https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mittarissa bensaa ja auto hyytyy silti – IL: outo ongelma vaivaa Volvoja.

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/343614-mittarissa-bensaa-ja-auto-hyytyy-silti-il-outo-ongelma-vaivaa-volvoja

Diesel-Volvoja vaivaa outo ongelma, jossa auto hyytyy, vaikka mittarissa on bensaa.

Useita Volvoja on jäänyt viime aikoina tien päälle polttoaineen loppumisen takia, vaikka tankissa on ollut mittarin mukaan jäljellä dieseliä, kertoo Iltalehti.

Tapauksia on mahdollisesti kymmeniä ja ne koskevat Volvo XC60 -dieseleitä. Risto Jaatinen Bilia Kaivokselan huoltopuolelta toteaa lehdelle, että ongelmia on autoissa ollut.

– Kaksi tolppaa jäljellä mittarissa ja tavara loppuu. Emme tiedä vielä, onko kyseessä mittarivirhe vai pumpun virhe.

Jaatisen mukaan ongelmia alkoi ilmetä sen jälkeen, kun autoihin alettiin tankata talvilaatuista dieseliä. Tässä vaiheessa ei voida kuitenkaan varmistaa dieseliä ongelman syyksi.

– Jostakin syystä kaikissa autoissa on ollut tämän saman yhtiön talvidieseliä, mutta emme voi sanoa, onko sillä ollut vaikutusta asiaan. Faktaa ei ole.

Malleissa ei Iltalehden mukaan ole aiemmin ollut ongelmia.

--------------------------

Hihiii... Diesel hyytyy kun bensaa tarjolla....
 
Mä tuossa jo tuumailin, että nythän XC60:sella voi hyvin kanttailla mutkat kumit ulvoen, kun Kissalan pojille voi kertoa, että mun vektoripumppu on rikki ja pitää siirtää polttoainetta täydestä tankista tyhjälle puolelle :)
 
Kannattaa se bensa ja miksei myös diesel laittaa polttoainesäiliöön, eikä mittariin. En ainakaan ole kuullut, että Volvossa olisi tämän suhteen jotenkin poikkeava tekniikka ;)

Toinen on tietty, että jos siellä tankissa on bensaa ja kyse on diesel XC60:stä, niin tielle jääminen on varsin ymmärrettävää.
 
Kardaanivehkeiden ongelmia, parempi pysyä etuvedossa  ;) Voin muistaa värin, mutta BMW:ssä pumppuja oli kolme; molemmilla puolilla yksi ja siirtopumppu näiden lisäksi.
 
Lisätään nyt kuvakaappauskin, kun uutista kuitenkin kohta korjataan:

2015-12-03_1817.png
 
Onko se ongelman aiheuttaja Shell? Minullakin loppui diesel joskus vuosi sitten, vaikka mittarin mukaan sitä olisi pitänyt vielä olla ja kyseinen tankillinen oli tankattu Shellillä.
 
Uutisen otsikko on jo päivitetty. Volvon vika, jos mittari näyttää väärin ja matka loppuu dieselin loppumisen takia.
 
kahe sanoi:
Uutisen otsikko on jo päivitetty. Volvon vika, jos mittari näyttää väärin ja matka loppuu dieselin loppumisen takia.
Juttua muokattu klo 18.33 Vaihdettu otsikossa ollut virheellinen määritelmä bensiinistä.
Eikö tuon pitäisi olla, että virheellinen määritelmä polttoaineesta :rolleyes:
 
Heh mikä otsikko. Repesin. Nyt äkkiä joku Volvokuski Shellille tankkaamaan ja vetämään bensaletkua sisälle autoon jotta saa mittarin tankattua. Kaveri mukaan joka ottaa kuvan niin saadaan aiheeseen sopiva pilakuva.
 
Tällainen tiedote tuli minulle:

Tärkeä autoanne koskeva tiedote!

Hyvä Volvon asiakas,

Volvo Car Corporation on päättänyt toteuttaa takaisinkutsun rajoitetulle määrälle vuosimallin 2015 Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70, S80 sekä vuosimallin 2016 S60, S60 Cross Country, V60, V60 Cross Country, XC60, V70 ja XC70 autoja, joissa on viisisylinterinen dieselmoottori.

Volvo on havainnut mahdollisen riskin polttoainejärjestelmässä. Sen seurauksena voi olla polttoaineen loppuminen vaikka polttoainemittari näyttää tankissa olevan kolmanneksen jäljellä. Analyysien mukaan satulamallisessa polttoainesäiliössä polttoainetta ei kaikissa ajo-olosuhteissa siirry passiivipuolelta aktiivipuolelle liian heikon virtauksen takia.

Mitä teidän tulee nyt tehdä?

