https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Mitsubishi poistuu Euroopan markkinoilta?

Johan se ASX on kymmenen vuotta vanha malli tjsp. Pitäisi siis uudistaa täysin.
 
Tuulilasi koeajoi "uuden" Mitsubishi ASX:n.

Se on neljäs facelift ASX:lle eli lanseerausmalli huomioiden nyt jo viides versio samasta korista! Ei ihme, jos vetäytyvät kun tuon parempaa myytävää ei löydy.

Pajero laitettiin jostakin käsittämättömästä syystä jäihin, ASX:ää tekohengitetään, Spacestar on jokin ysäri pikkuauto, eikä kilpaile yhtään mitenkään Yaristen ja Polojen kanssa samassa liigassa.

Mitä jää jäljelle?
 
Urlaub sanoi:
Tuulilasi koeajoi "uuden" Mitsubishi ASX:n.

Se on neljäs facelift ASX:lle eli lanseerausmalli huomioiden nyt jo viides versio samasta korista! Ei ihme, jos vetäytyvät kun tuon parempaa myytävää ei löydy.

Pajero laitettiin jostakin käsittämättömästä syystä jäihin, ASX:ää tekohengitetään, Spacestar on jokin ysäri pikkuauto, eikä kilpaile yhtään mitenkään Yaristen ja Polojen kanssa samassa liigassa.

Mitä jää jäljelle?
Paljonkin, sillä näyttäisi olevan ihan omat mallit aasian markkinoille kun Japanin sivuja katselee.
 
Sande sanoi:
Paljonkin, sillä näyttäisi olevan ihan omat mallit aasian markkinoille kun Japanin sivuja katselee.
Ööö.. Mirage (eli Space star), sit noi samat muka-maasturit kuin euroopassakin. Ja loput erilaisia kummallisia kei-luokan autoja. Delica taitaa olla isompi, muttei ehken ihan meikäläiseen makuun  :eek:
 
Mechanic sanoi:
Ööö.. Mirage (eli Space star), sit noi samat muka-maasturit kuin euroopassakin. Ja loput erilaisia kummallisia kei-luokan autoja. Delica taitaa olla isompi, muttei ehken ihan meikäläiseen makuun  :eek:
Niin, mutta ne taitaa olla niitä mitkä kiinnostaa aasialaisia ja myy siellä. Sillähän niitä ei ole edes tuotu eurooppaan, kun on tiedetty ettei niillä ole markinoita täällä. Toisaalta ei ole ollut riittävästi muillakaan malleilla jotta kannattaa täällä väkisin roikkua.
 
Mechanic sanoi:
Ja loput erilaisia kummallisia kei-luokan autoja.
Mitsulla ei kovin monta in-house tehtyä Kei autoa enään ole, osa tulee Suzukilta kun Minicab, ja Town Box ovat kummatkin Suzukin tekemiä(Suzuki Carry, ja Suzuki Every Wagon), Mitsu tekee vain eK:t & Minicab Miev:it, ja vain eK:eek:issa on vielä jotain myyntiä jäljellä. Ja normi autoissakin, Delica D:2 on Suzukin, Pakuissa Express on ihan Renault, ja joku oli Nissan NV200. Mitsu on pieni pelaaja jopa Japanin markkinoilla nykyään, Mitsubishi-Fuso on toki kova pelaaja kuorma-autoissa.
 
Sande sanoi:
Niin, mutta ne taitaa olla niitä mitkä kiinnostaa aasialaisia ja myy siellä. Sillähän niitä ei ole edes tuotu eurooppaan, kun on tiedetty ettei niillä ole markinoita täällä. Toisaalta ei ole ollut riittävästi muillakaan malleilla jotta kannattaa täällä väkisin roikkua.
Aaa, taisin ymmärtää väärin. Aattelin että Mitsubishilla ois "paljonkin" malleja nimenomaan Eurooppaan.  :)
 
Ei kannata pelkkää Mitsun malliston kapeutta ihmetellä.

Aivan samaa tietä tuntuu kulkevan ainakin Mazda, Honda ja ehkä Subarukin. Toisaalta Subaru on ehkä samassa kategoriassa Suzukin kanssa eli eivät edes yritä suosituimpiin luokkiin.

