malleissa, myös polttiksissa, joten bemareista haaveilevien kannattaa totutella uuteen ulko- ja sisäasuun. Sen sijaan isommat sähkömallit eivät tulisikaan Neue Klasse -alustalle, vaan ymmärtääkseni jo vuosia käytössä olleelle CLAR-alustalle.

https://www.bmwblog.com/2024/10/21/bmw-neue-klasse-evs-echo-concept-design/

https://www.bmwblog.com/2024/10/21/bmw-neue-klasse-evs-echo-concept-design/
 
On kyllä imho niin hirveän näköisiä kikkareita, että katseet on pakko kääntää pysyvästi muualle. Harmi, rakastin ennen tätä merkkiä.
 
BMW vahvisti Pariisin autonäyttelyn yhteydessä, että ensimmäiset Neue Klasse -mallit (oletettavasti iX3 ja i3 sedan) saavat 90 % piirteistään esitellyistä Vision Neue Klasse -konseptimalleista, mutta ovat kooltaan hiukan pienempiä. Ja samoja piirteitä on sitten tiedossa isommissakin malleissa, myös polttiksissa, joten bemareista haaveilevien kannattaa totutella uuteen ulko- ja sisäasuun. Sen sijaan isommat sähkömallit eivät tulisikaan Neue Klasse -alustalle, vaan ymmärtääkseni jo vuosia käytössä olleelle CLAR-alustalle.

https://www.bmwblog.com/2024/10/21/bmw-neue-klasse-evs-echo-concept-design/

https://www.bmwblog.com/2024/10/21/bmw-neue-klasse-evs-echo-concept-design/
Tuo i3 vaikuttaa mielenkiiltoiselta ja potentiaaliselta seuraavalta kaupunkiautolta. Toivottavasti hiovat akkutekniikan kaikkinensa sellaiseen iskuun, että on myös siltä osin kilpailukykyinen paketti.
 
  • Tykkää
Reaktiot: ovi
On kyllä imho niin hirveän näköisiä kikkareita, että katseet on pakko kääntää pysyvästi muualle. Harmi, rakastin ennen tätä merkkiä.
Onneksi pääsuunnittelija siirtyi Rollsille. Harmi kun mallisto on suunniteltu 2029 asti 😅

Saa nähdä mitä uudet suunnittelijat tuovat mukanaan. Pienempiin malleihin pääsuunnittelija siirtyy Miniltä ja isompiin malleihin Polestarilta.
 
Sopii kyllä minun silmääni. Tuo iX3 voisi olla Pollen seuraaja askelmerkkien osuessa kohdalleen.
 
On kyllä imho niin hirveän näköisiä kikkareita, että katseet on pakko kääntää pysyvästi muualle. Harmi, rakastin ennen tätä merkkiä.
Näin ne makuasiat vaihtelevat. BMW:n neue klassen yksinkertainen moderni muotokieli hivelee omaa silmääni. Audin uusin muotoilukieli on taas no no.
 
Kyllä tuo NK vaikuttaa mielenkiintoiselta ja muotokieli on nykybemareita parempi. Mikäli nuo tavoitteet 20-30% kevyemmästä autosta toteutuu, niin voisin tuota iX3:sta harkita ja palata BMW:n pariin.
 
Kyllä tuo NK vaikuttaa mielenkiintoiselta ja muotokieli on nykybemareita parempi. Mikäli nuo tavoitteet 20-30% kevyemmästä autosta toteutuu, niin voisin tuota iX3:sta harkita ja palata BMW:n pariin.
Onko jossain väitetty, että autot olisivat 20-30% kevyempiä? Ei ole sattunut omaan silmään, ovat luvanneet 30% lisää rangea, 30% nopeamman latauksen ja 25% lisää tehoa. Noin ainakin bemarin Suomen sivuilla. En usko yhtälöön lisäksi sopivan saman verran laskeva paino.

https://www.bmw.fi/fi/more-bmw/neue-klasse.html