Väliaikaisena toimenpiteenä kunnes ajoneuvo on korjattu, polttoainetta kannattaa pitää tankissa mittarin mukaan vähintään kolme palkkia, eli noin kolmannes.

Pahoittelumme, että joudutte tankkaamaan tilapäisesti hieman normaalia tiheämmin.

Työstämme parhaillaan virallista takaisinkutsukirjettä toimintaohjeineen ja se postitetaan Liikenteen turvallisuusviraston Trafin tietojen perusteella mahdollisimman pian.

Tämä ennakkoviesti on lähetetty Volvo Car Finlandin asiakasrekisterin tietojen perusteella. Mikäli teillä ei ole hallussanne kampanjaan kuuluvaa ajoneuvoa, voitte jättää tämän viestin huomiotta.

Ystävällisin terveisin

Petri Castrén

 
Töihin tullessa oli yksi XC70 Länsiväylän laidassa hätävilkut päällä.
 
Markku J sanoi:
Tällainen tiedote tuli minulle:

Tärkeä autoanne koskeva tiedote!

Hyvä Volvon asiakas,

Volvo Car Corporation on päättänyt toteuttaa takaisinkutsun rajoitetulle määrälle vuosimallin 2015 Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70, S80 sekä vuosimallin 2016 S60, S60 Cross Country, V60, V60 Cross Country, XC60, V70 ja XC70 autoja, joissa on viisisylinterinen dieselmoottori.

Volvo on havainnut mahdollisen riskin polttoainejärjestelmässä. Sen seurauksena voi olla polttoaineen loppuminen vaikka polttoainemittari näyttää tankissa olevan kolmanneksen jäljellä. Analyysien mukaan satulamallisessa polttoainesäiliössä polttoainetta ei kaikissa ajo-olosuhteissa siirry passiivipuolelta aktiivipuolelle liian heikon virtauksen takia.

Mitä teidän tulee nyt tehdä?

Väliaikaisena toimenpiteenä kunnes ajoneuvo on korjattu, polttoainetta kannattaa pitää tankissa mittarin mukaan vähintään kolme palkkia, eli noin kolmannes.

Pahoittelumme, että joudutte tankkaamaan tilapäisesti hieman normaalia tiheämmin.

Työstämme parhaillaan virallista takaisinkutsukirjettä toimintaohjeineen ja se postitetaan Liikenteen turvallisuusviraston Trafin tietojen perusteella mahdollisimman pian.

Tämä ennakkoviesti on lähetetty Volvo Car Finlandin asiakasrekisterin tietojen perusteella. Mikäli teillä ei ole hallussanne kampanjaan kuuluvaa ajoneuvoa, voitte jättää tämän viestin huomiotta.

Ystävällisin terveisin

Petri Castrén
Tätähän juuri tarkoitin laadusta Premium Volvo on todella muuta kuin Premium. Mekin vaihdettiin kahdeksannen volvon jälkeen merkkiä. Ei kestänyt perse enää korjauksia takuun loputtua 2 vuotta.
 
Niro 17 sanoi:
Tätähän juuri tarkoitin laadusta Premium Volvo on todella muuta kuin Premium. Mekin vaihdettiin kahdeksannen volvon jälkeen merkkiä. Ei kestänyt perse enää korjauksia takuun loputtua 2 vuotta.

Mikäs nyt on, kun pitää kaivaa vanhoja juttuja ja dissata Volvoa oikein kahdessa threadissa?
 
aquarius sanoi:
Mikäs nyt on, kun pitää kaivaa vanhoja juttuja ja dissata Volvoa oikein kahdessa threadissa?
kun rahat ei riitä... ?  ;D
 
Ei rahat riitä siihen että valmistaja kutsuu auton korjattavaksi ja toimenpide ei maksa mitään? Mä en nyt varmaan ymmärtänyt jotain kohtaa tässä. Takaisin kutsuilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko takuu voimassa vai ei.
 
Juu ei riitä kun meni meidän
volvossa 2 vuoden takuuaika umpeen ja sen jälkeeen sit laitettiin syöttöpumppua, jakopäätä pariin kertaan polttoaineputkien vuodon takia yms yms. Niin ei enää rahat riittäneet korjauksiin :)
 
Niro 17 sanoi:
Tätähän juuri tarkoitin laadusta Premium Volvo on todella muuta kuin Premium. Mekin vaihdettiin kahdeksannen volvon jälkeen merkkiä. Ei kestänyt perse enää korjauksia takuun loputtua 2 vuotta.
Saahan sitä omiaan valintojaa perustella, mutta jotain rajaakin tuohon perusteluihin pitää vetää, ettei mene itsensä kusettamiseksi ;)
Käsittääkseni tuo on osa premiumia, että vikoja korjataan myös takuuajan jälkeenkin, vaikka ei "systemaattista" vikaa olisikaan. Tuo linkkaamasi polttoaineen loppuminen taisi olla tietyn vuosimallin (XC60) mahdollinen ongelma minkä Volvo käsittääkseni nopeasti hoiti kuntoon. Ymmärrän, että 7v takuu voi auton valinnassa olla se mikä ratkaisee, mutta Esim. Kian tapauksessa vastaaviin peleihin huolto on ainakin ollut huomattavasti kalliimpaa, eli takuu maksetaan kalliimpina huoltoina.
Tuolta pääset katsomaan mitkä on näitä premium merkkejä....
https://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat?q=#vclass=&mark=&model=
 
Minulle on jäänyt hyvä mielikuva Volvon jälkimarkkinoinnin toimivuudesta.