Eikä Nissaninkaan tilanne mikään kehuttava ole, kun mallisto on ainakin Suomen vinkkelistä Qashqain varassa. Sen myynti toki sujuu hyvin, mutta seuraava mallipolvi pitäisi olla jo pian tulossa. Micra on ollut marginaalissa jo pitkään, "Sunny-luokka" on ajettu alas viimeistään Tiidan aikana. Primera/Bluebird katosi jonnekin. Maasturit on poistuneet, sporttimallit vähissä ja pakutkin on Nissaniksi meikattuja Renuja. Avolavoissa jotain pientä hyvää näkyvillä.

Kun näitä muita japseja vertaa Toyotaan niin aivan eri planeetalta on malliston laajuus ja myyntiluvut.
 
Urlaub sanoi:
Ei kannata pelkkää Mitsun malliston kapeutta ihmetellä. Subaru on ehkä samassa kategoriassa Suzukin kanssa eli eivät edes yritä suosituimpiin luokkiin.

Jenkeissä myy jatkuvasti uutta ennätystään, joten varsin onnistunut strategia Subella. Meikäläisittäin moottoripaletin kapeus ja CO2 hinnoittelu vie asiakkaat.
 
Yleensä hyvin perillä olevan 4x4 Maailman facebook sivuilta voi lukea aikatatulusta, Syyskuussa lähtee viimeinen erä Outlander -malla (myös PHEV)Thaimaasta. Lokakuussa lähtee viimeinen erä ASK -SUVia. Spae Star/Mirage ja L200 jatkavat vuoden 2021 loppuun.

 
Käytettyjen puolella hinnat romahtanevat kun automerkki poistuu euromarkkinoilta.
 
Tulee uusi malli ja sitä ei kannata tyypittää EU-markkinoille. Syyskuun alussa myös tyypillisesti tapahtuvat vuosittaiset päästönormien kiristykset, joten sikäli hyvin ymmärrettävää, että poistuminen markkinoilta tapahtuu juuri silloin.
 
Deltalla ym. on varastot täynnä edellisen kopan pikkuista Space Staria ja viimeisintä faceliftia. Täytyy tsekkailla, josko niitä saisi edullisesti jossain vaiheessa, voisi semmoisen ostaa tuohon pihaan automaattina varakärryksi ja käyttökiesiksi tässä kun noita romuja fiksailee. Viiden vuoden takuu ei ole haitaksi sekään. Köröttelis sillä aina kun on tarvis hamaan tulevaisuuteen.
 
IC1970 sanoi:
Deltalla ym. on varastot täynnä edellisen kopan pikkuista Space Staria ja viimeisintä faceliftia. Täytyy tsekkailla, josko niitä saisi edullisesti jossain vaiheessa, voisi semmoisen ostaa tuohon pihaan automaattina varakärryksi ja käyttökiesiksi tässä kun noita romuja fiksailee. Viiden vuoden takuu ei ole haitaksi sekään. Köröttelis sillä aina kun on tarvis hamaan tulevaisuuteen.

Saksassa Space Starin faceliftmalli maksaa karvalakkivarustein (ei ilmastointia eikä vakkaria) 7490 euroa. Siitä voi pohdiskella suuntaviivoja, millä hinnalla tuollainen pitäisi poistomyynnissä saada Suomessa.
 
Mitsubishin edustaja vakuuttaa Kauppalehdessä, että maahantuonti ja myynti säilyy ennallaan Suomessa. Hyvä niin.

Mutta kun uutista lukee tarkemmin, niin eipä hänkään paljoa lupaa: ”Mitsubishi on meille vahvistanut, että toiminta pysyy myös myynnin ja jälkimarkkinoiden osalta ennallaan”, kertoo maahantuojan Bergé Auto Nordicsin Mitsubishi brand director Jyrki Mäkinen."

Mitsubishi vahvisti Mäkiselle maanantaina, että ne autot, jotka on syksyn tuotannosta tilattu, ovat myös tulossa Suomeen. Syys-lokakuussa valmistettavat autot ovat täällä marras-joulukuussa."Mitsubishin maahantuonti Suomeen jatkuu syksyllä normaalisti."


https://www.kauppalehti.fi/uutiset/maahantuoja-mitsubishin-tuonti-suomeen-jatkuu-syksylla-entiseen-tapaan/8852c8bf-8128-4c13-ac6b-723b3a61a156

Että ihan joulukuuhun asti luvattu autoja toimittaa?  ;D