https://yliteippaus.fi/

Nürburgringin rata ja ajat

Eipä ollut suosiollinen kauden aloitus.

VLN-1616847093.jpg
 
"Sinun on kirjauduttava sisään, jotta voit jatkaa." Sitä päivää ei tule FBn omistamille nettisaiteille...
 
clima sanoi:
^ Samaa veikkaan.

Piti tarkistaa mikä nykyisen GT3 RS:n aika on: 6:56.4, vuodelta -18.

https://newsroom.porsche.com/en/products/porsche-911-gt3-rs-nuerburgring-nordschleife-lap-time-below-seven-minutes-normally-aspirated-engine-green-hell-kevin-estre-lars-kern-15250.html

"The Frenchman’s lap time was 24 seconds faster than the best time achieved with the previous GT3 RS model."

Eli todennäköisesti seuraava, nyt jo koeajoissa Ringiä kiertänyt, 992 GT3 RS ottaa ensivuoden puolella tittelin taas itselleen.

Ei vielä tullut 992 aikaa mutta 991.2 MR.



MB on edelleen nopeampi.
 
Pari kuukautta siinä meni.

Toinen Stuttgarttilainen otti kärkipaikan.

5ba471c53c87c2f03d1f10b78bca4f0a.jpg


6:43 katukaillisella autolla merkistä riippumatta on hyvin vakuuttavaa suoritusta.

Varmaan jostain löytyisi tietoa vastaavalle suoritukselle puhtaalla kilpa-autolle. Esimerkiksi tämän vuoden 24h kisasta.
 
IGn puolella oli ”uncut” video, kun Tesla Model S plaid ajaa kierroksen ~7.30. Ihan reipas vauhti käyttövoimasta riippumatta.

Pari kertaa näytti olevan ”irti”, joten aika rajoilla vissii mentiin (niinkuin kuulukin aikaa haettaessa). Jäi vaan ihmetyttämään ratin edessä ollut näyttö. Näytti aivan Motronicin näytöltä. Nopeuden näki selvästi ka vasemmalla puolella oli 2 vihreää palkkia jotka liikkui. Mitä lie.

Jännä fiilis varmaan ajaa, kun äänen perusteella ei pysty sanomaan meneekö lujaa vai ei. Huiput taisi jäädä ~270 kieppeille.
 
En noista ajoista niin tiedä, mutta kyllä se paino näyttää rassaavan, jos jo vakio hetkellä(c6zo6 pilot sport zero) menty reippaasti kovempaa.
 
ePa sanoi:
Pari kertaa näytti olevan ”irti”, joten aika rajoilla vissii mentiin (niinkuin kuulukin aikaa haettaessa). Jäi vaan ihmetyttämään ratin edessä ollut näyttö.

Näyttäisi olevan Race Tech Dash 2. Tuolla saa sektoriajat jne. sekä muut kisakäytössä tarvittavat tiedot.
 
Kovaa tuo menee mutta levotonta on. Mitkäköhän renkaat tuossa on alla kun pitoa ei tunnu löytyvän oikein nimeksikään?

Verrokkina Taycan turbon parin vuoden takaisen 7.42 veto, jossa tähän verrattuna kuski vetelee eleettömästi ja renkaatkaan ei huuda samaan malliin.


Porschessa varmaan alla semit, Teslassa pakko olla normikumit tai muuten tuo levottomuus on aika omituista.

Tuossa Teslan videossa aika 7.35.5 mutta Musk twiittaa parhaaksi 7.30.9. Epa tiesi että siitäkin on joku video?
 
clima sanoi:
Kovaa tuo menee mutta levotonta on. Mitkäköhän renkaat tuossa on alla kun pitoa ei tunnu löytyvän oikein nimeksikään?



Porschessa varmaan alla semit, Teslassa pakko olla normikumit tai muuten tuo levottomuus on aika omituista.

Michelin pilot sport 4s (tesla versio) jos 100% stock kuten musk väittää.

Porschen taycan perf vanteet pirelli p zerolla (porschen versio) vakiorengastus jos semmosella rullas …
 
Voisi olla tosiaan nuo Michelinit alla ja selittää tuota vinkumista: itsellä paljon kokemusta ko. renkaasta ja vinkuu reippaasti heikompitehoisenkin auton alla, toisaalta pito on oikeasti vakiorenkaiden parhaimmistoa ellei paras. Ajettavuus myös erinomainen.
Toki painavan ja tehokkaan sähkiksen alla ei minkään vakiorenkaan ominaisuudet enää oikein riitä.
 
clima sanoi:
Kovaa tuo menee mutta levotonta on. Mitkäköhän renkaat tuossa on alla kun pitoa ei tunnu löytyvän oikein nimeksikään?

Verrokkina Taycan turbon parin vuoden takaisen 7.42 veto, jossa tähän verrattuna kuski vetelee eleettömästi ja renkaatkaan ei huuda samaan malliin.


Porschessa varmaan alla semit, Teslassa pakko olla normikumit tai muuten tuo levottomuus on aika omituista.

Tuossa Teslan videossa aika 7.35.5 mutta Musk twiittaa parhaaksi 7.30.9. Epa tiesi että siitäkin on joku video?
Eikai sitä parasta kannata laittaa pöytään jos kilpailun voittoon riittää vähempikin.