Edellinen S60 "pomppasi" ensimmäisestä katsastuksesta allapallonivelen vuoksi. Reklamoin maahantuojalle suoraan tästä. Maahantuoja korvasi mallikkaasti sekä työt ja osan kokonaisuudessaan, vaikka autolla oli ajettu yli 70 000 km ja takuu oli päättynyt 8 kuukautta aikaisemmin.

Oikeastaan mistään ei ole tarvinnut vääntää. Toki tämä nykyinen on vasta neljäs Volvo, eli hyvä päivä varmaan edessä päin. Ei tosin maata kaatavia ongelmia ollut edellisissä Pösöissäkään.
 
Niro 17:n juttu hieman haiskahtaa, nuo hänen mainitsemat S60 Volvot ovat olleet yhteispaineruisku (Common rail) koneita joten ei niissä mitään syöttöpumppua ole enää.  Korkeapainepumppu on kylläkin mutta olen kuullut ainoastaan yhden tapauksen jossa se on jouduttu vaihtamaan isomman polttoainejärjestelmän remontin yhteydessä ja silloinkin vika oli venäjän polttoaineessa joka ei ollutkaan sitä mitä piti. Kyllä Volvo hoitaa asiat kuntoon myös takuuajan jälkeen jos niihin on aihetta, minun ainut ongelma XC60.sessa oli se särkynyt ilmastoinnin kompura kun auto oli lähes 3 vuotta vanha ja kaikki sijaisautoa mukaan lukien meni takuuseen.

 
VolvoV90AWD sanoi:
Niro 17:n juttu hieman haiskahtaa, nuo hänen mainitsemat S60 Volvot ovat olleet yhteispaineruisku (Common rail) koneita joten ei niissä mitään syöttöpumppua ole enää.  Korkeapainepumppu on kylläkin mutta olen kuullut ainoastaan yhden tapauksen jossa se on jouduttu vaihtamaan isomman polttoainejärjestelmän remontin yhteydessä ja silloinkin vika oli venäjän polttoaineessa joka ei ollutkaan sitä mitä piti. Kyllä Volvo hoitaa asiat kuntoon myös takuuajan jälkeen jos niihin on aihetta, minun ainut ongelma XC60.sessa oli se särkynyt ilmastoinnin kompura kun auto oli lähes 3 vuotta vanha ja kaikki sijaisautoa mukaan lukien meni takuuseen.
No otimpa laskun kätöseen. Saatan kirjoittaa väärillä nimikkeillä, anteeksi siitä. Tän mallin Volvoissa on kyllä vaihdettu ruiskutuspumppuja ainakin Volvo mekaanikon tiedon mukaan, tiedä sitten.
Vaihdettu ruiskutuspumppu 36001730  vaihdettu polttoaineenpaluuputkilinjasto vuoto 1 sylinteristä 23717
Tässä pari tarkistusta asiaan. Jos käytät saman vuoden aikana useita kertoja Volvoasi korjaamolla, niin alkaa kyllä tympiä. Auto lepää korjaamolla, kun pitäisi olla ajossa. Juu ja kyllähän olen saannut myös vastaantuloa Volvolta, eli ovat tulleet hiukan vastaan ongelmissa ja niiden kuluissa. Vikoja vaan on ollut niin helvetisti joita ei mielestäni saisi olla tuon hintaluokan autossa samaa mieltä myös Volvo mekaanikko ja Huoltopäällikkö. Voin kyllä kirjoittaa sulle täydellisen vikaluettelon siitä mitä autoon korjattu 90 tkm ajalta. Siihen menee kyllä aikaa jos kaiken kirjoittaa. Auto on mielestäni ajoa varten ja määräaikaishuoltojen välillä, ei pitäisi olla näin paljon vikoja mitä  S 60 volvossa
on meillä ollut.  Sulla on ollut parempi huoltopaikka, kuin meillä. Sillä me ei olla sijaisautoa saatu kertaakaan.
Parhaat Volvot meillä mitä on ollut S 40 Vm. 2001 2.0 vapaastihengitävällä Volvon mootorilla ja laatikolla. Sekä Vm. 2004 V70 D 5 . Jo vuosimallissa 2009 S 80 autoswsa oli vikoja huomattavasti silloin jo mietin merkin vaihtoa.
Monelle Volvon omistajalle hirveän vaikea myöntää, että autossa huomattavia vikoja. Usein puhutaan vain huolloista. Ensimmäinen volvo oli muuten 240 farmari joten mielestäni kokemusta, kun on kilometrejäkin värmasti volvoilla takana yli miljoona. Enpä näitä kirjoituksia omasta päästäni keksi, pahoittelut noista vääristä sanamuodoista, eiköhän suurin osa kuitenkin ole ymmärtänyt viestini toivottavasti. :(
 
