https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Moottoriöljyt

Öldepotissa oli tiettyyn litraan asti kulut, sitten tuplaantuu. Oisko ollu 25litraa per toimitus. Vai onko muuttunu?
 
Eskoop sanoi:
Öldepotissa oli tiettyyn litraan asti kulut, sitten tuplaantuu. Oisko ollu 25litraa per toimitus. Vai onko muuttunu?
Kiitos infosta, pitääkin tarkastaa.

Muoks. Tosiaan 25 litraan asti tuo sama. Eli justiinsa passelisti.
 
Minä katsoin jo ;D jokaiseen 25l satsiin tulee 24,5€ kulut. Eli 25l kulut tuo 24,5€ ja jos tilaa 26l tai enemmän niin on jo melkein 50€ kulut.
 
Osa saksalaisista puljuista tosiaan postittaa 25e/25kg. Osalla 25e/30kg ja muutamat taas 30e/30kg.
eBaystä välillä noilta öljyfirmoilta lähtenyt 30l 20e posteilla  :)
 
Penguin sanoi:
Huomenna lähtee taas Saksasta tilaukseen 25 litraa Total Quartz Ineo ECS 5W-30:stä. Mennään tasan sillä mitä tehdas suosittelee, eikä nuo kahta vuotta riitä, kun kolmeen autoon menee samat ölpät.

Kun tuohon meidän ranskikseen menee tuo tasan sama öljy, niin tiedustelenpa, mistä olet tilannut ja mihin hintaan? Merkkihuolto haluaa vaaditusta 6,1 litrasta Totalia rahaa 105€, ilmeisesti vastaava Mobil ESP maksaa paikallisessa tarvikeliikkeessä 49,90€/4l.
 
Marko_K sanoi:
Kun tuohon meidän ranskikseen menee tuo tasan sama öljy, niin tiedustelenpa, mistä olet tilannut ja mihin hintaan? Merkkihuolto haluaa vaaditusta 6,1 litrasta Totalia rahaa 105€, ilmeisesti vastaava Mobil ESP maksaa paikallisessa tarvikeliikkeessä 49,90€/4l.
Jos Motonet lähellä, niin tuota Mobil ESP 5W-30 saa 44,90€
Joskus Tokmanni myynyt muistaakseni alle 40€ tuota 8)
Varsinkin nokiloukolla oleviin vehkeisiin hyvä öljy vähäisen tuhkapitoisuuden vuoksi!

http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx
 
Ei tuohon Sitikan koneeseen mene 6,1 litraa öljyä. Mihin ne loput laittaa? itse olen tilannut Levoil.de:stä, joko tuosta osoittesta tai niiden eBay-kaupasta. Hinnoissa yleensä eroa suuntaan tai toiseen ja aina olen siitä halvemmasta tilannut. Toimituskulut taisi viimeksi olla 20,50 €/25 l (tai vähemmän).

Lisäys: Total Quartz Ineo ECS 5W-30, 5 l, 23 € + toimituskulut 20,50 €/25 l. Pelkkä 5-litran kannu jo samaan hintaan kuin Suomessa. Toinen kannu jo huomattavasti halvemmalla.

Tuohan ei ole täyssynteettistä ja Suomessa ei tiedä mikä on, kun kannussa voi lukea niin, vaikka öljy ei sitä olekaan. Suomessa ei tosin mikään kuluttajalle normaalisti myytävä moottoriöljy ole täyssynteettistä. Saksalaisessa kaupassa, jos kannun kyljessä lukee Voll Synthese tai Voll Synthetish, niin öljy myös todella on täyssynteettistä. Synthese Technology tai Synthetic Technology taas eivät ole täyssynteettisiä.

Mobil 1 ESP Formula 5W-30, 5 l, 36 € + toimituskulut 20,50 €/25 l.
 
Penguin sanoi:
Ei tuohon Sitikan koneeseen mene 6,1 litraa öljyä. Mihin ne loput laittaa?

Jaa-a, vaikea sanoa. Kai tuohon on laskettu myös se öljy, jolla sotketaan sisäverhoilu ja jonkin verranhan aina roiskuu haalareillekin. Eivät eritelleet, mutta saman lukeman antoi merkkihuolto ja tarvikeliikekin.

Kiitos linkeistä. Ehtisiköhän toimitus Suomeen viikossa, minkälaisia kokemuksia?
 
Kyllä minulla on viikossa tullut, mutta jos huoltoaika jo viikon päähän varattu, niin en ottaisi sitä riskiä ettei ehdi.

Hetkinen, sulla on Euro6-normien mukainen BlueHDI kone. Siinä pitää käyttää 0W-30:stä, siihen ei saa laittaa tuota 5W-30:stä. Öljyllä pitää olla B71 2312 -luokitus tuohon koneeseen. Näkyy siinä muuten olevan niin korkea öljypohja, että uskon tuon 6,1 litran tilavuuden olevan oikea. Tuo on ainakin oikean suuntainen muutos.

Ei näy Levoililta löytyvän TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0w-30 -öljyä ja niiden eBay-kauppa on tyhjä.
 
Huolto on 19.1., vaan eipä paketit viikonloppuna kulje, joten täytyisi olla 16.1. perillä. No, kaipa tuon auton seuraavaankin huoltoon asti pitää ;)
 
Penguin sanoi:
Hetkinen, sulla on Euro6-normien mukainen BlueHDI kone. Siinä pitää käyttää 0W-30:stä, siihen ei saa laittaa tuota 5W-30:stä. Ei näy Levoililta löytyvän ja niiden eBay-kauppa on tyhjä.

