https://yliteippaus.fi/

Nelipyöräsuuntaus / aurauskulmien säätö pk-seudulla

T

tuomase

Vieras
Missä olette käyttäneet autojanne nelipyöräsuuntauksessa / aurauskulmien säädössä pk-seudulla ja mitä maksoi? Eli hinta mittaukselle + säädölle, ja mielellään niin että menee kerrasta oikein.

Kysyn, koska joku vuosi takaperin Lappeenrannassa mittaus + säätö maksoi muistaakseni 40 e. Tänään ohimennen kysyin Veholta niin hinta oli kolminumeroinen.
 
Vianor Järvenpää ainakin oli ok. Muistaakseni 70 € tarkastus ja säätö.
 
Itse olen käynyt kaksi kertaa pyörän suuntaukset säädättämässä Viking Motorsilla, Helsingin Metsälässä.
Oikein positiivinen kokemus ollut molemmilla kerroilla. Hyvä asiakaspalvelu ja odotustilassa riittävästi autolehtiä ;)
Hinta toimenpiteelle 65,00€
 
Kiitos, Viking Motors varattu.
 
S. Räsäsen Autohuolto Keravan Saviolla, Vantaan rajan tuntumassa on tehnyt hyvää työtä nykyaikaisilla laitteilla. Hinnasta en osaa sanoa kun aina omat asiointini ovat liittyneet madallussettien asennukseen ja sen päälle tehtyyn suuntaukseen.

Edit: näköjään sen verran siirtyneet sähköiseen aikakauteen että ihan nettisivutkin tehty sitten viime asioinnin http://www.rasasenautohuolto.fi/
 
-V- sanoi:
S. Räsäsen Autohuolto Keravan Saviolla, Vantaan rajan tuntumassa on tehnyt hyvää työtä nykyaikaisilla laitteilla. Hinnasta en osaa sanoa kun aina omat asiointini ovat liittyneet madallussettien asennukseen ja sen päälle tehtyyn suuntaukseen.

Edit: näköjään sen verran siirtyneet sähköiseen aikakauteen että ihan nettisivutkin tehty sitten viime asioinnin http://www.rasasenautohuolto.fi/

Voin myöskin suositella. Säädöt tehtiin myös madallussetin asennuksen jälkeen ja muistaakseni säätöjen hinta jotain 60 - 80 egee.
 
Onko jossain laskuria millä näkisi paljonko rengas/vanne kääntyy sisään yläreunasta kun camber muuttuu?

edit: http://www.gtsparkplugs.com/Camber-Offset-Calculator.html
Ulkohalkaisija renkaalle tuohon.
Testasin 25.2" halkaisijalla
-0.5 ja -1 ero oli .22" yläreunaa sisään 5,588mm sisempänä.

Tuli vaan katsottua tuota kulmiensäätö paperia minkä hain silloin madalluksen katsastukseen. Nyt vasta huomasin, että toisen eturenkaan camberissa on oli melkein puoleen asteen heitto.
Toi on aika pirun iso kulma ero.
 
Kennedy sanoi:
Tuli vaan katsottua tuota kulmiensäätö paperia minkä hain silloin madalluksen katsastukseen. Nyt vasta huomasin, että toisen eturenkaan camberissa on oli melkein puoleen asteen heitto.
Toi on aika pirun iso kulma ero.
Justiinsa eilen erwinin matskuja pläräilin läpi. Camberin arvot/toleranssit tuossa omassa kinnerissä -30' +/- 30'. Eli toleranssin sisällä itse camberarvo voi olla 0 tai -1 aste, ja kaikki on aivan hyvin.

Madallettuna (sport-alusta, muu madallus) Camber muuttuu, mutta toleranssi ei. Maksimi ero puolten välillä myös sama 30'