Niro 17 sanoi:
No otimpa laskun kätöseen. Saatan kirjoittaa väärillä nimikkeillä, anteeksi siitä. Tän mallin Volvoissa on kyllä vaihdettu ruiskutuspumppuja ainakin Volvo mekaanikon tiedon mukaan, tiedä sitten.
Vaihdettu ruiskutuspumppu 36001730  vaihdettu polttoaineenpaluuputkilinjasto vuoto 1 sylinteristä 23717
Tässä pari tarkistusta asiaan. Jos käytät saman vuoden aikana useita kertoja Volvoasi korjaamolla, niin alkaa kyllä tympiä. Auto lepää korjaamolla, kun pitäisi olla ajossa. Juu ja kyllähän olen saannut myös vastaantuloa Volvolta, eli ovat tulleet hiukan vastaan ongelmissa ja niiden kuluissa. Vikoja vaan on ollut niin helvetisti joita ei mielestäni saisi olla tuon hintaluokan autossa samaa mieltä myös Volvo mekaanikko ja Huoltopäällikkö. Voin kyllä kirjoittaa sulle täydellisen vikaluettelon siitä mitä autoon korjattu 90 tkm ajalta. Siihen menee kyllä aikaa jos kaiken kirjoittaa. Auto on mielestäni ajoa varten ja määräaikaishuoltojen välillä, ei pitäisi olla näin paljon vikoja mitä  S 60 volvossa
on meillä ollut.  Sulla on ollut parempi huoltopaikka, kuin meillä. Sillä me ei olla sijaisautoa saatu kertaakaan.
Parhaat Volvot meillä mitä on ollut S 40 Vm. 2001 2.0 vapaastihengitävällä Volvon mootorilla ja laatikolla. Sekä Vm. 2004 V70 D 5 . Jo vuosimallissa 2009 S 80 autoswsa oli vikoja huomattavasti silloin jo mietin merkin vaihtoa.
Monelle Volvon omistajalle hirveän vaikea myöntää, että autossa huomattavia vikoja. Usein puhutaan vain huolloista. Ensimmäinen volvo oli muuten 240 farmari joten mielestäni kokemusta, kun on kilometrejäkin värmasti volvoilla takana yli miljoona. Enpä näitä kirjoituksia omasta päästäni keksi, pahoittelut noista vääristä sanamuodoista, eiköhän suurin osa kuitenkin ole ymmärtänyt viestini toivottavasti. :(
Saitko oikein heidän "tukensa" mustaa valkoisella " samaa mieltä myös Volvo mekaanikko ja Huoltopäällikkö";D
Ehkä me Volvon omistajat ollaan tällaisia ettemme "myönnä" vikoja. Pitäisikö myöntää vikoja, vaikka niitä ei olisi ollut?
Tasan 3v ja 70tkm ajelin edellisellä XC60, ja kertaakaan auto ei käynyt takuuremontissa. Muutaman kerrana 3v aikana tuo "vikaherkkä" VOC jätti Webaston käynnistämästä puhelimen mukaan. Tosin lämmitin ilmoituksesta huolimatta oli päällä, joten tuon joku voi luokitella viaksikin...
Edellinen Xc60:nen ei myöskään käynyt ylimääräisessä remontissa kertaakaan.
Katsoitko tuota listaa takaisinkutsuista, kun tuon polttoainemittarin ongelmaa linkkasit Volvon ongelmista. Ei taida montaa premium-merkkiä löytyä, jos perustelut on, että auto on viaton...
 
Niro 17, aina on tietenkin mahdollista että autoissa on vikaa ja silloin on ikävää jos huoltoliike ei osaa asiaansa tai ei muutoin toimi rehdisti korjausten suhteen. Itsellä oli Edellinen V60 kolme vuotta ja 72 000 km ja yhtään vikaa ei siinä autossa ollut, riitti kun kerran vuoteen käytti huollossa, minulla tosiaan niin hyvä tilanne että minun käyttämä huoltoliike on erittäin ammatitaitoinen ja huolto toimii ainakin minulle niin kun pitääkin. Tälläisillä asioilla on minulle iso merkitys minun autonvaihto pohdinnoissa.