No hyvin taas merkkihuolto tiesi. Juuri tuota 5W-30 öljyä olivat sinne laittamassa.....
 
Tuohan lukee huoltokirjassakin.

Totalin valitsin antaa myös QUARTZ INEO FIRST 0W30 tuolle Picassolle ja vahvistaa myös öljytilavuuden. Mielenkiintoista, että tuolla 6,1 litran vaihdollakin jää vielä vanhaa öljyä toista litraa koneeseen.

Filter 0,45 litre
Capacity 7,2 litre Dry fill
Capacity 4,5-6,1 litre Service fill
 
Nykyään kannattaa olla kärppänä hereillä tuoteväärennösten varalla. Niitä ollut ihan Suomessakin myynnissä "halpahallien" hyllyissä, jotka tuovat ohi virallisen toimitusketjun. Hieno juttu tuo EU kun mahdollistaa näin jäätävän hintaeron, konnat haistaneet markkinaraon. 3D-printterit kuumana suoltavat muovipurkkeja. Itselläni ei ainakaan herätä ostohalua jos luokituksetkin jo väärin sivulla. ESP:llä ei ole ACEA A5/B5 -luokitusta, edes Saksassa.

http://www.mobil1.de/produkte/esp-formula-5w-30.aspx?tabs=Spezifikationen&p=2

Pari hyvää vinkkiä erottaa aito väärennöksestä.

1. Purkin pohjasta tulee löytyä purkkivalmistajan logostanssaus, valmistusaikakello ja mahd. valmistusmuotin numero
2. Selkeä eräkoodi ja täyttöpäivämäärä mustesuihkuprinttinä
3. Lisäksi kannattaa katsoa, että purkki ja korkki näyttää visuaalisesti yhteensopivilta.
4. Väärennöksissä usein värisävy purkeissa ja korkeissa poikkeaa aidosta.

Haastetta tähän tuo, että parhaimmat väärennökset käyttävät aitoa purkkia ja sisältö vaihdettu. Nämä löytää ilman kunnon labraa vain pistämällä pakkaseen. Usein muuttavat väriään ja sameutuvat jo pienessä pakkasessa --> vettä. Aidotkaan öljyputkit eivät välttämättä edusta pakkausalan kirkkainta kärkeä, mustesuihkuprintit saattaa himmetä tai lähteä kokonaan, etiketit saattaa repsottaa jos pintaan jäänyt öljyä jne.
 
Nuista väärennöksistä en ole kuullutkaan, tuskimpa nuita kukaan peruspena huomaakaan kun purkin kainaloon ottaa.

Levoilista tilasin Totalin öljyä 5w-30, ennen öldepotista mutta täällä halvemmat postikulut. Vianorilla laittaavat samaa öljyä, litrahinta lienee tosin vähän eri mitä 4,8€/l Levoilista.  ;D
 
Tuota noin ,mikähän mahtaa olla todennäköisyys tolle väärennetylle öljylle? ainakin näillä pienillä markkinoilla?
Ite eijjoo tarvinnu öljyjä tilailla, autoni huoltaja ostaa tynnyreittäin esim gulf 5-30 gvx-ää ja myy sitä mulle omakustannushintaan n. 8e/l.  (eikä mikää s.....o  juttu)
 
Viisi vuotta sitten olisin nauranut makeasti väärennösväitteille. Nyt on toisin. Näitä tosiaan tulee vastaan, jos ei viikoittain, niin kerran pari kuussa Suomessa. Siis jälleenmyyjät, jotka tilailevat kamaa Baltia, Itä-Eurooppa akselilta eivät edes tiedä myyvänsä paskaa. Maallikon silmin purkit ovat identtisiä.
 
Kyllä se rikollisuus joka paikkaan menee mistä rahaa tulee.
Ilmeisesti jossain päin maailmaa tätäkin tehdään, kun katteet on kovat!
Onhan se muutaman kympin takia kova riski, jos tuollainen sattuu kohille :-[
 
Wekotin sanoi:
Viisi vuotta sitten olisin nauranut makeasti väärennösväitteille. Nyt on toisin. Näitä tosiaan tulee vastaan, jos ei viikoittain, niin kerran pari kuussa Suomessa. Siis jälleenmyyjät, jotka tilailevat kamaa Baltia, Itä-Eurooppa akselilta eivät edes tiedä myyvänsä paskaa. Maallikon silmin purkit ovat identtisiä.

Kun seuraavan kerran törmäät sellaisiin, niin osta ja esittele täällä originaalin pakkauksen rinnalla. Huijareihin puree pahiten totuus.
 
Myyjien kuvauksiin ei pidä koskaan uskoa sokeasti, ei edes merkkiliikkeen väitteisiin. Nettisivuilla on helposti leikkaa-liimaa kuvaukset, joissa voi olla virheitä. Toki totuuden venyttämistäkin tapahtuu. Toisaalta vastahan jollekin tällä foorumilla kirjoittavalle oli merkkiliikkeestä tarjottu Euro 6 -moottorisen BlueHDI diesel Citroënin moottoriin 5W-30 öljyä ja yksikään 5W-öljy ei täytä PSA:n vaatimuksia Euro 6 BlueHDI -moottorille.