Muutama viesti pistänyt silmään tälläkin foorumilla. Poistan kirjoittajan lainauksista, mutta asianomainen varmaan itsensä tunnistaa:
Ymmärrän sen, että asiansa osaava lastunvuolija osaa autoon työntää täysin kyseistä moottoria varten kustomoidun softan, joka on tehty asiakkaan mielen mukaan. Hintaa tulee sitten softasta riippuen 500-1000e. Osa on bulkkisoftaa, osa kustomoitua... Täälläkin vissiin isojen talojen bulkit jyrää, ja niiden lisenssimaksut kattavat normisoftan hinnasta leijonanosan.
Boksit tarjoavat "parilla satasella" kuitenkin sen 5-20% teho/vääntölisän ainakin valmistajan ilmoituksen mukaan. Jos olen oikein käsittänyt, niin homma hoidetaan ahdetuissa koneissa ahtopainetta tai ruiskutusmääriä/ajoitusta muuttamalla. Eri moottoritekniikoissa ja käyttövoimissa homma hoidetaan eri tavalla.
Nyt sitten olen asiaa miettinyt, että mitä niin kovasti huonoa boksit tekevät? Takuut ja lakijutut saa unohtaa molemmilla tavoilla, joten sinne ei tässä yhteydessä tarvitse kajota.
Keskustelua, ja kokemuksia? Onko joku kokeillut molempia piristystapoja rata- tai peltoautossaan? Onko "tosimaailman" dynokäppyröitä olemassa jollakulla? ;D
Useat näistä mm. Racechip kusettavat dynotuloksillaan jotta saadaan tuotteita myydyksi. Ai mistä tiedän? Siitä, että minulla on edelleen heidän kanssaan jälleenmyyntisopimus voimassa ja koesarjan myynnin ja testaamisen jälkeen en kehtaa myydä niitä edes vihamiehilleni.
Kuten jossakin kokemuksesta mainitsin, niin noista lastuista ei tule kuin paha olo. Saa olla tyytyväinen jos kulkee edes sen mitä ennen.
Ymmärrän sen, että asiansa osaava lastunvuolija osaa autoon työntää täysin kyseistä moottoria varten kustomoidun softan, joka on tehty asiakkaan mielen mukaan. Hintaa tulee sitten softasta riippuen 500-1000e. Osa on bulkkisoftaa, osa kustomoitua... Täälläkin vissiin isojen talojen bulkit jyrää, ja niiden lisenssimaksut kattavat normisoftan hinnasta leijonanosan.
Boksit tarjoavat "parilla satasella" kuitenkin sen 5-20% teho/vääntölisän ainakin valmistajan ilmoituksen mukaan. Jos olen oikein käsittänyt, niin homma hoidetaan ahdetuissa koneissa ahtopainetta tai ruiskutusmääriä/ajoitusta muuttamalla. Eri moottoritekniikoissa ja käyttövoimissa homma hoidetaan eri tavalla.
Nyt sitten olen asiaa miettinyt, että mitä niin kovasti huonoa boksit tekevät? Takuut ja lakijutut saa unohtaa molemmilla tavoilla, joten sinne ei tässä yhteydessä tarvitse kajota.
Keskustelua, ja kokemuksia? Onko joku kokeillut molempia piristystapoja rata- tai peltoautossaan? Onko "tosimaailman" dynokäppyröitä olemassa jollakulla? ;D