Kun joku pääsee riittävän lähelle niin tulee ”OTA päivitys” ja kärkipaikka takaisin.
 
clima sanoi:
Kovaa tuo menee mutta levotonta on. Mitkäköhän renkaat tuossa on alla kun pitoa ei tunnu löytyvän oikein nimeksikään?

Verrokkina Taycan turbon parin vuoden takaisen 7.42 veto, jossa tähän verrattuna kuski vetelee eleettömästi ja renkaatkaan ei huuda samaan malliin.


Porschessa varmaan alla semit, Teslassa pakko olla normikumit tai muuten tuo levottomuus on aika omituista.

Tuossa Teslan videossa aika 7.35.5 mutta Musk twiittaa parhaaksi 7.30.9. Epa tiesi että siitäkin on joku video?

Kyllä ne renkaat aika lailla tuntuu Possunkin alla valittavan, vaikka Tessun videossa mikki poimii ääniä vähän voimakkaammin. Tesla tuntuu ottavan suoranpätkillä enemmän aina huippuja kuin Porsche, eli potkua kyllä on ja siitä parempi kierrosaika tuntuu muodostuvan, mutta onhan tuo ihan hengästyttävän rasittavan näköinen vahdittava tuo Tesla, Porschen tarkkuus ja ajettavuus aivan toista luokkaa ihan videoltakin katsottuna. Tesla kuumentaa noiden ajolinjojen perusteella kumit ja pidot siihen malliin, että kahden kierroksen jälkeen Porsche jo nopeampi kokonaisuutena, noin näppituntumalla nopeimman kierroksen ja nähdyn perusteella.
 
TuplaVW sanoi:
Kyllä ne renkaat aika lailla tuntuu Possunkin alla valittavan, vaikka Tessun videossa mikki poimii ääniä vähän voimakkaammin. Tesla tuntuu ottavan suoranpätkillä enemmän aina huippuja kuin Porsche, eli potkua kyllä on ja siitä parempi kierrosaika tuntuu muodostuvan, mutta onhan tuo ihan hengästyttävän rasittavan näköinen vahdittava tuo Tesla, Porschen tarkkuus ja ajettavuus aivan toista luokkaa ihan videoltakin katsottuna. Tesla kuumentaa noiden ajolinjojen perusteella kumit ja pidot siihen malliin, että kahden kierroksen jälkeen Porsche jo nopeampi kokonaisuutena, noin näppituntumalla nopeimman kierroksen ja nähdyn perusteella.
Kahden kierroksen jälkeen jopa Model 3 voittaa Porschen.
 
TuplaVW sanoi:
Ja millähän perusteella  ???
Muistaakseni noin 30km kohdilla Porsche menee limp modeen ettei lämmöt karkaa. Model 3 menee myös muttei yhtä pahasti.

Tännekin oli postailtu Japanin EV racing sarjasta videoita joista tää selviää.

Plaidissa on kait esimakua uuden Roadsterin voimalinjasta että oletus on että se on Model kolmosta edistyneempi tässäkin.
 
Tässähän on kai vielä huippunopeus rajoitettu 263 km/h. Myöhemmin pitäisi tulla softa jossa huiput nousee päälle 300 km/h.
 
lortti sanoi:
Muistaakseni noin 30km kohdilla Porsche menee limp modeen ettei lämmöt karkaa. Model 3 menee myös muttei yhtä pahasti.

Tännekin oli postailtu Japanin EV racing sarjasta videoita joista tää selviää.

Plaidissa on kait esimakua uuden Roadsterin voimalinjasta että oletus on että se on Model kolmosta edistyneempi tässäkin.

Japsin EV sarjassa oli jotain modeja noissa Tesloissa jos oikein muistan. Eriasia liittyykö mitenkään voimalinjaan.
 
clima sanoi:
Tuossa Teslan videossa aika 7.35.5 mutta Musk twiittaa parhaaksi 7.30.9. Epa tiesi että siitäkin on joku video?

Ilmeisesti sama kierros, mutta viitataan vanhaan kierrokseen (T13) ja "full lap".
 
ePa sanoi:
Jatketaan keskustelua Ringistä ja sen ajasta.

Dale jo spekuloi ennätystä.

https://www.bridgetogantry.com/is-teslas-new-lap-record-legitimate/

Joo tuolla toisaallakin amatöörien silmät ihmettelivät jo, että kuinka jossain suorilla himmaillaan varsinkin loppua kohden ja tuolla onkin huomattu sama. Joko säästelee jarruja tai lämpöjä tai renkaita...

btw. videosta näkee että toi yks kierros veti akun 93% -> 54%

Elikkäs kahta kierrosta tuolla autolla ei ajeta :)
 
lnaukkar sanoi:
Joo tuolla toisaallakin amatöörien silmät ihmettelivät jo, että kuinka jossain suorilla himmaillaan varsinkin loppua kohden ja tuolla onkin huomattu sama. Joko säästelee jarruja tai lämpöjä tai renkaita...

btw. videosta näkee että toi yks kierros veti akun 93% -> 54%

Elikkäs kahta kierrosta tuolla autolla ei ajeta :)
Jos se himmailu osuu 260 km/h nurkille niin voipi johtua siitä että tällä hetkellä nopeus on rajoitettu siihen.