- 7.6.2022 klo 21:44 / Moottoriöljyt
jrinnes sanoi:Onkos kenelläkään mitään tietoa/kokemusta Totalin öljyistä?
Total on yksi isoimmista öljytaloista. WRC sponsorifirmoja.
Ei pahaa sanottavaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jrinnes sanoi:Onkos kenelläkään mitään tietoa/kokemusta Totalin öljyistä?
Onko tämä tarpeeksi fiksu hinta?Mistä fiksuun hintaan 0W-20 LL4, ACEA C5, VW 508 00 / 509 00 öljyä?
Tarve reilu 5l täytölle. Diudiin haluaisin vaihtaa uudet.
En ole vuosiin tilaillut mistään öljyjä. Suomessa Castrol jne. on joku 17e/l
Parissa saksalaisessa putiikissa 20l tonkkia sai reilu 8e/l.
Motonet ei tarjonnut mulle edes tuota Totalia kun katsoin rekkarin mukaan.
Tuon voisi jopa kelpuuttaa.
Yllättävän paljon on 0w20 tavaraa tarjolla, mutta harva tosiaan LL merkinnällä. Tosin jos ei meinaa ajaa 30k öljyillä niin voisiko noita muitakin käyttää?
Käyttääkö kukaan Nesteen öljyä ja onko niistä minkälaisia kokemuksia? Omat kokemukset on vuosien takaa jolloin purkissa luki Neste Alfa 2.
Tätä mietin itse: https://www.hankkija.fi/tarvikkeet-ja-huolto/oljyt/neste/ia-neste-premium-5w40-4l-2036917/
@Wekotin, valaise meitä.
No Nestehän ei Suomessa ole voiteluöljyjä valmistanut enää viiteentoista vuoteen. Nuo tehdään Hollannissa Ashlandin toimesta, joka valmistaa myös Valvoline-merkillä myytäviä öljyjä. Kaipa tuo menee siinä missä muutkin tuon luokituksen omaavat öljyt. Itse en ole koskaan käyttänyt joten omakohtaisia kokemuksia ei ole. Luultavasti tuossa öljyssä ei ole ”Nestettä” muuta kuin etiketin nimessä eli käytetyt komponentit ovat muilta valmistajilta ja niitähän Hollannissa riittää. Sinälläänhän tuo on hyvin yleistä voiteluaineissa.Käyttääkö kukaan Nesteen öljyä ja onko niistä minkälaisia kokemuksia? Omat kokemukset on vuosien takaa jolloin purkissa luki Neste Alfa 2.
Tätä mietin itse: https://www.hankkija.fi/tarvikkeet-ja-huolto/oljyt/neste/ia-neste-premium-5w40-4l-2036917/
@Wekotin, valaise meitä.
Tuo ei ole samaa öljyä, minun linkissä öljyn tyyppi on Premium+. Merkitystä tässä on sillä, että + täyttää VW vaatimuksen 505 01 ja plussaton ei.Öljyn laatun en ota kantaa, mutta Motonet myy halvemmalla, https://www.motonet.fi/fi/tuote/591013/Neste-Premium-5W-40-4-L
Onko varaosaliikettä Ti-osa enää olemassa? Prismassa on Valvolinea, hinnasta ei ole tietoa.Ostinpa eka kertaa Valvoline-öljyä ja laitoin lumilinkoon. Viskositeetti sopiva, 'high mileage' lukee etiketissä. 'Elvyttää tiivisteitä' ja mitä kaikkea siinä luvattiinkaan. Tuollainen ominaisuus olisi toki hyvä laitteeseen, joka seisoo enimmän aikaa ja on otettu käyttöön parin vuoden seisonnan jälkeen. Katsotaan. Tuo vaihtuu johonkin keväällä kun kausi loppuu, kurkitaan sitten hyllyjä ja mietitään uudelleen. Edullista se on ja saa Tokmannilta, joka on Leppävirralla huoltoasemia lukuun ottamatta ainoa paikka mistä voi ostaa öljyä.
Ei ole, Pete laittoi kaupan kiinni ja alkoi ajaa taksia.Onko varaosaliikettä Ti-osa enää olemassa? Prismassa on Valvolinea, hinnasta ei ole tietoa.
Onko 5w40 paksumpaa kuin 5w30? Mikä selittää sen, että toi 40 on edullisempi kuin 30?
Karppa tuossa nuo viskositeetit jo selittikin. Tosin täytyy muistaa, että kyseessä on viskositeettialue eikä mikään tarkka lukuarvo. Esimerkiksi kaksi eri 5W-30 -öljyä voi olla eri paksuisia kun oikeasti aletaan mittaamaan viskositeettiä, mutta molemmat kuitenkin ovat saman luokan sisällä, eli molemmissa 5W-30 etiketissä. Lisäksi jos kyseessä on 0W-öljy, ei kylmäviskositeettille ole määritelty alarajaa, eli kahdella 0W-öljyllä voi olla merkittäviä eroja kylmäjuoksevuudessa. Tärkeää viskositeetista puhuttaessa on kuitenkin aina mainita lämpötila ettei verrata appelsiineja ja omenoita keskenään.Onko 5w40 paksumpaa kuin 5w30? Mikä selittää sen, että toi 40 on edullisempi kuin 30?
Jotenkin muistelen jossain ruohonleikurin ohjekirjassa lukeneeni juuri tästä, siinä kun kiellettiin synteettisten öljyjen käyttö. Kuulemma mineraalit kestäisivät nimenomaan siellä kuumassa päässä paremmin lurahtamati, säilyttäen voitelukykynsä paremmin. Tuollaisessa ilmajäähdytteisessä leikkurissa kun se moottori saattaa käydä tosiaankin kuumana.Tärkeää viskositeetista puhuttaessa on kuitenkin aina mainita lämpötila ettei verrata appelsiineja ja omenoita keskenään.
Muistelen samaa. Niin, jostain syystä pienkoneisiin myydään yksiasteista mineraaliöljyä.Jotenkin muistelen jossain ruohonleikurin ohjekirjassa lukeneeni juuri tästä, siinä kun kiellettiin synteettisten öljyjen käyttö. Kuulemma mineraalit kestäisivät nimenomaan siellä kuumassa päässä paremmin lurahtamati, säilyttäen voitelukykynsä paremmin. Tuollaisessa ilmajäähdytteisessä leikkurissa kun se moottori saattaa käydä tosiaankin kuumana.